Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by RdP »

Hi,

Ik zit zeer dicht tegen de release van de IPThermostat plugin met support voor de Honeywell EvoHome (en Round Connected)

Nu loop ik sinds kort tegen issues aan die alleen optreden in een multizone setup, terwijl ik denk dat dit niet aan de code ligt omdat ik niet gewijzigd heb op dat vlak.
Heeft altijd goed gewerkt :-(
Ik heb zelf geen multizone setup, maar gebruik een account van een vriendelijk forumlid :-)

Om te kunnen achterhalen of het probleem echt alleen maar in multizone setups zit, zou ik willen vragen of nog iemand mij tijdelijk toegang zou kunnen geven tot een Honeywell Evohome account met een multizone setup. Het hoeft maar kort en het gaat alleen maar om het uitlezen van data.

Alvast vriendelijk bedankt,

Rien
Rien
Fischi
Member
Member
Posts: 76
Joined: Sun Mar 25, 2012 1:06 am

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by Fischi »

Hi Rien,

Could you translate it to English ?

I'm very intersted in your Plugin for Evohome.

Regards, Fischi
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by RdP »

Hi Fischi,

I'm close to releasing support for the EvoHome and Round Connected. This means that you can control(heat point and profile) the Thermostats plus zones from HomeSeer and from events.

Please let me know if you have additional questions
Rien
Luuc
Starting Member
Starting Member
Posts: 12
Joined: Sun Dec 28, 2014 8:51 pm

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by Luuc »

Rien, ik heb een multizone Honeywell Evohome. Ik wacht met 'smart' je plug-in, dus als ik je kan helpen met toegang tot mijn multizone is dat win-win. Laat maar weten.
edek
Member
Member
Posts: 68
Joined: Thu Sep 02, 2010 9:46 pm
Location: Netherlands

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by edek »

Rien,

klinkt goed, ik heb multizone Evohome, ik stuur je een PB.

mvg
Emile
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by RdP »

Ik heb de plugin (versie 3.2) inmiddels beschikbaar gesteld in de HS3 updater.
Rien
edek
Member
Member
Posts: 68
Joined: Thu Sep 02, 2010 9:46 pm
Location: Netherlands

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by edek »

Aha, ik dacht al: zag wel je uitnodiging, maar daarna werd het stil. Mocht het nog eens nodig zijn om toegang te hebben tot mijn Evohome account voor testen: je hebt mijn mailadres.

Ik heb wel een vraag (ook al ben ik nog druk bezig om tussen mijn werkzaamheden door alvast wat devices te verhuizen van Figaro HC2 naar HS3, dat krijgt voorrang):
ik heb de plugin als trial, maar ik zie alleen maar configuratieschermen voor Proliphix en Essent? Hoe configureer ik hierin Evohome en de zones?

Thanks.
edek
Member
Member
Posts: 68
Joined: Thu Sep 02, 2010 9:46 pm
Location: Netherlands

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by edek »

Bump!
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by RdP »

edek wrote:Aha, ik dacht al: zag wel je uitnodiging, maar daarna werd het stil. Mocht het nog eens nodig zijn om toegang te hebben tot mijn Evohome account voor testen: je hebt mijn mailadres.

Ik heb wel een vraag (ook al ben ik nog druk bezig om tussen mijn werkzaamheden door alvast wat devices te verhuizen van Figaro HC2 naar HS3, dat krijgt voorrang):
ik heb de plugin als trial, maar ik zie alleen maar configuratieschermen voor Proliphix en Essent? Hoe configureer ik hierin Evohome en de zones?

Thanks.
IK begrijp je niet. Heb je wel versie 3.2 geïnstalleerd ?
Rien
edek
Member
Member
Posts: 68
Joined: Thu Sep 02, 2010 9:46 pm
Location: Netherlands

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by edek »

Rien, probably not, allthough I did install through the updater. Had to start up my old HS3 system to check, and the version is at 3.0, so the updater did not install the right version. This was still the case at feb 19th, the updater did not show me a new version. I bought new hardware a few days later and did a fresh install of HS3. Did not have time to install this plugin, had to move everything first.
It now does install 3.2, and now I'm able to configure a Honeywell thermostat, will give it a try tomorrow.

So problem solved.

Zie nu pas dat ik in het Engels aan het antwoorden ben :)
christiand
Member
Member
Posts: 69
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:15 pm

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by christiand »

Ik heb vandaag mijn evohome aangesloten en alles werkt goed op de touchscreen en via mijn iphone. Ik heb vervolgens in homeseer de ipthermostat plugin versie 3.3.0.0 geinstalleerd en in de config mijn gegevens ingevuld. Echter worden er geen thermostaatkranen geregistreerd. Het enige dat ik wel zie is de volgende melding in het homeseer log staan:

mei-03 21:00:30 IPThermostat DEBUG1: PollHONEYWELLServer: Parsing info
mei-03 21:00:30 IPThermostat DEBUG1: PollHONEYWELLServer: Set credentials for HONEYWELL Server request.

Deze komt af en toe voor:
mei-03 21:00:00 IPThermostat ERROR: Unable to communicate with HONEYWELL. Are you sure the username and password are correct? --> Error in doPost:The remote server returned an error: (429) Too Many Requests.

Ik heb mijn username/wachtwoord meerdere malen opnieuw ingevoerd zonder succes. Mij iphone honeywell app als inloggen via https://europe.mytotalconnectcomfort.com/ en dit gaat gewoon goed.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by RdP »

christiand wrote:Ik heb vandaag mijn evohome aangesloten en alles werkt goed op de touchscreen en via mijn iphone. Ik heb vervolgens in homeseer de ipthermostat plugin versie 3.3.0.0 geinstalleerd en in de config mijn gegevens ingevuld. Echter worden er geen thermostaatkranen geregistreerd. Het enige dat ik wel zie is de volgende melding in het homeseer log staan:

mei-03 21:00:30 IPThermostat DEBUG1: PollHONEYWELLServer: Parsing info
mei-03 21:00:30 IPThermostat DEBUG1: PollHONEYWELLServer: Set credentials for HONEYWELL Server request.

Deze komt af en toe voor:
mei-03 21:00:00 IPThermostat ERROR: Unable to communicate with HONEYWELL. Are you sure the username and password are correct? --> Error in doPost:The remote server returned an error: (429) Too Many Requests.

Ik heb mijn username/wachtwoord meerdere malen opnieuw ingevoerd zonder succes. Mij iphone honeywell app als inloggen via https://europe.mytotalconnectcomfort.com/ en dit gaat gewoon goed.
Hoe staat je refresh rate. En waarschijnlijk heb je ook veel getest.

Zet de refresh rate op 5 min of meer en wacht even een dag af.
De Honeywell website blocked verzoeken als je teveel in een korte tijd doet, om zichzelf te 'beschermen'.

Groet,
Rien
Rien
christiand
Member
Member
Posts: 69
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:15 pm

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by christiand »

Bedankt. Ik ga het gelijk proberen.
christiand
Member
Member
Posts: 69
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:15 pm

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by christiand »

Rien,

er worden nog steeds geen registraties gedaan. Dit zijn de enige debug meldingen die ik nu nog zie.

mei-05 08:51:05 IPThermostat DEBUG1: PollHONEYWELLServer: Parsing info
mei-05 08:51:05 IPThermostat DEBUG1: PollHONEYWELLServer: Set credentials for HONEYWELL Server request
Luuc
Starting Member
Starting Member
Posts: 12
Joined: Sun Dec 28, 2014 8:51 pm

Re: Wie gebruikt er een Multizone EvoHome

Post by Luuc »

Dag Rien, bij mij dezelfde problematiek als bij Christian. Ook gemeld op het HSforum.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”