Page 1 of 1

Visionic sensors worden gereset

Posted: Sat Jun 28, 2014 9:18 pm
by Andro
Hoi,

Beetje een vaag probleem. Ik ben dit weekend bezig met het opzetten van HS3 en ik heb de visionic sensoren van het alarm systeem netjes via de plugin ingebracht in HS3. Echter gisteren werkten de sensoren niet meer en zag ik dat ze allemaal opnieuw in de lijst stonden met een nieuwe code. Ik kon ze dus weer 1 voor 1 gaan toevoegen. Ik dacht dat ik iets fout had gedaan, dus verder geen probleem.

Echter vandaag is het weer gebeurt en reageren alle sensoren weer niet. Ze staan weer allemaal in de lijst en ik kan ze weer gaan toevoegen. :-(

Iemand enig idee hoe dit komt?

Re: Visionic sensors worden gereset

Posted: Sun Jun 29, 2014 12:41 am
by Akatar
ik weet niet welke plugin je gebruikt, maar bij diegene moet je zijn

Re: Visionic sensors worden gereset

Posted: Sun Jun 29, 2014 7:10 pm
by b_weijenberg
wordt het systeem geherstart, heb je bv windows update op automatic staan?

Zijn de Visonic ID's telkens anders of zijn de sensor IDs gelijk maar is de ID in HS gewijzigd?
Als je na het aanpassen van de IDs HS3 stopt en start treedt het probleem daarna dan nog steeds op?

Re: Visionic sensors worden gereset

Posted: Mon Jun 30, 2014 9:43 pm
by Andro
Hij loopt nu een dag en het is nog in orde.

Geen resets .. wel herstarts van HS3.. de visionic id's zijn telkens anders en ze zien er dus uit alsof hij nieuwe sensors heeft gevonden. De oude sensors werken vanaf dat moment niet meer.

Re: Visionic sensors worden gereset

Posted: Mon Jun 30, 2014 10:28 pm
by b_weijenberg
welke receiver gebruik je voor de Visonic sensors?

heeft het eerder wel gewerkt bv in HS2?

Re: Visionic sensors worden gereset

Posted: Mon Jun 30, 2014 10:32 pm
by Andro
Ik heb nog een oude rfxcom receiver (blauwe). Deze heeft altijd prima gewerkt onder HS2. Daar heb ik het probleem van dubbele devices ook nooit gezien.

Ik houd 'm even in de gaten. Vooralsnog gaat het nog goed.

Re: Visionic sensors worden gereset

Posted: Mon Jun 30, 2014 10:46 pm
by b_weijenberg
Noteer de ID's die je nu ontvangt en als het weer fout gaat noteer ze dan weer.
Stuur deze gegevens naar support rfxcom.com (niet op het forum plaatsen!!)