Toon meteradapter

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
ewshop
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Tue Sep 06, 2016 8:13 pm

Toon meteradapter

Post by ewshop »

Nieuw contract met Eneco met de nieuwe Toon 2. Mijn oude meteradapter laten hangen, bij installatie toon2 heeft deze een upgrade van de firmware gehad. Nu mijn oude toon 1 weer terug gehangen en weer getracht contact te maken met de adapter. Hij wordt wel gezien maar het lijkt erop dat deze niet meer kan communiceren met Toon 1. Is dit bekend en wat kan ik hieraan doen. Is er oude versie van de firmware beschikbaar voor de adapter en hoe deze dan te laden.
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon meteradapter

Post by TheHogNL »

Owh dat is mij niet bekend. Kan straks wel even kijken of ik het met mijn setje die ik heb liggen kan reprocuderen.
Maar misschien is het gewoon dat je toon1 zelf een te oude firmware heeft? Ook de software op de toon1 die communiceert met de meteradapter is namelijk vaak genoeg geupdate.
Member of the Toon Software Collective
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Toon meteradapter

Post by mAiden »

Meteradapter wel ontkoppeld van je Toon2? Je zou ook de meteradapter op Toon1 eens en keer kunnen herstellen, en dan opnieuw koppelen aan de Toon1.
Het zou gewoon moeten werken. Ik heb hier 2 meteradapters, 1 voor mij Toon1, andere voor Toon2.
Member of the Toon Software Collective
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon meteradapter

Post by TheHogNL »

De meteradapter die bij mij toon2 zat en is geupgrade door mijn toon2 werkt prima op m'n toon1 met 4.19.10
Dus kijk even welke firmwares je hebt op je toon2 en toon1
Member of the Toon Software Collective
ewshop
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Tue Sep 06, 2016 8:13 pm

Re: Toon meteradapter

Post by ewshop »

waarschijnlijk niet goed uitgelegd wat er aan de hand is. Toon 1 is rooted, draait op versie 4.15.6. Deze had voorheen contact met de meter adapter. Bij het installeren van Toon 2 is er een update uitgevoerd op de meter adapter. Bij het terug hangen van Toon1, mijn abonnement met Eneco stopte, kreeg ik geen verbinding meer met de meter adapter. Van alles geprobeerd, verwijderen van de adapter en weer aanmelden, etc. De adapter wordt wel gezien maar als er dan een controle wordt uitgevoerd op de verbinding dan komt de melding dat dit niet gelukt is. Het is niet de afstand tussen Toon en de Adapter.
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon meteradapter

Post by TheHogNL »

Begrijp je precies. Kan het zijn dat de Toon2 een hogere firmware had? Die heeft dan op zijn beurt een hogere firmware geladen naar de meteradapter waar je toon1 met 4.15.6 niet mee overweg kan. Dat betekend dat je dus je toon1 ook naar de hogere firmware moet brengen.
Member of the Toon Software Collective
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”