Groter en kleiner dan HSTouch

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
Julian
Starting Member
Starting Member

Post by Julian »

Korte vraag, vond het nutteloos om een forum thread te openen, maar kan nog geen members mailen, omdat ik te weinig posts heb. [;)]

Ik wil in hstouch een statuscolor aan een text toevoegen. Als value wil ik aangeven van bij 1-40 = groen.gif en 41-80 rood.gif

Hoe geef ik nu 1-40 of kleiner dan 40 aan bij value?
RdP
Advanced Member
Advanced Member

Post by RdP »

Helaas is dit nog niet mogelijk... Je kan wel individuele waardes opgeven (1 is rood, 2 is groen), maar dan moet je dus elke mogelijke waarde gaan opgeven (da's niet handig).
Ik verwacht wel dat er zoiets op termijn beschikbaar gaat komen....
Julian
Starting Member
Starting Member

Post by Julian »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by RdP</i>
<br />Helaas is dit nog mogelijk... Je kan wel individuele waardes opgeven (1 is rood, 2 is groen), maar dan moet je dus elke mogelijke waarde gaan opgeven (da's niet handig).
Ik verwacht wel dat er zoiets op termijn beschikbaar gaat komen....
Lennart
Member
Member

Post by Lennart »

Wat je als workaround zou kunnen doen, is een virtual (status only) device in Homeseer aanmaken (zeg: z99) en die een waarde 0, 1, ..., n kunnen geven afhankelijk van de ranges van het device (zeg: A01) dat je wilt monitoren.

Dus: als A01 tussen 0 en x1, dan z99 := 0. En als A01 tussen x1 en x2, dan z99 := 1, enz. enz. Je kunt dan een event maken dat "on value change" van A01 de waarde van z99 bijwerkt.

Wanneer je vervolgens z99 in HSTouch opneemt en daar statusimages toekent aan z99 = 0, z99 = 1, enz. kun je toch de ranges van A01 weergeven met een image.

Helaas is mijn ervaring met HSTouch momenteel dat je nog te vaak dergelijke workarounds moet verzinnen/implementeren om dingen te doen die eigenlijk redelijk voor de hand liggen. Zoals in dit geval, maar bijvoorbeeld ook bij conditionele user interface elementen op basis van de status/value van een device ("Laat een button alleen zien als device A01 aan staat").

Lennart
Julian
Starting Member
Starting Member

Post by Julian »

Dat is inderdaad een goed idee, ga er even mee aan de slag.

Bedankt!
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”