Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Phaeton »

[found] Wanted: Amazon Echo of Amazon Echo Dot. No tap. Please make me an offer I can't refuse :D
Last edited by Phaeton on Mon Aug 22, 2016 7:55 pm, edited 1 time in total.
groeten,
Harry
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Phaeton »

Found it!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
groeten,
Harry
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Bwired »

kun je deze alleen nog via vpn gebruiken...right?
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Phaeton »

It should be usable for voice control Without vpn. I'll share my Experience when it's in (round 5 september)

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
groeten,
Harry
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Bwired »

great!
thanks
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by bartbakels »

Pheaton,

ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen? volgens mij verstaat die enkel nog engels (en spaans). Ik gebruik nog SIRI wat overigens prima functioneerd.

MVG

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Phaeton »

Ik zal het delen. Ik gebruik android en voice control werkt 'wel'. Ik hoop doordat echo met 7 microfoons werkt en dicht op Homeseer zit dat het wellicht iets beter gaat werken. Zoals gezegd, ik zal wat ervaringen delen en filmpjes schieten. Maar eerst moeten ze door geleverd worden (duurt lang! :wink: )
groeten,
Harry
Broes
Member
Member
Posts: 74
Joined: Tue Nov 10, 2009 11:38 pm
Location: Netherlands

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Broes »

Nu wordt ik ook echt benieuwd naar je bevindingen :)

androidpolice.com/2016/09/14/amazon-ann ... ace-order/
Peter
HW: Arduino/Fritzbox/Oregon/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
SW: HS3/Arduino/Buienradar/Jon00(several)/HSMetro/Netcam/P1/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Phaeton »

Ik heb ze binnen. Eerste indruk is eigenlijk heel erg prima. Met wat trukjes heb ik echo icm homeseer, sonos werkend zonder de 'tell homeseer to' zin voor het commando. Ik zal vanavond wat meer diepgaandere info schrijven.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
groeten,
Harry
richard naninck
Member
Member
Posts: 123
Joined: Sun Nov 21, 2010 9:53 pm

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by richard naninck »

Phaeton wrote:Found it!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
Where did you find it? Second hand, or in a store? If so I would probably also want to order one.
Broes
Member
Member
Posts: 74
Joined: Tue Nov 10, 2009 11:38 pm
Location: Netherlands

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Broes »

Tweede generatie dot in oktober te koop in (zie ook mijn vorige post);

GB GBP 49,99: amazon.co.uk/dp/B01DFKBL68/ref=fs_bis?t ... ndrpoli-21
en
Duitsland Euro 59,99 https://www.amazon.de/dp/B01DFKBG54/ref=fs_bis

Maar helaas versturen ze niet naar Nederland.
In Nederland ook al te bestellen maar beduidend duurder;

Euro 85,00 chromeit.nl/a-45629265/cool-stuff/amazo ... t-2nd-gen/
Peter
HW: Arduino/Fritzbox/Oregon/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
SW: HS3/Arduino/Buienradar/Jon00(several)/HSMetro/Netcam/P1/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
richard naninck
Member
Member
Posts: 123
Joined: Sun Nov 21, 2010 9:53 pm

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by richard naninck »

Thanks, I got that part about being available as of 20 oct. However it seems that Phateon already got one. So that cannot be the dot and must therefore be the Echo itself. I wanted to know where Phateon got it from and actually still do :)
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Bwired »

hier de Echo in NL ook mega duurder weer
http://www.chromeit.nl/a-40843171/cool- ... cho-zwart/

vraag is of je via vpn moet connecten?
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Phaeton »

@richard: het is een gewone echo. Die in praktijk dezelfde functionaliteit heeft als de dot. De dot heeft een mindere speaker, maar aangezien ik er een in mijn slaapkamer gebruik heb ik ervoor gekozen om een reguliere echo te kopen. Wat tevens een maand geleden ook veel goedkoper was, omdat de dot uitverkocht is/was en duurder dan de reguliere echo. Ik heb mijn echos via eBay gekocht en ongeveer 140,- betaald voor echo incl afstandsbediening en invoerrechten. Je kan vaak bieden, maar via een direct bericht ben ik er nu twee keer uitgekomen voor een relatief laag bedrag.

Hoe gebruik ik Homeseer icm de Echo:
Ik gebruik de echos icm Homeseer. Homeseer ondersteunt op twee manieren de echo. Een via de home automation plugin van Amazon. Bij deze hoef je geen trigger-phrase te gebruiken en kan je dmv een commando snel apparaten schakelen (bv: alexa, turn living room light on). Via de homeseer skill (een skill is een soort plugin voor de echo) kan je meer doen, maar dan moet je de trigger phrase gebruiken. (licht schakelen zou dan: alexa, tell homeseer to turn living room light on). Via de Homeseer skill is eea dus veel omslachtiger. Ik gebruik nu veel virtual devices en echte devices die ik kan schakelen zonder trigger phrase. In het geval van een virtual device trigger ik vaak een event op on of off. De virtual devices zet ik na 1 seconde op neutraal zodat ik meerdere malen het device on kan zetten zonder dat ik het off moet schakelen. Dit werkt echt goed. Ik kan veel events nu triggeren en alles in mijn huis besturen. Het is wat omslachtig qua virtual devices en events, maar dat waren twee avondjes werk om in te stellen. Prima te doen.

Mijn ervaring tot nu toe:
Kort gezegd, ruim voldoende. Ik heb meerdere manieren geprobeerd om dmv spraakbesturing zaken te bedienen en echo is een winnaar. Reageert snel en ik heb denk ik in 95% van de gevallen een match. Dit lag in het begin lager, maar ik heb het idee dat Echo leert en ik heb namen van devices aangepast zodat ze niet heel erg op elkaar lijken. Als je meerdere devices hebt die qua naam op elkaar lijken krijg je vaak de vraag om te verduidelijken welk device je wil schakelen (I have x devices matching that name, what device do you mean). Dat gaat snel vervelen, al werkt het vaak wel. Overigens, Echo ondersteunt alleen engels. Met engels met een accent heeft onze Alexa wel moeite.

Op dit moment gebruik ik een echo in de slaapkamer en in de huiskamer. In de badkamer heb ik een remote, die werkt zonder het woord "alexa", maar heeft een knop die je moet indrukken voordat je spreekt (de tap heeft dat ook). Dit is net niet handig genoeg.

Het bereik van de echo is goed. Vaak lukt het mij om vanaf te gang iets te roepen om uit te voeren en het wordt dan ook vaak gewoon herkent. Een volle kamer verder redt de echo niet.

De echo werkt met TV of muziek in de omgeving iets minder, maar niet slecht. Het lukt redelijk om het omgevingsgeluid weg te filteren. Ik zou schatten dat het succesratio met muziek of TV rond de 85% zit.

Ik denk dat Echo nu het beste device is wat voor voice control geschikt is icm Homeseer. Ik heb in het verleden geexperimenteerd met: Kinect, Homeseer Voice, Google via telefoon/watch en Homey. Geen van allen voldeed en daardoor greep ik altijd naar mijn tablet of ander touch screen. Nu wij echo hebben gebeurd dit veel minder. De schermen zijn voor statussen of camerabeelden. En ik switch mijn screens dmv een commando via echo en een virtual device in Homeseer. Werkt top (Alexa,

VPN nodig en beperkingen?
Nee, ik gebruik de webpage van Amazon en geen app. De app is niet te downloaden in de appstore en is niets meer dan een webview (denk ik) van de mobiele pagina op echo.amazon.com. De echo werkt gewoon zonder aanpassingen. Sommige functionaliteit werkt niet omdat deze op usa gericht is. Denk dan aan file meldingen en weer in mijn dorp. Ook de tijd die alexa heeft is niet 'onze' tijd. Maar ik denk dat je dit straks wel kan instellen als de echo in duitsland beschikbaar komt.

Ga ik meer echo's kopen?
Ja, ik denk het wel. Ik wil nog een device in de badkamer om de remote te vervangen en misschien op de benedenverdieping.

-- Dit was mijn korte ervaring met Echo, laat maar weten als je meer specifieke info nodig hebt. Ik ben vrij summier geweest over mijn Homeseer instellingen, maar wil dit van harte delen.
groeten,
Harry
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Phaeton »

ow, ik ben nu bezig met Sonos besturing. Werkt nog niet heel lekker, maar komt binnenkort officieel uit. Dat is voor mij een hele grote plus.
groeten,
Harry
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”