wijzigen plug

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

wijzigen plug

Post by Akatar »

ik heb nu 2 x een plug veranderd (andere naam gegeven) en beide keren resulteerde dit in een chaos in homeseer. alle pluggen werden 3x gezien. het wissen van alle pluggen in homeseer en opnieuw starten lukt wel maar dan hebben alle pluggen een ander nummer. dus alle events leeg. nu gaat het maar om 25 events .... maar is er een manier om iets te wijzigen zonder dat alle pluggen een nieuw nummer krijgen in homeseer?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

wijzigen plug

Post by Rene »

Welke versie van de plugin gebruik je?
Hoe heb je de naam van de pluggen gewijzigd?
Het lijkt erop dat je Homeseer meerdere malen hebt gestopt en gestart en dat de Homeseer device administratie niet matched met de Plugwise device administratie.

Rene.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

wijzigen plug

Post by Akatar »

ik gebruik de laatste versie. de naamwijziging doe ik in de source. dan stopt de webserver, het device in homeseer wissen, de webserver weer starten zodat homeseer de plug weer kan toevoegen.
dan krijg ik zoveel errors dan een herstart van homeseer nodig is.

dan eindig ik met een lijst waar alle pluggen 2 a 3x in voorkomen, dan alle pluggen wissen opnieuw herstarten en dan alle events leeg.
logisch want volgens mij past homeseer automatisch de evens aan.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

wijzigen plug

Post by Akatar »

hoe kom ik trouwens errors wissen van pluggen die niet meer in gebrui zijn (andere naam hebben)
2-6-2009 17:45:06 Error Delete (EventActions) 2 Error: Kan geen gegevens verwijderen uit de opgegeven tabellen.
2-6-2009 17:45:06 Database Item Saving Event Default keuken spots plugwise

die keuken spots heb ik al lang niet meer...
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

wijzigen plug

Post by Rene »

Als je de naam in de source wijzigt, wijzigt automatisch de naam in Homeseer. Bedoel je met de webserver stoppen, dat je de plugin gestopt hebt? Dan is dit de oorzaak voor je problemen. Als je de devices in Homeseer weggooid terwijl de plugin gestopt is dan blijven de devices in de Plugwise plugin database bestaan. Als je Plugwise devices in Homeseer weg wilt gooien, moet je ervoor zorgen dat de plugin gestart is. Ik stel voor dat je het volgende doet:
- Gooi alle Plugwise devices weg in Homeseer
- Gooi alle events weg die op Plugwise devices betrekking hebben
- Stop Homeseer
- Kopieer de lege Plugwise plugin database naar de juiste directory zoals je ook hebt gedaan bij de initieele installatie van de plugin.
- Start Homeseer
- Start de Plugwise plugin als deze nog niet gestart was
- Configureer de Plugwise plugin
- Alle devices worden nu opnieuw aangemaakt en Homeseer en de Plugwise plugin zijn weer in sync

Rene.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

wijzigen plug

Post by Akatar »

mocht het weer fout gaan, dan ga ik alles opnieuw doen. heb net alle events weer opnieuw aangemaakt.
kan even niet de moed opbrengen om dit nogmaals te doen.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

wijzigen plug

Post by Rene »

Maar wat gebeurd er nu als je de naam in de Source aanpast? Neemt de plugin de nieuwe naam over?

Rene.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

wijzigen plug

Post by Akatar »

de plugin neemt de naam wel over. maar als ik een module wijzig (zoek modules--> en dan 1 module aanpassen) stopt de webserver in de source. na het starten van de webserver wordt de naam overgenomen.
Edwin
Member
Member
Posts: 447
Joined: Sat Oct 20, 2007 6:37 am
Location: Netherlands

wijzigen plug

Post by Edwin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by akatar</i>
<br />mocht het weer fout gaan, dan ga ik alles opnieuw doen. heb net alle events weer opnieuw aangemaakt.
kan even niet de moed opbrengen om dit nogmaals te doen.


<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">hoe maak jij een event met plugwise kan je een voorbeeld laten zien. want bij mij werkt het niet.
alvast bedankt.
groeten edwin
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

wijzigen plug

Post by Rene »

Wat wil je voor event?

Rene.
Edwin
Member
Member
Posts: 447
Joined: Sat Oct 20, 2007 6:37 am
Location: Netherlands

wijzigen plug

Post by Edwin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rklootwijk</i>
<br />Wat wil je voor event?

Rene.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">een event dat je kunt zien of bv de pc aan of uit staat aan de hand van een bepaald wattage.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

wijzigen plug

Post by Rene »

Je moet dan triggeren op een value change van het plugwise device.

Rene.
Edwin
Member
Member
Posts: 447
Joined: Sat Oct 20, 2007 6:37 am
Location: Netherlands

wijzigen plug

Post by Edwin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rklootwijk</i>
<br />Je moet dan triggeren op een value change van het plugwise device.

Rene.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Bedankt, Rene ik ga dat eens proberen
Is het mogelijk om de locatie van de devices te wijzigen in homeseer,Ik wil ze allemaal bij elkaar hebben staan maar dat lukt niet ze springen steeds terug naar de originele locatie.

edwin
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

wijzigen plug

Post by Rene »

Dan moet je in de configuratie van de plug uitzetten dat de locatie van de Source wordt overgenomen.

Rene.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

wijzigen plug

Post by Akatar »

ik ben eruit, indien je de plug veranderd in de source via: nieuwe plug aanmaken en dan een bestaande aanpassen krijg je de genoemde problemen.
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”