toon start niet op blijft hangen in bootscreen

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, Toonz, TheHogNL, TerrorSource

Re: toon start niet op blijft hangen in bootscreen

Postby TerrorSource » Fri Jan 08, 2021 11:51 pm

MadMax wrote:Vandaag ook een Toon1 geroot (via https://www.dennisbor.com/2020/01/19/toon-rooten/). Het lijkt allemaal succesvol, alleen heb ik ook het probleem dat mijn Toon niet doorstart maar op 30% blijft hangen. Hij heeft al een half uur aangestaan dus volgens mij gaat er nog wat mis bij me. Het script lijkt trouwens wel te draaien. Iemand nog ideeën waar het probleem kan zitten? Ik kan de Toon wel benaderen via SHH.

Je had ten eerste ook de Toon moeten rooten met de "officiele" handleiding hier op het forum :)
Als je een andere handleiding hebt gebruikt zal je contact op moeten nemen met diegene die de handleiding heeft gemaakt. wij kunnen niet instaan voor een handleiding van een ander.
TerrorSource
Member
Member

Postby TheHogNL » Sat Jan 09, 2021 10:34 am

MadMax wrote:Vandaag ook een Toon1 geroot (via https://www.dennisbor.com/2020/01/19/toon-rooten/). Het lijkt allemaal succesvol, alleen heb ik ook het probleem dat mijn Toon niet doorstart maar op 30% blijft hangen. Hij heeft al een half uur aangestaan dus volgens mij gaat er nog wat mis bij me. Het script lijkt trouwens wel te draaien. Iemand nog ideeën waar het probleem kan zitten? Ik kan de Toon wel benaderen via SHH.

Dat betekend dat alleen de GUI niet wil opstarten. Zoek even in het forum hoe je een qt-gui log kan maken. En wellicht helpt het om update-script te gebruiken?
Member of the Toon Software Collective
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Postby MadMax » Sat Jan 09, 2021 2:44 pm

Met de geweldige hulp van mAiden een recovery uitgevoerd. Nu werkt alles! Super bedankt voor de hulp.
En excuus dat ik niet meteen aan de slag ben gegaan via dit forum! :D
MadMax
Starting Member
Starting Member

Postby Demif » Thu Jan 14, 2021 5:28 pm

toch iets vreemds na recovery ik kan niet meer inloggen via ssh FileZilla of cyberduck wel via de terminal
er is wel even verbinding daar wordt deze geblokkeerd? in file zilla (FATAL ERROR: Received unexpected end-of-file from SFTP server) en cyber duck zegt (Exhausted available authentication methods).
iemand een idee.
Demif
Starting Member
Starting Member

Postby mAiden » Thu Jan 14, 2021 6:11 pm

Demif wrote:toch iets vreemds na recovery ik kan niet meer inloggen via ssh FileZilla of cyberduck wel via de terminal
er is wel even verbinding daar wordt deze geblokkeerd? in file zilla (FATAL ERROR: Received unexpected end-of-file from SFTP server) en cyber duck zegt (Exhausted available authentication methods).
iemand een idee.

Heb je de OpenSSH package geïnstalleerd, voor de zekerheid de installatie link hieronder:

Member of the Toon Software Collective
mAiden
Member
Member

Postby Demif » Thu Jan 14, 2021 7:36 pm

nee niet na de recovery voor heen werkte het prima, wou het even opnieuw installeren via jou link maar ik krijg openssh niet geïnstalleerd
* opkg_download: Failed to download http://files.domoticaforum.eu/uploads/T: HTTP response code said error.
de link werkt wel als ik het ipk bestand download op de mac.
welke commando moet in intypen om bv het ipk bestandtje eerst te downloaden en dan te installeren misschien dat het via die manier lukt
bedankt alvast
Demif
Starting Member
Starting Member

Postby Demif » Thu Jan 14, 2021 7:55 pm

Demif wrote:nee niet na de recovery voor heen werkte het prima, wou het even opnieuw installeren via jou link maar ik krijg openssh niet geïnstalleerd
* opkg_download: Failed to download http://files.domoticaforum.eu/uploads/T: HTTP response code said error.
de link werkt wel als ik het ipk bestand download op de mac.
welke commando moet in intypen om bv het ipk bestandtje eerst te downloaden en dan te installeren misschien dat het via die manier lukt
bedankt alvast

gelukt: heb het volledig adres naar het ipk bestand ingevoerd en alles is geïnstalleerd, je had gelijk werk allemaal weer
thnx
Demif
Starting Member
Starting Member

Previous

Return to Toon issues and support (Nederlands toegestaan)