Fibaro motion sensor nieuw voor 29 euro op Amazon.it

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
Post Reply
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by Bastiaan »

Peter je kunt heel nauwkeurig die sensors instellen. Lukt ook in HS. Je kunt aangeven hoelang ze moeten blijven 'hangen' na een beweging, hoeveel bewegingen er moeten zijn voordat hij triggered en hoe lang te wachten voordat het opnieuw kan. Zelfde geldt voor alle andere parameters. Daarmee kun je een behoorlijk goede werking krijgen die zeker zo goed lijkt als mijn Visonics. Ik heb ze naast elkaar hangen en ook beide in BLrader om te vergeljke. Tot nu allemaal goed.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by Antoon »

Bastiaan heb jij ook een waarde bij de schoksensor in Homeseer staan?
Bij mij geeft hij alleen OK en Alarm aan.
Verder lijkt het erop dat de temp en lum niet regelmatig updaten ondanks dat ik dit heb ingesteld.
- Antoon
petermdevries
Member
Member
Posts: 98
Joined: Thu Nov 27, 2008 10:43 am
Location: Netherlands

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by petermdevries »

Inderdaad, die parameters komen aardig overeen met het gedrag wat ik zie. Maar dan blijft de vraag nog wat er gebeurt als een off-commando (of cancellation alert zoals het volgens de handleiding heet) niet aankomt in HomeSeer. Wordt dit dan met een volgende wake-up alsnog verstuurd? Of is het dan dikke pech?


Sent from my iPad using Tapatalk
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by Bastiaan »

Misschien beter om een aparte thread te maken want we zitten nu over HS en Zwave te praten in een verkoop forum. :-)

@Antoon: ja ik zet als eerste een heleboel parameters om. De schoksensor heeft geen 'autoreset' mode aanstaan dus tegen de tijd dat hij op zijn plek hangt zul je hem nooit meer van het alarm af zien gaan. Ik zet de dus de auto reset aan, meestal op 30 sec en laat een 'HS tamper alarm' event zetten als een van de sensors dat registreert

Omdat ik bv ook 1 sensors bij het raam heb hangen gebruik ik die om het licht te meten, die laat ik zelf elke 15 minuten de waarde sturen anders gebeurt het alleen als er een beweging is. Ook stapjes daarvan aangepast naar 100 lux. Bij andere doe ik dat weer met de temperatuur. Omdat ze nu dezelfde prijs hebben als de Oregon sensors kan ik dus alles vervangen door deze Fibaro's. Wel vrees ik dat de batterijen veel sneller zullen gaan dan mijn Visonics of Oregons. Ga er een aantal van vaste spanning voorzien.

Over de betrouwbaarheid kan ik nog niets zeggen. Ik draai nog op A10 en Vistonic en beide zijn rocksolid. Nog nooit een issue gehad en mijn testen met Zwave zijn minder goed. Maar ook dat lijkt wel beter te worden. Komen vandaag weer wat Zwave plus spullen binnen en de HS Znet box moet ook eerdaags landen, hoop dat die zorgt voor een betere ontvangst.
In de garage heb ik een beweging sensor direct gekoppeld aan de verlichting (en dus de timeout / reset ook verlengd naar 5 minuten). Als de sensor niet goed reset moet ik het daar meteen merken als het licht blijft branden. (alhoewel die (Fibaro) schakelaar zelf ook wel eens hapert...)

Er blijft wel een verschil tussen 'echte' alarm spullen zoals Visonic die zelf een melding geven als er ergens iets niet goed is en een FIbaro sensor. Volgens mij geeft alleen de Smoke sensor een waarschuwing als hij slechte verbinding heeft. Dus voorlopig hou ik het bij testen en leren maar er zijn hier mensen die het samen met hun HC2box als alarm gebruiken.
Mogelijk maak ik zelf nog een event wat de sensors checkt. Geen idee of het bv met een 'test polling' zou kunnen. Het lijkt me zeker relevant zeker te weten dat de 'alarm' sensors nog goed werken als je ze ook echt daarvoor wil inzetten.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by AshaiRey »

Net 3 motion sensors á 29,- besteld maar wat een gevecht is dat om iets in het Italiaans te bestellen zeg.
Kon eerst bij land Paessi Bassi niet vinden :0)

Helaas waren de smoke detectoren de normale prijs.
Bram
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by raymonvdm »

AshaiRey wrote:Net 3 motion sensors á 29,- besteld maar wat een gevecht is dat om iets in het Italiaans te bestellen zeg.
Kon eerst bij land Paessi Bassi niet vinden :0)

Helaas waren de smoke detectoren de normale prijs.
Gewoon chrome gebruiken met translate dan staat er nederland :D
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by Bwired »

ze blijven de prijzen maar aanpassen en stunten
ik blijft het monitoren :)
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by Harry »

Ik zit er ook aan te denken in te stappen z-wave,... welke stick ken ik het beste gebruiken bij deze sensoren?
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by raymonvdm »

Harry wrote:Ik zit er ook aan te denken in te stappen z-wave,... welke stick ken ik het beste gebruiken bij deze sensoren?
UZB vind ik een mooi betaalbaar Z-Wave Plus sticky
Last edited by raymonvdm on Fri Oct 09, 2015 12:16 pm, edited 1 time in total.
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by Bastiaan »

Ik heb wat Zwave plus spullen binnen gekregen en die lijken niet te werken met mijn gen 1 AONlabs stick (Verbind wel maar kan geen verder details krijgen) die verder tot nu toe wel alles slikte . Krijg een dezer dagen mij Homeseer Znet interface binnen maar het lijkt dus verstandig om in iedergeval iets te kiezen met Zwave plus mogelijkheden als je er de komende tijd plezier van wil hebben.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by Bwired »

de universal fibaro sensor nu 22 euro, normaal iets van 40 euro

http://www.amazon.it/gp/product/B0093K2D1C
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by Rene »

Terwijl ik keek veranderde de prijs weer in 39 euro
Rene.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by Bwired »

klopt is continue, volgende dag weer laag, let op.
ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn :)
DrDoo
Member
Member
Posts: 103
Joined: Tue Sep 29, 2009 5:18 pm
Location: Netherlands

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by DrDoo »

Damn....ik wilde bestellen maar had weinig tijd om te bedenken hoeveel en waarvoor. Dus dacht doe het later wel.
Nu zijn ze weer duur...

Hopelijk zijn ze de komende week inderdaad wel laag.
Ik zie overigens niet dat de prijzen hoog en dan weer laag zijn....motion sensors blijven laag :)....toch NOG maar 4 besteld....totaal 10 nu haha
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by Bwired »

nee alles verandert, de motion sensor was in het begin 34 daarna 29, maar die blijft idd laag.
het lijkt dat ze het per groepje doen (aantal)
zodra die verkocht zijn is de prijs weer als oud voor even.
de dimmers etc veranderen ook regelmatig
snap er ook niets van LOL
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”