Oregon Scientific Sensors THGR228N

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by Snelvuur »

>Geachte heer/mevrouw
>
>Op dit moment zijn wij bezig met uw bestelling. Helaas moet ik u meedelen dat de Oregon THGR 228 N is vertraagd. De levertijd bedraagt ongeveer 1 week. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Hoe zou dat nu kunnen? :-) Hamsteren!
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by Bwired »

Kijk dat is snel, ik het de 3 bestelde THGR228N sensors al binnen! Was ik je voor, had ik de laatste [:D]
http://www.bwired.nl/doorimages.asp

Image
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by TANE »

Voor de lief hebbers Karwei heeft ook Oregon producten.
vorige week hadden ze de THGR128 voor 16 euro. (Na korting van 15%)

Enver
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by Snelvuur »

En dan speel je die gouden tip niet even door? :-)
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by TANE »

zal de volgende keer eerder melden..[8D]

THG128 heeft alleen thermometer functie.

Ik had er twee gekocht...maar ze werkten niet op mijn thuis unit..RFXcom heeft wel support voor deze.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by Bwired »

De http://www.futurumshop.nl heeft ook de UV Sensor UVR-128 en de Water Sensor THWR288 van Oregon Scientific in de aanbieding.
Deze werken ook perfect samen met de RFXCOM receiver. Ook zijn deze modules in de aanbieding. Ik heb deze vandaag ook weer binnen gehad, de bezorger van TNT ken ik ondertussen al erg goed [:)]
Image
Image
Image
Groetjes Pieter
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by Snelvuur »

Welke prijzen zie je dan? ik zie nergens staan *aanbieding*
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by Bwired »

Je moet op meer informatie klikken dan zie je de normaal prijs. Volgens mij, zover ik kan zien, zijn deze sensors nergens goedkoper zeker ook het feit dat je geen verzendkosten hebt!
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by TANE »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bwired</i>
<br />De http://www.futurumshop.nl heeft ook de UV Sensor UVR-128 en de Water Sensor THWR288 van Oregon Scientific in de aanbieding.
Deze werken ook perfect samen met de RFXCOM receiver. Ook zijn deze modules in de aanbieding. Ik heb deze vandaag ook weer binnen gehad, de bezorger van TNT ken ik ondertussen al erg goed [:)]

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">wat ga je met de water sensor doen?
ziet wel heel mooi uit.....als ik een zwembad had wist ik het wel...[8D]
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by Bwired »

Kijk op mijn camera's http://www.bwired.nl/Camptz.asp op Bwired. Ik heb een heel groot zwembad direct voor de deur :-)
Zit nog te denken, iets van water temperatuur buiten en dit weer op Bwired plaatsen. Ook kan ik hem gebruiken voor het bad, ik heb nog 2 kleine kids.
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by Willem4ever »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bwired</i>
<br />Hoi Erik,
Bedankt voor de tip, ik heb er ook gelijk 3 stuks THGR228 besteld. De winkel krijgt hopelijk nu geen lever problemen. Totaal staat nu op 8 sensors. [:)]
Goed ook dat deze winkel geen verzendkosten heeft. Bij de Kijkshop staat de sensor trouwens al heel lang op "Binnenkort beschikbaar"
Groet Pieter
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Hebben deze sensoren unieke adressen, en hoeveek kan je er maximaal aansluiten?
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by b_weijenberg »

Alle Oregon sensors hebben een adres byte met een random value dat gezet wordt bij batterij wisseling of een reset. Daarnaast hebben de meeste sensoren een channel instelling, afhankelijk van het type 1, 3 of 10 channels.
Als je voldoende hebt aan de channel instelling dan kan je daar mee volstaan. Heb je meer sensoren nodig dan er channels beschikbaar zijn voor het betreffende sensor type dan kan je het adres byte gebruiken. Alleen moet je dit dan wel configurable maken in je software want bij een batterijwisseling verandert dit byte.
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by Willem4ever »

Bedankt Bert, ik neem dat dit random adres zo wordt gekozen dat er geen conflicten zijn met andere sensors.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by Bwired »

Theoretisch kan je een keer een conflict krijgen doordat de sensor hetzelfde adres uitgeeft, dan haal je gewoon de batterijen er uit. Ik heb er nu 8 draaien nog nooit mee gemaakt. Zoemt heerlijk op de Rfxcom receiver
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

Oregon Scientific Sensors THGR228N

Post by Willem4ever »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bwired</i>
<br />Theoretisch kan je een keer een conflict krijgen doordat de sensor hetzelfde adres uitgeeft, dan haal je gewoon de batterijen er uit. Ik heb er nu 8 draaien nog nooit mee gemaakt. Zoemt heerlijk op de Rfxcom receiver
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">I wasn't realising that there is most likely no receiver built-in, in that case their is always the possibilty of a conflict. What is the expected average lifespan of battery from your experience Pieter.
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”