Toon mobile app

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, TerrorSource, Toonz

Toon mobile app

Postby Toonuser » Sat Sep 07, 2019 4:23 pm

Kan iemand mij info geven hoe ik de onofficiele Toon app om de Toon thermostaat te bedienen werkend krijg?
Toonuser
Starting Member
Starting Member
 
Posts: 4
Joined: September 2019

Re: Toon mobile app

Postby PeJeWe » Sat Sep 07, 2019 7:47 pm

Als je toon geroot is gewoon het IP adres van jou Toon in vullen en als poort 10080.
bij mij werkt de app prima, wel moet jou toon verbonden zijn via wifi.
PeJeWe
Starting Member
Starting Member
 
Posts: 23
Joined: April 2019

Re: Toon mobile app

Postby mAiden » Sun Sep 08, 2019 7:28 am

Mocht je hem buiten huis willen gebruiken, zal je een port moeten forwarden.
mAiden
Member
Member
 
Posts: 239
Joined: July 2017

Re: Toon mobile app

Postby Toonuser » Sun Sep 08, 2019 7:55 pm

Toonuser wrote:Kan iemand mij info geven hoe ik de onofficiele Toon app om de Toon thermostaat te bedienen werkend krijg?


Het lukt me wel via de laptop de thermostaat te bedienen in het (thuis) wifi netwerk, maar niet via de app op de GSM. Ook niet als als ik alleen met de Wifi ben verbonden.
Toonuser
Starting Member
Starting Member
 
Posts: 4
Joined: September 2019

Re: Toon mobile app

Postby Toonuser » Tue Sep 10, 2019 11:05 am

Graag een oplossing voor het buitenshuis gebruiken van de Toon app. Toon is geroot. Binnen hetzelfde thuis (wifi) netwerk is de thermostaat te bedienen met: -ip adres Toon/mobile-, maar alleen via een browser op de laptop en gsm en niet via de app op de gsm. In de app heb ik het zelfde adres gebruikt als in de browser en als poort 10800. Deze poort heb ik in het modem geforward. Heb een Experia v9 modem/router. Wie kan mij helpen om te vertellen wat ik niet goed doe?
Toonuser
Starting Member
Starting Member
 
Posts: 4
Joined: September 2019

Re: Toon mobile app

Postby mAiden » Tue Sep 10, 2019 1:20 pm

Toonuser wrote:Graag een oplossing voor het buitenshuis gebruiken van de Toon app. Toon is geroot. Binnen hetzelfde thuis (wifi) netwerk is de thermostaat te bedienen met: -ip adres Toon/mobile-, maar alleen via een browser op de laptop en gsm en niet via de app op de gsm. In de app heb ik het zelfde adres gebruikt als in de browser en als poort 10800. Deze poort heb ik in het modem geforward. Heb een Experia v9 modem/router. Wie kan mij helpen om te vertellen wat ik niet goed doe?


Ik heb zo idee dat je onderstaande invuld:

http://192.168.2.x:10080 klopt dat? Zoja, dan zit daar je absolute fout.

Je zal te weten moeten komen door naar http://watismijnip.nl/ te gaan wat je externe IP nummer is, dat ip nummer zal je moeten invullen in de app indien je buitenshuis het wil gebruiken. :)
mAiden
Member
Member
 
Posts: 239
Joined: July 2017

Re: Toon mobile app

Postby Toonuser » Tue Sep 10, 2019 8:02 pm

In de Toon app heb ik bij Toon adres: mijn externe ip nummer ingevuld dus 84.85.143.xx en bij poort 10800. Bij het forwarden van de poort is natuurlijk wel bij de LAN host het ip adres van Toon ingevoerd. Heb je misschien nog een andere suggestie ?
Toonuser
Starting Member
Starting Member
 
Posts: 4
Joined: September 2019

Re: Toon mobile app

Postby marcelr » Tue Sep 10, 2019 8:08 pm

in 't verleden was dat poort 10080 ...
marcelr
Global Moderator
Global Moderator
 
Posts: 1074
Joined: May 2012
Location: Ehv


Return to Toon issues and support (Nederlands toegestaan)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest