Camera's

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by Snelvuur »

Denk zet het maar hier nier omdat hier nederlands kan:

HCC80484X - Bullet Kleuren Camera met VF 4 - 9 mm Lens, 480TVL,
Honeywell
HCC80484X - Bullet Kleuren Camera met VF 4 - 9 mm Lens, 480TVL, 0.75 lux
AANBIEDING OP=OP : NOG 6 STUKS OP VOORRAAD
De HCC80484X kleuren camera bevat een 1/3" CCD beeldchip en is voorzien van een 4,0-9,0 mm varifocale
auto-iris lens, met een horizontale resolutie van 480 beeldlijnen.
De camera is uitermate geschikt voor permanente bewaking. Ongeacht de licht omstandigheden produceert deze
compacte en onopvallende camera perfect belichte beelden.
Het kogelvormige design omvat onder meer een robuuste, slagvaste en weerbestendige aluminium behuizing die
op een rail kan worden gemonteerd.
Dankzij de veiligheidsschroeven en weggewerkte bedrading is de camera sabotage- en vandaalbestendig. De
camera is ideaal voor binnen- en buiteninstallaties uit het middensegment.
De camera wordt geleverd inclusief 12V voeding.

en:

SWX45 - Dome met Vaste 6.0mm Lens (kleur, 380TVL, 0 lux)
Honeywell
SWX45 - Dome met Vaste 6.0mm Lens (kleur, 380TVL, 0 lux)
AANBIEDING OP=OP : NOG 20 STUKS OP VOORRAAD
Deze Honeywell SWX45 Night Hawk kleuren Dome bevat een 1/3" CCD kleur beeldchip en is voorzien van een 6.0
mm vaste lens en een horizontale resolutie van 380 beeldlijnen. De camera wordt geleverd inclusief 12V voeding.
Deze camera kan in het absolute donker (0 lux) tot een afstand van 12m van de camera, haarscherpe beelden
weergeven, dankzij de ingebouwde infrarood verlichting. De nachtelijke beelden zijn zwart/wit, overdag worden de
beelden weergegeven in kleur.
Eigenschappen:
Deze camera is vandalisme en weersbestendig!!!
Klein en discreet (afmetingen diameter 11,7cm, hoogte 8,9 cm)
Onafhankelijk van de belichting worden heldere beelden weergegeven
In absoluut donker heldere beelden tot 12m
Laag energieverbruik

zijn dit soort camera's nog wat?

http://www.waakzaamwonen.nl/catalog/cat ... alog_1.pdf (stonden ze tussen)

ik weet dat je beter zo'n axis camera server kan nemen want dat is gewoon rete handig. Daarnaast dan gewoon normale camera's nemen. (tenzij je wilt besturen)

Zijn nu in de aanbieding vandaar..
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by Bwired »

De camera's hebben goede specs, dus zeer bruikbaar en niet de troep die vaak verkocht wordt. Ze hebben wel composite dus je moet wel iets hebben waarmee je ze kan streamen. Dit kan software- of hardware matig. De specs moet je vergelijken met camera's die je ook op marktplaats kan vinden, misschien kan het nog goedkoper.
Ik verplaats dit topic wel naar Forum For Sale.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by TANE »

ik zit er ook aan te denken om er een te gaan kopen.
wat je verder nog nodig hebt is een PCI kaart of een usb video in.

Voor een IP buiten camera ben je gelijk 1500 euro kwijt....:(
Ik heb de camera life gezien ziet heel mooi uit en is vandalisme bestendig.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by Snelvuur »

opzich zijn die prijzen niet duur.. die dome SWX45 is 170,- euro die bullit 180,- euro, dus 180 euro voor een buiten camera is niet duur naar mijn idee. Staat alleen bij die bullit niet bij of hij ook infrarood oid gebruikt voor snachts.

Zie ook wel van die pci kaartjes waar je 4 camera's aan kan plakken maar dan ga ik eerder voor zo'n axis kassie met 4 ingangen, want dat is weer een pc minder die aan moet blijven (en zo'n kassie is makkelijker in onderhoud, pc's vervang je na 2/3 jaar)
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by TANE »

Ik wil de camera direct koppelen aan de homeseer om bij bepaalde evnents opnames te gaan maken. zoals bij detectie aan de voordeur. zoals bij Pieter

mijn voorkeur gaat uit naar een USB input.....anders heb je weer een kassie bij...huis is al helemaal vol lol

moet nog eerste even uitzoeken of homeseer dergelijke oplossingen ondersteund.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by Bwired »

Voor dat pci kaartje met 4 ingangen moet je oppassen, die heb ik ook gehad en de software die daar bij zit is echt bagger eerste klasse. Er kunnen meer versies zijn dat weet ik niet maar pas er voor op. Je moet goed kijken of je input device toegankelijk is zodat je er zelf iets voor kunt programmeren. De Axis 241Q, die ik gebruik is wel duur maar heeft ook direct 4 ingangen en heeft bijvoorbeeld een Api interface. Je kan in eerste instantie bijvoorbeeld ook het programma webcamXP gebruiken http://www.webcamxp.com , daar kan je ook wel wat mee. De camera's zijn zonder meer goed en vergelijkbaar met de Doom camera die ik bij de voordeur heb hangen, de kwaliteit hiervan is goed, bij mij zit er zelfs meer dan 30 meter kabel tussen (dus kan nog beter bij kortere kabel)
Groet Pieter
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by Snelvuur »

webcamxp gaat er vanuit dat je een camera hebt die aangesloten is met usb aan je pc neem ik aan. de axis is gewoon coax? De camera die ik bij me voordeur wil die heeft geen 30m nodig iig. Ik moet gewoon me ogen openhouden voor een leuk koopje, deze hierboven leken er wel op. Moet nog zoveel zooi halen, kost ook aardig wat centjes.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by Bwired »

Webcamxp ondersteund in principe video in op je pc, dit kan d.m.v. USB of een tvkaart die ook vaak een extra video in hebben. De Axis 241Q en ook ander Axis modellen of de Convision videoserver zijn netwerk video server/controllers. Deze knoop je gewoon aan je lan en je hebt in geval van de 241Q 4 video input verbindingen beschikbaar die je op basis van IP/web kan aanroepen.
tazdevil
Starting Member
Starting Member
Posts: 26
Joined: Mon May 14, 2007 5:22 pm
Location: Netherlands

Camera's

Post by tazdevil »

De HCC80484X kan ik niet meer terug vinden op hun site.
De SWX45 heeft een 6mm lens. Is deze te gebruiken als je een groothoek beeld wilt hebben?

En voor wat WebcamXP betreft: deze kan naast "video in" ook ip-camera's weergeven.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by TANE »

Voor integratie van camera beeld op een PC is volgens mij een eenvoudige TV kaart met video in voldoende of gaat dat niet werken?
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by Snelvuur »

dat is een optie, maar ik zou zelf eerder kiezen voor die axis server dan ben je niet afhandelijk van windhoos b.v.

voor linux is er overigens ook ondersteuning voor usb webcams, hier heb je "motion" die netjes alle movement kan opslaan. Deze werkt best goed, heb ik leuke ervaringen mee (voor op datacenters, dan maakt ie een filmpie van de beweging)
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by TANE »

Axis server is volgens mij best wel prijzig.

http://www.rax.nl/-/nav/1160/product/35 ... -SERVER-NS
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by Bwired »

Klopt wel!
De server hierboven is 241S 1 video ingang, de 241Q heeft er 4. Axis heeft ook al weer nieuwere types. Goed marktplaats in de gaten houden daar vindt je vaak mooie koopjes.
Groet Pieter
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by TANE »

Dan kan je toch beter gelijk voor een IP camera gaan of zie ik dat verkeerd?
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Camera's

Post by Bwired »

Of het een betere keuze is weet ik niet, ligt er aan wat je allemaal wil gaan doen :-). Zo zijn goede IP camera's ook erg duur en zeker als je een pan tilt zoom camera wil gaan gebruiken. Gewone analoge PTZ camera's zoals de Sony EVI-D30 kun je voor een paar honderd euro regelmatig kopen. En vooral deze camera's kun je weer goed aansluiten op de 241Q. Wil je gewoon 1 camera zonder ptz dan is de keuze voor een IP camera de juiste.
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=104
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”