Plugwise en Homeseer

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise en Homeseer

Post by Bwired »

@akatar: Zoals ik in dit topic (boven) al vermeld heb heeft dit zeer waarschijnlijk te maken met het feit dat je Circle+ geen goed contact maakt met de USB Dongel. Je krijgt dan geen updates binnen en je krijgt hiervan ook geen melding (softwarematig). Dit kan op verschillende tijdstippen van de dag optreden. Dit is waarschijnlijk je probleem.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Plugwise en Homeseer

Post by Akatar »

klopt, maar volgens mij wordt de informatie geupdate als de dongel weer contact maakt, in dit geval is er gewoon data weg.
ik meen namelijk dat de data in de circles blijft tot het programma gestart wordt en de data wordt verzameld.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise en Homeseer

Post by Bwired »

Ja klopt daar heb je inderdaad gelijk in!
Ik heb alleen problemen bij hele kleine gebruiker ongeveer 1 watt, die zie ik namelijk nooit binnenkomen terwijl het totaal wel wordt opgehoogd.
Heb je circles al een omgewisseld kijken wat er dan gebeurd?
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Plugwise en Homeseer

Post by Akatar »

ik heb (gelukkig) nog maar 2 circles. vond het verstandig om eerst maar even te testen.
en tot op heden valt het me nog niet mee.
ik had gehoop dat plugwise mijn verlichtings modules van x10 in de kamer kon gaan vervangen. maar aangezien het schakelen ook niet zeker aankomt (zie mijn post stukje hoger) moet ik het nog maar even doen met x10. maar nu er gewoon data verdwijnt wordt het helemaal een onzeker systeem. ben ook benieuwd wat plugwise ervan vind.
wacht in spanning op hun antwoord/oplossing

edit: mijn plugwise dongel ligt ongeveer 20 cm naast de circle+ (hangen allebei aan mijn server)
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise en Homeseer

Post by Bwired »

Vreemd! Chak en ik hebben het Plugwise systeem flink onderhanden genomen, in het begin wel problemen maar sinds de nwe software zijn wij tevreden en ook schakelen gaat zeer snel. Probeer de USB dongel eens te verleggen totdat het schakelen snel en goed gaat. Natuurlijk zijn er nog issues maar die hebben geen betrekking op jou problemen.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Plugwise en Homeseer

Post by Akatar »

de dongel kan ik niet verder verleggen dan dat de kabel lang is.
als de verbruiks gegevens eerst maar eens compleet zijn zou ik al tevreden zijn. het schakelprobleem (je weet nooit of het aankomt) zou verholpen moeten zijn als er een homeseer plugin komt die rechtstreeks de dongel kan aanspreken zonder tussenkomst van de webserver.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise en Homeseer

Post by Bwired »

centimeters verleggen kan al uitmaken!
User avatar
RDNZL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1008
Joined: Sun Sep 24, 2006 1:45 pm
Location: Dordrecht, The Netherlands
Contact:

Plugwise en Homeseer

Post by RDNZL »

Mijn plugwise basis set werkt ook niet echt jofel.

Ik zie soms totaal geen verbruik (langer dan 1,5 uur) maar kan dan wel het betreffende device schakelen, (dus neem aan dat bereik van circles ok is.) Ook blijven de grafieken vaak leeg (ook al klik ik op diversen)

Buiten dat ik dus twijfel over de juiste werking van de monitoring, werk schakelen erg snel.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise en Homeseer

Post by TANE »

Heb het gevoel dat we hier toch over een bug hebben.

Ik heb er 16 in gebruik en zie bij twee ook afwijkingen terwijl ze goed bereikbaar zijn..
even geen bereik hoeft geen probleem te zijn. Plugs hebben een buffer die paar maanden informatie kan vasthouden.

Ik zal dit aan Plugwise melden.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise en Homeseer

Post by Bwired »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by RDNZL</i>
<br />Mijn plugwise basis set werkt ook niet echt jofel.

Ik zie soms totaal geen verbruik (langer dan 1,5 uur) maar kan dan wel het betreffende device schakelen, (dus neem aan dat bereik van circles ok is.) Ook blijven de grafieken vaak leeg (ook al klik ik op diversen)

Buiten dat ik dus twijfel over de juiste werking van de monitoring, werk schakelen erg snel.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Op het overzichtscherm bij Instelling/Apparaten moet de gegevens realtime binnen komen, zeker als je er 1 of 2 keer op dubbelklikt.


Image
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise en Homeseer

Post by TANE »

Antwoord van Plugwise.
Verzoek om nog even te controleren of het klopt.

<i><b>Het niet loggen van verbruiks info kan in principe niet voorkomen. Wel kan het voorkomen dat de logbestanden van de pluggen niet in het eerste uur (na log uur) binnen komen vanwege te druk netwerk verkeer. De Source probeert het maximaal 3X per plug, als dat niet gelukt is (door veel schakelingen of door externe variabelen) dan probeert de Source het het volgende hele uur.
Hierdoor kan het voorkomen dat niet alle verbruiksdata binnen komt, maar naar verloop van tijd moet het vanzelf goed komen.</b></i>
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise en Homeseer

Post by Bwired »

Check out this topic as well for a coming discount on Plugwise products
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=1611
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Plugwise en Homeseer

Post by Akatar »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />Antwoord van Plugwise.
Verzoek om nog even te controleren of het klopt.

<i><b>Het niet loggen van verbruiks info kan in principe niet voorkomen. Wel kan het voorkomen dat de logbestanden van de pluggen niet in het eerste uur (na log uur) binnen komen vanwege te druk netwerk verkeer. De Source probeert het maximaal 3X per plug, als dat niet gelukt is (door veel schakelingen of door externe variabelen) dan probeert de Source het het volgende hele uur.
Hierdoor kan het voorkomen dat niet alle verbruiksdata binnen komt, maar naar verloop van tijd moet het vanzelf goed komen.</b></i>
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise en Homeseer

Post by TANE »

om wat voor een apparaat gaat het?

Ik heb mijn log net nog even gecontroleerd..heb ook paar keer 0 verbruik staan maar paar uur later was het hersteld.

Storing kan ook van buiten komen..zoals een Wifi AP die niet goed werkt of een 2,4Ghz camera..
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Plugwise en Homeseer

Post by Akatar »

het gaat om de circle+ waar mijn ups aanhangt (met server etc.)
er wordt ongeveer 100 watt constant gebruikt. maar soms is het gebruik ineens 0
als je dan het schema ziet van een week, dan zie je b.v. maandag nacht om 2 uur gebruik 0, dinsdag middag 14:00 uur gebruik 0 etc etc
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”