Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
Post Reply
martinisoft
Member
Member
Posts: 98
Joined: Fri May 07, 2010 10:39 am
Location: The Netherlands

Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by martinisoft »

Wie heeft er nog Duwi of zwave.me wandzenders liggen t.b.v. Everlux? (de uitvoering met de 2x AAAA batterijen)
Ik kan er nog wel een paar gebruiken.
Frames en wippers heb ik genoeg dus die hoeven er niet perse bij te zitten.

mvg

Martijn.
Mai Pensato
Starting Member
Starting Member
Posts: 46
Joined: Mon Aug 11, 2014 9:57 am

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by Mai Pensato »

Martijn, moet het Everlux zijn? Ik heb wel nog Busch-Jaeger variant liggen: Duwi ZW BJ WS. M.vr.gr. Wilbert
martinisoft
Member
Member
Posts: 98
Joined: Fri May 07, 2010 10:39 am
Location: The Netherlands

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by martinisoft »

Mai Pensato wrote:Martijn, moet het Everlux zijn? Ik heb wel nog Busch-Jaeger variant liggen: Duwi ZW BJ WS. M.vr.gr. Wilbert
Dag Wilbert,

Dank voor je reactie.
Helaas moet het Everlux zijn ben ik bang. Mijn hele huis zit er vol mee...
En die Bush Jeager uitvoering is niet compatible voor zover ik weet, het bodemplaatje is anders.
Mocht iemand nog defecte Everlux hebben liggen dan zou het waarschijnlijk wel weer kunnen door het bodemplaatje uit te wisselen.

mvg

Martijn.
Mai Pensato
Starting Member
Starting Member
Posts: 46
Joined: Mon Aug 11, 2014 9:57 am

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by Mai Pensato »

Martijn, OK ze zijn inderdaad niet compatible.
Ik heb wel nog 2 stuks zonweringschakelaars liggen Duwi Everlux ZW ESJ. met Everlux frame en wipper. Heb je daar nog wat aan ? Ik zet ze binnenkort op Marktplaats
christiand
Member
Member
Posts: 69
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:15 pm

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by christiand »

Mai,

ik heb nog diverse DUWI zwave spullen liggen.

1 x Rollluikschakelaar DUWI
3 x Batterij wandschakelaar DUWI
1 x Batterij wandschakelaar Zwave.me (ZME_WALLC-S)

En dan nog Duwi everlux schakelmateriaal:
3 x dubbel frame
2 x dubbele schakelaar (frame, wippers en schakelmateriaal
1 x stopcontact (schakelmateriaal en stopcontact, maar geen frame)
2 x extra enkelvoudige wipper

Geef maar aan of je geinteresseerd bent.
martinisoft
Member
Member
Posts: 98
Joined: Fri May 07, 2010 10:39 am
Location: The Netherlands

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by martinisoft »

@ Wilbert,
Met de zonneweringschakelaars kan ik helaas niets doen, ik ben voorzien wat dat betreft.

@Christian,
Ik heb wel intresse in de 3 batterij wandschakelaars Duwi. (mits het om de Everlux variant gaat). Wat wil je er voor hebben? (stuur me anders maar een PM)

Die ZME_WALLC-S zal geen Everlux zijn lijkt me? Want volgens mij levert alleen Popp ze in Everlux onder de naam Forever.
Anyway als hier geen Everlux of Forever Wipper bij zit kan hem helaas niet gebruiken.

Van de rest heb ik zelf meer dan genoeg..

mvg

Martijn.
christiand
Member
Member
Posts: 69
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:15 pm

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by christiand »

Alle 4 zijn everlux. Verschil met de zwave.me is de software. Zwave.me heeft een aangepaste firmware op de duwi schakelaar geinstalleerd.

Ik heb een foto bijgevoegd.
Attachments
duwi schakelaars.JPG
duwi schakelaars.JPG (154.98 KiB) Viewed 11052 times
martinisoft
Member
Member
Posts: 98
Joined: Fri May 07, 2010 10:39 am
Location: The Netherlands

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by martinisoft »

Inmiddels via PM contact gehad met Christian en de vier wandzenders van hem gekocht.
Ik kan er waarschijnlijk nog meer gebruiken dus als iemand anders nog wat heeft liggen hoor ik het graag..

mvg

Martijn
martinisoft
Member
Member
Posts: 98
Joined: Fri May 07, 2010 10:39 am
Location: The Netherlands

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by martinisoft »

Ik kan nog steeds wel wat Zwave.me of Duwi Everlux wandzenders gebruiken.
Iemand nog wat liggen misschien?

mvg

Martijn.
User avatar
simjoc
Member
Member
Posts: 210
Joined: Sat Dec 27, 2008 5:59 pm
Location: Netherlands

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by simjoc »

Ja ik misschien nog eentje, wel zonder frame. Stuur me ff een pm dan kijk ik morgen even voor je
martinisoft
Member
Member
Posts: 98
Joined: Fri May 07, 2010 10:39 am
Location: The Netherlands

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by martinisoft »

Top! PM is verzonden
martinisoft
Member
Member
Posts: 98
Joined: Fri May 07, 2010 10:39 am
Location: The Netherlands

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by martinisoft »

Inmiddels nog een wandzender van simjoc mogen ontvangen.
Ik kan er nog steeds een paar gebruiken, dus als iemand nog wat heeft liggen hoor ik het graag...
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by raymonvdm »

Werken deze wandzenders een beetje met HS3 samen. Als dat het geval is dan heb ik eventueel wel interesse in de BJ versie mocht iemand die over hebben. Ik heb in HS3 echter beperkte positieve ervaringen met Z-Wave.ME
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
martinisoft
Member
Member
Posts: 98
Joined: Fri May 07, 2010 10:39 am
Location: The Netherlands

Re: Gevraagd: Duwi of Zwave.me wandzenders everlux

Post by martinisoft »

raymonvdm wrote:Werken deze wandzenders een beetje met HS3 samen. Als dat het geval is dan heb ik eventueel wel interesse in de BJ versie mocht iemand die over hebben. Ik heb in HS3 echter beperkte positieve ervaringen met Z-Wave.ME
De Duwi variant heeft geen scene functionaliteit, en kan daarmee ook geen acties richting Homeseer uitvoeren om bijvoorbeeld events af te trappen.
Dit is een beperking van de wandzender, niet van homeseer.
Je kunt deze wel gewoon in je zwave netwerk includen en vervolgens met een directe associatie andere zwave modules aansturen.
Mocht je hiermee toch events willen kunnen aftrappen dan zou je bijvoorbeeld de goedkoopste aan/uit stekkermodule met instant status reporting kunnen associeren en vervolgens events laten lopen op de status wijziging van de stekkermodule. De stekkermodule komt dan ergens verstop in een loos stopcontact. Beetje omslagtig maar zo kan het dus wel.

De Zwave.me variant heeft wel scene functionaliteit maar werkt niet goed samen met Homeseer.
Hier baal ik ook van en daarom heb ik zitten zoeken naar een goede manier om hier omheen te werken.
Ik doen nu het volgende: Wandzender includen in je zwave netwerk en deze in scene modus zetten. (dit kun je apart bepalen voor single en double click).
Vervolgens zet je zwave logging in Homeseer aan. Dan installeer je de Log Monitor Plugin/script van Jon00, en trigger je de gewenste scene op basis van de Zwave log entry die langs komt als je met de wandzender de scene aftrapt. Dit heb ik pas getest en werkt goed (binnen 1 seconden). Voor elke knop komt er een andere log entry voorbij dus je kunt zo verschillende Events aftrappen met Single press up, down, en Double press up en down.
Zo is de zwave.me variant met een kleine omweg toch volledig inzetbaar icm Homeseer.
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”