Mediaplayer met RFID

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
pklijnjan
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Aug 31, 2009 11:49 am
Location: Netherlands

Mediaplayer met RFID

Post by pklijnjan »

Vandaag 100 RFID labels binnen gekregen. Inmiddels een script gemaakt om via RFIDseer en mijn squeezebox CD's af te spelen met hulp van een playlist met als naam de ID van de RFID tag.
Werkt helemaal super de Phidgets RFID USB reader naast mijn Samsung TAB in de muur in gebouwd.
Je hoeft nu alleen de CD naast de TAB voor de muur te houden en de betreffende playlist van de CD wordt gestart.
Zo komen oud en nieuw bij elkaar want soms is het best lastig kiezen als je muziek collectie enkele duizenden nummers bevat!
RFID reader
RFID reader
foto.JPG (17.2 KiB) Viewed 6633 times
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Mediaplayer met RFID

Post by Digit »

Leuk!
Zo kun je dus ook een meiter voorzien van een tag en dan krijg je Sinterklaasliedjes te horen...
Idem met een kerstbal, enz. enz. 8)
pklijnjan
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Aug 31, 2009 11:49 am
Location: Netherlands

Re: Mediaplayer met RFID

Post by pklijnjan »

Of een rfid in je telefoonhoesje zodat je mail berichten worden voorgelezen als je de telefoon voor de RFID reader houdt.
Mogelijkheden te over!
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Mediaplayer met RFID

Post by raymonvdm »

Ik ben wel benieuwd naar een HowTo met eventueel linkjes om te bestellen. Is de Phidgets RFID USB reader aangesloten op de tablet of zit deze aan de HomeSeer Machine ?

Welk type RFID zijn er besteld / waar ?
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
krizzz
Starting Member
Starting Member
Posts: 37
Joined: Thu Jul 19, 2012 11:06 pm

Re: Mediaplayer met RFID

Post by krizzz »

Dit is zeker een cool project geworden! Die ingebouwde tab ziet er ook zeker netjes uit. Ik ben ook wel benieuwd naar meer info. Met de RFID lezer die je noemt, kun je dan ook de RFID tags schrijven zodat ze herkend worden? Waar heb je zulke hoeveelheden tags vandaan? Zeer benieuwd!
JDJD
Starting Member
Starting Member
Posts: 29
Joined: Sun Apr 29, 2012 12:26 pm

Re: Mediaplayer met RFID

Post by JDJD »

Heb je dit systeem nog steeds? Ik heb zeer veel interesse in dit systeem. Is het een script of plugin? En zou je deze eventueel willen delen? Ziet er super uit :)
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”