Page 1 of 1

Toon mobile app

Posted: Sat Sep 07, 2019 5:23 pm
by Toonuser
Kan iemand mij info geven hoe ik de onofficiele Toon app om de Toon thermostaat te bedienen werkend krijg?

Re: Toon mobile app

Posted: Sat Sep 07, 2019 8:47 pm
by PeJeWe
Als je toon geroot is gewoon het IP adres van jou Toon in vullen en als poort 10080.
bij mij werkt de app prima, wel moet jou toon verbonden zijn via wifi.

Re: Toon mobile app

Posted: Sun Sep 08, 2019 8:28 am
by mAiden
Mocht je hem buiten huis willen gebruiken, zal je een port moeten forwarden.

Re: Toon mobile app

Posted: Sun Sep 08, 2019 8:55 pm
by Toonuser
Toonuser wrote:Kan iemand mij info geven hoe ik de onofficiele Toon app om de Toon thermostaat te bedienen werkend krijg?
Het lukt me wel via de laptop de thermostaat te bedienen in het (thuis) wifi netwerk, maar niet via de app op de GSM. Ook niet als als ik alleen met de Wifi ben verbonden.

Re: Toon mobile app

Posted: Tue Sep 10, 2019 12:05 pm
by Toonuser
Graag een oplossing voor het buitenshuis gebruiken van de Toon app. Toon is geroot. Binnen hetzelfde thuis (wifi) netwerk is de thermostaat te bedienen met: -ip adres Toon/mobile-, maar alleen via een browser op de laptop en gsm en niet via de app op de gsm. In de app heb ik het zelfde adres gebruikt als in de browser en als poort 10800. Deze poort heb ik in het modem geforward. Heb een Experia v9 modem/router. Wie kan mij helpen om te vertellen wat ik niet goed doe?

Re: Toon mobile app

Posted: Tue Sep 10, 2019 2:20 pm
by mAiden
Toonuser wrote:Graag een oplossing voor het buitenshuis gebruiken van de Toon app. Toon is geroot. Binnen hetzelfde thuis (wifi) netwerk is de thermostaat te bedienen met: -ip adres Toon/mobile-, maar alleen via een browser op de laptop en gsm en niet via de app op de gsm. In de app heb ik het zelfde adres gebruikt als in de browser en als poort 10800. Deze poort heb ik in het modem geforward. Heb een Experia v9 modem/router. Wie kan mij helpen om te vertellen wat ik niet goed doe?
Ik heb zo idee dat je onderstaande invuld:

http://192.168.2.x:10080 klopt dat? Zoja, dan zit daar je absolute fout.

Je zal te weten moeten komen door naar http://watismijnip.nl/ te gaan wat je externe IP nummer is, dat ip nummer zal je moeten invullen in de app indien je buitenshuis het wil gebruiken. :)

Re: Toon mobile app

Posted: Tue Sep 10, 2019 9:02 pm
by Toonuser
In de Toon app heb ik bij Toon adres: mijn externe ip nummer ingevuld dus 84.85.143.xx en bij poort 10800. Bij het forwarden van de poort is natuurlijk wel bij de LAN host het ip adres van Toon ingevoerd. Heb je misschien nog een andere suggestie ?

Re: Toon mobile app

Posted: Tue Sep 10, 2019 9:08 pm
by marcelr
in 't verleden was dat poort 10080 ...

Re: Toon mobile app

Posted: Fri Feb 21, 2020 10:39 pm
by speedyconnalis
Hallo! Herkent één van jullie het volgende probleem wat ik met de onofficiële app heb; vaak als ik de app start (niet altijd) gaat hij op stand Weg terwijl hij gewoon op een handmatig ingestelde temperatuur stond of op bijvoorbeeld stand Thuis.

Verder werkt alles inclusief gebruik buitenhuis helemaal prima. Benieuwd naar jullie ervaringen en of dit herkent wordt.

Groet, Tom