Hue Bridge v1 koppelen aan Toon

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
jant90
Starting Member
Starting Member
Posts: 12
Joined: Sat Mar 07, 2020 9:06 pm

Hue Bridge v1 koppelen aan Toon

Post by jant90 »

Zou Toon met de Hue Bridge v1 moeten kunnen koppelen (de support door Philips is eerder dit jaar gestopt maar lokale bediening is nog wel gewoon mogelijk)? Als ik vanaf de Toon zoek naar mijn Hue Bridge v1 zoek wordt er niks gevonden namelijk. Is er iets wat ik zelf kan doen om hem te koppelen? De Toon is geroot en draait software versie 5.35.100.
TerrorSource
Administrator
Administrator
Posts: 494
Joined: Thu May 04, 2017 9:28 pm

Re: Hue Bridge v1 koppelen aan Toon

Post by TerrorSource »

Gebeurd wel eens vaker dat wanneer er Hue Bridge op het netwerk zit dat de Toon hem niet ziet.
Een fix hiervoor staat op het forum, een xml bestand moet je handmatig vervangen via SSH met een verwijzing naar de Bridge.

Edit: zie viewtopic.php?f=100&t=12352&p=94207&hilit=Hue#p89790
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Hue Bridge v1 koppelen aan Toon

Post by mAiden »

Toon zal deze bridge niet meer vinden. Toon zoek namelijk op meethue naar de Philips Hue bridge, de v1 bridge is zoals jezelf al aangeef de support van Philips kwijt daarvoor. Zal ook geen verbinding meer maken met meethue.

Blijf een optie over, de aangewezen fix proberen van TerrorSource
Member of the Toon Software Collective
jant90
Starting Member
Starting Member
Posts: 12
Joined: Sat Mar 07, 2020 9:06 pm

Re: Hue Bridge v1 koppelen aan Toon

Post by jant90 »

Bedankt, ik heb de xml aangepast en ik zie een Hue Bridge onder de instellingen maar geen lampen of bedieningsopties o.i.d.

Ik begrijp (nu) dat de v1 bridge zijn lokale IP dus niet meer doorgeeft aan aan meethue.com, daarom moet ik bij verscheidene alternatieve apps ook handmatig het IP van de bridge opgeven.

Normaal gesproken is het echter zo dat om te koppelen aan de bridge je een POST request moet doen naar /api en vervolgens binnen 30 seconden op de knop op de bridge moet drukken en dan nogmaals de POST request moet maken om een 'username' van de bridge te krijgen (wat feitelijk een access token is). Zo heb ik het ook gedaan om Hue binnen Node-RED te kunnen gebruiken bijvoorbeeld. Moet ik ook een geldige username/access token ergens in de configuratie op de Toon zetten? Zo ja waar?

Mijn Toon heeft packageRevision 332 en ik heb dan ook het tweede voorbeeld aangepast. Op 2 plekken heb ik het MAC adres ingevoerd (in kleine letters zonder dubbelepunt) en op 1 plek het lokale IP adres. Na een reboot zie ik de bridge dan in het bedieningsopties menu maar ik zie dus geen lampen in dat menu. Ik heb dus eigenlijk het vermoeden dat de Toon geen verbinding kan maken met de Hue bridge zonder geldige username.

De 'apiVersion' en 'swversion' van mijn bridge wijken overigens ook af, moet ik die aanpassen? En modelNumber en linkState?
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”