Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by Phaeton »

Bwired wrote:hier de Echo in NL ook mega duurder weer
http://www.chromeit.nl/a-40843171/cool- ... cho-zwart/

vraag is of je via vpn moet connecten?
Als je geen haast hebt: ebay gaat prima.
Vpn: nee, tenzij je de app wil gebruiken.
groeten,
Harry
richard naninck
Member
Member
Posts: 123
Joined: Sun Nov 21, 2010 9:53 pm

Re: Wanted Amazon Echo (Dot) - no tap

Post by richard naninck »

Bedankt voor de antwoorden. Zou fijn zijn als Amazon liet doorschemeren dat ze tzt ook NL zouden gaan ondersteunen en dat de gekochte Echo dan ook gewoon blijft werken.
Ik gebruik HouseBot en normaal schrijf ik eigen device drivers, maar in dit geval heeft de maker van HouseBot een Echo driver geschreven. Het ding wordt dus direct ondersteund door mijn HA software en dat maakt e.e.a. aantrekkelijker om te gaan testen.
Ebay dus. Dan denk ik dat ik tot 20 oktober ga wachten en in Duitsland de Dot ga bestellen om te testen.
Google Home zou ik persoonlijk meer vertrouwen in hebben omdat OK Google al volledig NL ondersteund hoewel Google Home nu nog alleen Engels ondersteund. De stap naar de andere talen lijkt me voor Google geen grote. Bijna onbegrijpelijk dat Apple niet van die dingen maakt op basis van Siri of zelfs Windows op basis van Cortana hoewel die laatste ook weer geen NL spreekt.
Ik lees ook dat je Homey hebt gebruikt, maar dat ook die niet voldeed. Ik zie ze in de Media Markt ook niet liggen terwijl ze daar eind vorig jaar werden aangekondigd.. Voice heeft de toekomst, maar het gaat allemaal behoorlijk langzaam (althans voor de NL markt)
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”