Toon GUI gecrasht, SSH ww vergeten, herrooten lukt niet

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
Amanoo
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Fri Feb 19, 2021 3:01 pm

Toon GUI gecrasht, SSH ww vergeten, herrooten lukt niet

Post by Amanoo »

Ik probeer mijn Toon opnieuw te rooten omdat ik niet meer met SSH erin kom (wachtwoord vergeten) en omdat mijn GUI niet meer wil starten. De Toon zelf start wel, ik kan in Home Assistant de temperatuur wel aanpassen. Ik heb nu door hoe mijn Toon ook alweer geroot moet worden. Als de Toon is opgestart en aan de JTAG van een Raspberry Pi hangt, de ToonRooter applicatie starten en dan 10 seconden of zo de reset van Toon ingedrukt houden zodat het echt hard overnieuw start. Dan krijg ik de volgende output:

Code: Select all

pi@raspberrypi:~/ToonRooter $ sudo python . --jtag-hardware rpi3 --jtag-available
INFO:__main__:Starting up...
INFO:__main__:Written private and public key pair to ./id_rsa and ./id_rsa.pub, respectively
INFO:rooter:Waiting for Toon to restart
INFO:rooter:Toon has U-Boot version 2010.09-R10
INFO:rooter:Loading new bootloader
INFO:rooter:Starting openocd
INFO:rooter:Waiting for 10 seconds
INFO:rooter:Halting CPU
INFO:rooter:Loading new image to RAM
INFO:rooter:Starting up new image
INFO:rooter:Waiting for Toon to restart
INFO:rooter:Toon has U-Boot version 2010.09
INFO:rooter:Using password to log in
INFO:rooter:Logging in to U-Boot
En hier blijft het hangen. Ik zie een tekening van een huiskamer in beeld zonder het laadbalkje, dus het OS start niet ineens op of zo. Maar het komt ook niet meer verder.

Ik ben ook zo slim geweest om niet mijn SSH gegevens te onthouden. Mogelijk heb ik ze nooit veranderd. Naar ik begrijp is er een bestandje te verwijderen met daarin de GUI config. Hopelijk wil de GUI dan weer werken. Maar ik kom Toon dus niet meer in via SSH, dus dat is vrij lastig.
NLKris
Starting Member
Starting Member
Posts: 33
Joined: Sat Jan 26, 2019 4:16 am

Re: Toon GUI gecrasht, SSH ww vergeten, herrooten lukt niet

Post by NLKris »

Als het goed is kun je hem vanuit je Toon zelf resetten. Als je naar het menu gaat en dan naar instellingen, dan heb je als het goed is een tab 'TSC'. Hier zit een knopje met 'Restore Password'. Als je daarop klikt, dan is het SSH wachtwoord 'toon'.

Inloggen met root + toon; en je bent er weer in.
Succes.
Amanoo
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Fri Feb 19, 2021 3:01 pm

Re: Toon GUI gecrasht, SSH ww vergeten, herrooten lukt niet

Post by Amanoo »

NLKris wrote:Als het goed is kun je hem vanuit je Toon zelf resetten. Als je naar het menu gaat en dan naar instellingen, dan heb je als het goed is een tab 'TSC'. Hier zit een knopje met 'Restore Password'. Als je daarop klikt, dan is het SSH wachtwoord 'toon'.

Inloggen met root + toon; en je bent er weer in.
Succes.
Het probleem is dat mijn GUI dus niet meer start. Dat is de hele reden waarom ik met SSH wil verbinden, om dat probleem op te lossen. Ik kan dus ook niet meer naar een dergelijke tab gaan. Er is geen tab, alleen een opstartscherm met een laadbalkje.

Ik kan verder wel met het ding verbinden, en ook proberen om erheen te SSH'en, maar inloggen met root + toon wil niet, dan krijg ik permission denied.
Toonz
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1873
Joined: Mon Dec 19, 2016 1:58 pm

Re: Toon GUI gecrasht, SSH ww vergeten, herrooten lukt niet

Post by Toonz »

probably the toon recovery solution is your only option: viewtopic.php?f=95&t=12462&start=0&hilit=toonrecovery
member of the Toon Software Collective
Amanoo
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Fri Feb 19, 2021 3:01 pm

Re: Toon GUI gecrasht, SSH ww vergeten, herrooten lukt niet

Post by Amanoo »

Toonz wrote:probably the toon recovery solution is your only option: viewtopic.php?f=95&t=12462&start=0&hilit=toonrecovery
I'm trying it right now, but I'm having the same issue. ToonRecovery also gets stuck at "Logging in to U-Boot".

Code: Select all

pi@raspberrypi:~/ToonRecovery $ sudo python . --jtag-available --jtag-hardware rpi3
INFO:__main__:Starting up...
INFO:__main__:Setting server ip to 192.168.1.33
INFO:recovery:Waiting for Toon to restart
INFO:recovery:Toon has U-Boot version 2010.09-R10
INFO:recovery:Loading new bootloader
INFO:recovery:Starting openocd
INFO:recovery:Waiting for 5 seconds
INFO:recovery:Halting CPU
INFO:recovery:Loading new image to RAM
INFO:recovery:Starting up new image
INFO:recovery:Waiting for Toon to restart
INFO:recovery:Toon has U-Boot version 2010.09
INFO:recovery:Using password to log in
INFO:recovery:Logging in to U-Boot
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”