Korte vraag, vond het nutteloos om een forum thread te openen, maar kan nog geen members mailen, omdat ik te weinig posts heb. [;)]
Ik wil in hstouch een statuscolor aan een text toevoegen. Als value wil ik aangeven van bij 1-40 = groen.gif en 41-80 rood.gif
Hoe geef ik nu 1-40 of kleiner dan 40 aan bij value?
Groter en kleiner dan HSTouch
Helaas is dit nog niet mogelijk... Je kan wel individuele waardes opgeven (1 is rood, 2 is groen), maar dan moet je dus elke mogelijke waarde gaan opgeven (da's niet handig).
Ik verwacht wel dat er zoiets op termijn beschikbaar gaat komen....
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by RdP</i>
<br />Helaas is dit nog mogelijk... Je kan wel individuele waardes opgeven (1 is rood, 2 is groen), maar dan moet je dus elke mogelijke waarde gaan opgeven (da's niet handig).
<br />Helaas is dit nog mogelijk... Je kan wel individuele waardes opgeven (1 is rood, 2 is groen), maar dan moet je dus elke mogelijke waarde gaan opgeven (da's niet handig).
Wat je als workaround zou kunnen doen, is een virtual (status only) device in Homeseer aanmaken (zeg: z99) en die een waarde 0, 1, ..., n kunnen geven afhankelijk van de ranges van het device (zeg: A01) dat je wilt monitoren.
Dus: als A01 tussen 0 en x1, dan z99 := 0. En als A01 tussen x1 en x2, dan z99 := 1, enz. enz. Je kunt dan een event maken dat "on value change" van A01 de waarde van z99 bijwerkt.
Wanneer je vervolgens z99 in HSTouch opneemt en daar statusimages toekent aan z99 = 0, z99 = 1, enz. kun je toch de ranges van A01 weergeven met een image.
Helaas is mijn ervaring met HSTouch momenteel dat je nog te vaak dergelijke workarounds moet verzinnen/implementeren om dingen te doen die eigenlijk redelijk voor de hand liggen. Zoals in dit geval, maar bijvoorbeeld ook bij conditionele user interface elementen op basis van de status/value van een device ("Laat een button alleen zien als device A01 aan staat").
Lennart
Dus: als A01 tussen 0 en x1, dan z99 := 0. En als A01 tussen x1 en x2, dan z99 := 1, enz. enz. Je kunt dan een event maken dat "on value change" van A01 de waarde van z99 bijwerkt.
Wanneer je vervolgens z99 in HSTouch opneemt en daar statusimages toekent aan z99 = 0, z99 = 1, enz. kun je toch de ranges van A01 weergeven met een image.
Helaas is mijn ervaring met HSTouch momenteel dat je nog te vaak dergelijke workarounds moet verzinnen/implementeren om dingen te doen die eigenlijk redelijk voor de hand liggen. Zoals in dit geval, maar bijvoorbeeld ook bij conditionele user interface elementen op basis van de status/value van een device ("Laat een button alleen zien als device A01 aan staat").
Lennart
Dat is inderdaad een goed idee, ga er even mee aan de slag.
Bedankt!
Bedankt!