Rooted or not Rooted

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
edwinbak
Starting Member
Starting Member
Posts: 9
Joined: Mon Jun 17, 2019 2:29 pm

Rooted or not Rooted

Post by edwinbak »

Goedemiddag,

Ik heb via een topic op dit forum mijn toon proberen te rooten maar vraag me af of dit nu is gelukt of niet?
Deze heb ik gevolgd: viewtopic.php?f=101&t=11999

Waaraan zou ik kunnen zien dat mijn toon is geroot?
Als ik hem nu opstart krijg ik te zien dat ik hem moet activeren maar hiermee kom ik niet verder.
Zie de bijlages:
IMG_0997.jpeg
IMG_0997.jpeg (227.93 KiB) Viewed 5600 times
IMG_0998.jpeg
IMG_0998.jpeg (206.76 KiB) Viewed 5600 times
Mvg
Edwin
Toonz
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1873
Joined: Mon Dec 19, 2016 1:58 pm

Re: Rooted or not Rooted

Post by Toonz »

Hij is geroot als je er met ssh naartoe kan connecten.
Maar daarvoor zal je hem eerst moeten verbinden met een Wifi access point.
Op basis van deze twee foto's is niet te zeggen of hij succesvol geroot is.
member of the Toon Software Collective
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Rooted or not Rooted

Post by mAiden »

Zoals Toonz al aangeef even laten verbinden met WiFi.
Daarna met een programma zoals: putty een SSH verbinding opzetten, dit doe je door het IP van Toon in te vullen en poort 22 te selecteren of in te geven.
Daarna zal er een schermpje komen met: login as, typ hier in root en druk enter.
Daarna zal er komen te staan password: vul hier het wachtwoord in wat ToonRooter voor je genereert heeft.
Daarna zal je iets zien als: eneco-001-43xxxxx: mocht je dit zien, dan heb je succesvol je Toon geroot..

Om door de activatie heen te komen, raad ik je aan om dit script in SSH te downloaden met:

Code: Select all

curl -Nks https://raw.githubusercontent.com/IgorYbema/update-rooted/master/update-rooted.sh -o /root/update-rooted.sh
Daarna uit te voeren met:

Code: Select all

sh update-rooted.sh -f 
dit command fix bepaalde settings voor je, zoals het activeren van Toon.
Member of the Toon Software Collective
TerrorSource
Administrator
Administrator
Posts: 494
Joined: Thu May 04, 2017 9:28 pm

Re: Rooted or not Rooted

Post by TerrorSource »

mAiden wrote:Zoals Toonz al aangeef even laten verbinden met WiFi.
Daarna met een programma zoals: putty een SSH verbinding opzetten, dit doe je door het IP van Toon in te vullen en poort 22 te selecteren of in te geven.
Daarna zal er een schermpje komen met: login as, typ hier in root en druk enter.
Daarna zal er komen te staan password: vul hier het wachtwoord in wat ToonRooter voor je genereert heeft.
Daarna zal je iets zien als: eneco-001-43xxxxx: mocht je dit zien, dan heb je succesvol je Toon geroot..

Om door de activatie heen te komen, raad ik je aan om dit script in SSH te downloaden met:

Code: Select all

curl -Nks https://raw.githubusercontent.com/IgorYbema/update-rooted/master/update-rooted.sh -o /root/update-rooted.sh
Daarna uit te voeren met:

Code: Select all

sh update-rooted.sh -f 
dit command fix bepaalde settings voor je, zoals het activeren van Toon.
Alleen “update-rooted.sh -a” zou ook al genoeg moeten zijn ;)
-a = activation ;)
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Rooted or not Rooted

Post by TheHogNL »

edwinbak wrote:Goedemiddag,

Ik heb via een topic op dit forum mijn toon proberen te rooten maar vraag me af of dit nu is gelukt of niet?
Deze heb ik gevolgd: viewtopic.php?f=101&t=11999
Edwin, je begrijpt blijkbaar niet wat 'rooten' betekend? :-)
Rooten betekend dat je jezelf toegang hebt verschaft tot root-ingang van de Toon. Je kan dus inloggen en modificaties toepassen.

Nu de ToonRooter dat voor je gedaan heeft betekend nog niet dat je klaar bent. Je moet daarna werkelijk inloggen met root. Daarna kan je claimen dat je hem geroot hebt :-)
Het doel van rooten is ook niet het gratis gebruiken van je Toon maar de Toon jezelf eigenen en er mee doen wat JIJ wilt.

Gelukkig heb je hierboven alweer genoeg uitleg gekregen wat je nu moet doen.
Member of the Toon Software Collective
edwinbak
Starting Member
Starting Member
Posts: 9
Joined: Mon Jun 17, 2019 2:29 pm

Re: Rooted or not Rooted

Post by edwinbak »

mAiden wrote:Zoals Toonz al aangeef even laten verbinden met WiFi.
Daarna met een programma zoals: putty een SSH verbinding opzetten, dit doe je door het IP van Toon in te vullen en poort 22 te selecteren of in te geven.
Daarna zal er een schermpje komen met: login as, typ hier in root en druk enter.
Daarna zal er komen te staan password: vul hier het wachtwoord in wat ToonRooter voor je genereert heeft.
Daarna zal je iets zien als: eneco-001-43xxxxx: mocht je dit zien, dan heb je succesvol je Toon geroot..

Om door de activatie heen te komen, raad ik je aan om dit script in SSH te downloaden met:

Code: Select all

curl -Nks https://raw.githubusercontent.com/IgorYbema/update-rooted/master/update-rooted.sh -o /root/update-rooted.sh
Daarna uit te voeren met:

Code: Select all

sh update-rooted.sh -f 
dit command fix bepaalde settings voor je, zoals het activeren van Toon.
Dit heeft het inderdaad opgelost, ik had ergens het e.e.a. gezien en gelezen over dat updaten nadat hij geroot was maar denk dat die url niet meer goed werkt of misschien verouderd was.
Thanks allemaal in ieder geval!
edwinbak
Starting Member
Starting Member
Posts: 9
Joined: Mon Jun 17, 2019 2:29 pm

Re: Rooted or not Rooted

Post by edwinbak »

TheHogNL wrote:
edwinbak wrote:Goedemiddag,

Ik heb via een topic op dit forum mijn toon proberen te rooten maar vraag me af of dit nu is gelukt of niet?
Deze heb ik gevolgd: viewtopic.php?f=101&t=11999
Edwin, je begrijpt blijkbaar niet wat 'rooten' betekend? :-)
Rooten betekend dat je jezelf toegang hebt verschaft tot root-ingang van de Toon. Je kan dus inloggen en modificaties toepassen.

Nu de ToonRooter dat voor je gedaan heeft betekend nog niet dat je klaar bent. Je moet daarna werkelijk inloggen met root. Daarna kan je claimen dat je hem geroot hebt :-)
Het doel van rooten is ook niet het gratis gebruiken van je Toon maar de Toon jezelf eigenen en er mee doen wat JIJ wilt.

Gelukkig heb je hierboven alweer genoeg uitleg gekregen wat je nu moet doen.
Ik had verschillende websites en forums bekeken en doorgelezen en kwam een overzicht tegen met wat je met een rooted Toon kon doen, snap dat je dit zelf moet toevoegen maar begreep niet waarom hij nu weer met een activatie kwam, blijkbaar werkte het script dat ik had aangeroepen niet meer (goed).
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”