Runtime fout bij openen RFXchart (hourly)

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member

Runtime fout bij openen RFXchart (hourly)

Post by phoenixb »

Ik ben momenteel bezig met het stoeien in rfxcharts omdat ik hier sinds kort runtime foutmeldingen krijg bij het laden van de grafieken in uurweergave.
(deze wordt standaard als eerst geopend)

Om een voorbeeld te geven, ik heb 3 temperatuur voelers toegevoegd aan chart 10 (Enviro 1) en zodra ik deze wil openen via de button wordt de volgende pagina geopend -> Enviro1H.aspx waarbij ik de volgende melding krijg:

Code: Select all

Serverfout in toepassing /.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime-fout 
Beschrijving: Er is een toepassingsfout opgetreden op de server. Door de huidige aangepaste foutinstellingen voor deze toepassing kunnen de details van de toepassingsfout niet extern worden weergegeven (om beveiligingsredenen). De details kunnen echter wel worden weergegeven op browsers die op de lokale server worden uitgevoerd. 

Details: Als u de details van dit specifieke foutbericht zichtbaar wilt maken op externe systemen, maakt u een label <customErrors> in een configuratiebestand web.config dat zich in de hoofdmap van de huidige webtoepassing bevindt. Het attribuut mode van dit label <customErrors> moet vervolgens worden ingesteld op Off.

<!-- Web.Config-configuratiebestand -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Opmerkingen: De huidige foutenpagina die u ziet, kan door een aangepaste foutenpagina worden vervangen door het attribuut defaultRedirect van het configuratielabel <customErrors> van de toepassing zodanig aan te passen dat dit verwijst naar een URL van een aangepaste foutenpagina.

<!-- Web.Config-configuratiebestand -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>

Maar zodra ik de Enviro1H.aspx verander in Enviro1D.aspx (daily) dan krijg ik netjes de grafiek te zien in dag weergave.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Re: Runtime fout bij openen RFXchart (hourly)

Post by Droezel »

Je moet de hourly pagina even oproepen vanop je HS machine. De boodschap die je nu krijgt verbergt de echte reden van de fout, normaalgezien krijg je een gedetailleerde foutboodschap wanneer je de pagina op je homeseer server opent.
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member

Post by phoenixb »

Dank je voor je snelle reactie, ik heb gelijk op de HS machine even gekeken en krijg daarbij de volgende melding te zien:

--------------------------------------------------------------------------------

De index ligt buiten de matrixgrenzen. 
Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code. 

Details van uitzondering: System.IndexOutOfRangeException: De index ligt buiten de matrixgrenzen.

Fout in bron: 

Er is een onverwerkte uitzondering gegenereerd tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Aan de hand van de onderstaande tracering van de uitzonderingsstack kunt u meer informatie verkrijgen over de oorsprong en de locatie van de uitzondering.  

Stacktracering: 

[IndexOutOfRangeException: De index ligt buiten de matrixgrenzen.]
   Enviro1H.GetValues(String sql, String strType) +643
   Enviro1H.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +5047
   System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +73
   System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +52
   System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +2184

Versiegegevens: Microsoft .NET Framework Versie:2.0.50727.3603; ASP.NET Versie:2.0.50727.3082 
Nu ben ik zelf niet helemaal thuis in de asp, maar kan het kloppen dat hij informatie voor zijn kiezen krijgt die buiten het werkings bereik ligt van de grafiek?

Post by Droezel »

Je hebt het inderdaad correct. Ik zou deze kwestie echter met sooty opnemen. Hij reageert meestal vrij snel op issues dus ik zou even deze foutboodschap en een omschrijving van je configuratie posten op het homeseer forum in deze thread: http://board.homeseer.com/showthread.php?t=128902" onclick="window.open(this.href);return false; .
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member

Post by phoenixb »

Bedankt voor je reactie, ik heb hem even doorgespeelt.
Zodra ik hier wat meer over weet laat ik het wel weten.

Post by phoenixb »

Vorige week heb ik middels het forum van HS het probleem min of meer kunnen achterhalen (dacht ik)
Er zou spraken zijn van dubbele waarde omdat ik de script 1x per 10 min liet lopen wat feitelijk niet de bedoeling (kwestie van RTFM ;-) )

Nu alleen helaas weer een week verder heb ik weer een gelijk soort probleem (hieronder).
Vraag staat weer open op het HS forum maar mocht iemand hier een idee hebben dan hoor ik dit natuurlijk graag.

De index ligt buiten de matrixgrenzen. 
Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code. 

Details van uitzondering: System.IndexOutOfRangeException: De index ligt buiten de matrixgrenzen.

Fout in bron: 

Er is een onverwerkte uitzondering gegenereerd tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Aan de hand van de onderstaande tracering van de uitzonderingsstack kunt u meer informatie verkrijgen over de oorsprong en de locatie van de uitzondering.  

Stacktracering: 

[IndexOutOfRangeException: De index ligt buiten de matrixgrenzen.]
   Enviro1H.GetValues(String sql, String strType) +643
   Enviro1H.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +5047
   System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +73
   System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +52
   System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +2184

Versiegegevens: Microsoft .NET Framework Versie:2.0.50727.3603; ASP.NET Versie:2.0.50727.3082 

Post by Edwin »

Kijk in je rfxcom mdb file of er geen verkeerde tijden staan.
En zorg dat je het event dat het script draait 30 sec of 1min na het hele uur loopt.
Verander de verkeerde data in de rfxcom.mdb.

Groeten edwin
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member

Post by phoenixb »

Edwin,

Ik heb op dit moment hem op 1 uur en 2 min. gezet.
Daarbij heb ik halverwege een foutje gevonden in de periode van de fout is HS herstat ivm een windows update.
Daarbij zie ik dat in korte tijd na de laatste update een nieuwe update is gemaakt (waarschijnlijk doet HS standaard een update na een opstart).

Ik hou dit even in de gaten of dat zo is.
Tot zover weer bedankt :D

Return to “Homeseer algemeen Forum”