POES Power over Ethernet

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by Snelvuur »

http://computer-hardware.marktplaats.nl ... pters.html

Zag dit op marktplaats.nl, misschien wel handig voor sommige mensen.

Image

Eindelijk een betaalbare set PoE adapters. Voor het voeden van je router, Fonera of een of andere sensor hoef je niet meer een aparte voedingskabel over de volle lengte mee te laten lopen.

Sluit een UTP kabel aan op de POES adapter, sluit spanning aan op de aansluitklemmen en sluit de tweede kabel aan op de tweede socket. Deze tweede kabel brengt nu internet en power naar de eindbestemming. Daar zit dan een tweede POES adapter om de voeding weer van de UTP kabel af te halen. Of als je zelf een schakeling gemaakt hebt, kan die zelf de voeding van de UTP kabel afhalen.

De POES adapter kan ook gebruikt worden als koppelstuk voor twee UTP kabels.

In plaats van voeding (power) kan je uiteraard ook een telefoonsignaal (a/b paar) op e UTP kabel invoegen.

De prijs is per set van twee POES units. Een losse POES wordt niet verkocht.

Verzendkosten: EUR 3 per order, dingen kosten 7 euro 50.

// Erik (binkey.nl)
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by Digit »

Nu alleen nog een mooie DOOS eromheen ;-)
Inderdaad wel handig...
MindBender
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 640
Joined: Sun Apr 30, 2006 5:31 pm
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by MindBender »

Dit uiterst ingenieuze apparaat is bedacht, wordt gemaakt en verkocht door mijn buurman. Nou ja, van drie huizen verder dan ;-)
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by Snelvuur »

dus jij hebt er al een zwikkie? :-)

// Erik (binkey.nl)
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by Bwired »

Deze kunnen dus gebruikt worden voor elk device dat PoE ondersteund?
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by Snelvuur »

Lijkt me van wel, maar je moet dan opletten omdat je zelf de spanning erop moet zetten. Je kan wel een adapter slopen, en die gewoon aansluiten en dan aan de andere kant de stroom eraf halen. Dan hoef je maar 1 kabel te trekken naar een verre locatie. Ook hoef je dan dus niet een voeding bij het apparaat zelf te hebben.

// Erik (binkey.nl)
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by Bwired »

Dan is het verrekte handig en goedkoop, PoE adapters kosten nu vaak mucho Euro's en altijd optioneel!

Pieter Knuvers
www.bwired.nl Online House in the netherlands. Domotica, Home Automation.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by Snelvuur »

40 euro zit de prijs meestal, vergeet niet dat je ook andere "data" lijntjes hiermee kan doen. Dus stel je wilt een extern contact voor je raam via visionic, dan kan je de 2 draadjes ook daar over laten lopen.

// Erik (binkey.nl)
MindBender
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 640
Joined: Sun Apr 30, 2006 5:31 pm
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by MindBender »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bwired</i>
<br />Deze kunnen dus gebruikt worden voor elk device dat PoE ondersteund?<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Ik betwijfeld dat eerlijk gezegd een beetje. PoE voor GigaBit ethernet wordt in elk geval niet ondersteund omdat daar twee aderparen voor zowel Power als Data gebruikt worden.
Voor het 10BaseT en 100BaseT PoE schijnt er een onderhandelingsprotocol te zijn, maar ik denk dat je dat gewoon over kunt slaan door met deze adapte meteen de juiste spanning aan te bieden.
fruttenboel
Starting Member
Starting Member
Posts: 6
Joined: Sun Dec 23, 2007 8:20 pm
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by fruttenboel »

De POES is simpel. Pinnen 4/5 zijn kortgesloten en lopen nu parallel, om de weerstand te halveren. Pinnen 7/8 ook. Per 10 meter UTP heb je zo 1 Ohm weerstand (round trip).

Op de POES print zit een no tools required RIA Springcon kroonsteentje. De ene pool hiervan gaat naar het paar 4/5 en de andere pool gaat naar paar 7/8.

Hiermee heb je je signaal op de uitgaande UTP kabel gezet. Aangezien de POES symmetrisch is, haal je het signaal er met een tweede POES print weer af. Een set is twee POES printjes.

Wat je erop zet is immaterieel. Protocollen: niet van toepassing. Dit is een hele luxe Y splitter.

Wil je op Gbit een POE hebben? Geen probleem maar dan moet je je foreign signalen op de centertaps van de magnetic filters zetten. Moeilijk? Nee. Duur? Ja.
Wil je er een kastje omheen? Perfect, maar dan moet je gaan spuitgieten en dan gaat de prijs omhoog richting EUR 25. En nu kan je, door de 4 gaten van 3 mm diameter het ding op iedere splinter hout die ergens zit vastschroeven. Een kastje is leuk, maar voor ons, technici, zit het vaak in de weg.

Maar ja, voor dat weerstation op die 20 meter hoge paal heb je natuurlijk wel gigabit ethernet nodig en dan koop je toch gewoon een paar commerciele injector/splitters.
Of je laat door die steigerpijp naast je Gbit UTP ook 20 meter 1,5 mm2 tweelingsnoer mee lopen. Plaats zat. Voor de zekerheid laat je ook 20 meter waslijn lopen waar je de andere twee snoeren aan vast maakt (om de 40 cm een tie wrap die twee slagen rond het kabeltrio zit) zodat de kabels mechanisch spanningsvrij hangen.

Meer info: http://fruttenboel.verhoeven272.nl/spul/index.html

De prijs op marktplaats (7,50) was inclusief sjachermarge. Ze gaan normaal voor EUR 6 weg. Maar de gemiddelde MP klant wil afgepingeld hebben. En dan gun je hem die 1,50....
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by Snelvuur »

heb je misschien eentje zodat mijn cisco 7960 er mee kan werken? De cisco is namelijk anders dan standaard poe, misschien dat je daar ervaring mee hebt? Zie http://www.voip-info.org/wiki-Cisco+POE voor info.

// Erik (binkey.nl)
fruttenboel
Starting Member
Starting Member
Posts: 6
Joined: Sun Dec 23, 2007 8:20 pm
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by fruttenboel »

Voor zover ik weet is er geen standaard. Je kan wel kiezen uit een aantal merk afhankelijke standaarden maar er is geen ISO of DIN norm voor de manieren van aansluiten.

Ik heb gekozen voor een simpele PoE adapter met minimale weerstand, maximaal gemak en zo laag mogelijke prijs.

Maar voor een paar euro kun je het uitproberen. Werkt het niet, dan heb je toch nog twee UTP verbinders over, zodat je van twee kabels van 10 meter de volledig 20 meter kan overbruggen.

Groeten,

Jan Verhoeven
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by Snelvuur »

Dat zou kunnen, maar ik heb nu gewoon een normale voeding voor mijn telefoon. Als ik die wil aansluiten op de 2 pootjes, moet ik mijn adapter dus slopen. Dan wil ik wel zeker weten dat het gaat werken ;-)

// Erik (binkey.nl)
fruttenboel
Starting Member
Starting Member
Posts: 6
Joined: Sun Dec 23, 2007 8:20 pm
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by fruttenboel »

De POES is gemaakt voor nerds die op punt A power of signaal in willen splicen en die tig meter verderop op punt B datzelfde signaal weer uit willen splicen om het verder te verwerken.

POES is nooit bedoeld geweest om compatible te zijn met dedicated apparatuur van welke fabrikant dan ook. Alhoewel POES daar wel voor gebruikt wordt.

Groeten,

Jan Verhoeven
MindBender
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 640
Joined: Sun Apr 30, 2006 5:31 pm
Location: Netherlands
Contact:

POES Power over Ethernet

Post by MindBender »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fruttenboel</i>
<br />De POES is simpel. Pinnen 4/5 zijn kortgesloten en lopen nu parallel, om de weerstand te halveren. Pinnen 7/8 ook. Per 10 meter UTP heb je zo 1 Ohm weerstand (round trip).<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">En dat is precies wat de IEEE 802.3af standaard dicteert:
4/5 DC+
7/8 DC-

Het is alleen de vraag of je er ook de bijbehorende 48 Volt op durft te zetten, want ik verwacht niet dat alle rommel die PoE claimt te ondersteunen daar ook daadwerkelijk mee overweg kan...
Hier is meer te vinden:
http://pinouts.ru/Net/poe_pinout.shtml
Wellicht te overvloede: De 'nerds' waarvoor POES bedoeld is hadden de bovenstaande link al lang zelf gevonden.

Hoe het ook zij, wat altijd werkt is: Knip de draad van de netadapter van je IP phone door, ongeveer 10 cm voor de plug. Sluit een POES aan op elk uiteinde, et voila! De POES met de plug komt bij je telefoon te liggen, de POES met de adapter komt bij je patch panel te zitten zodat hij in de <b>UPS</b> kan. Misschien wil je hetzelfde doen met je kabelmodem zodat je weer gewoon ouderwets bij stroomuitval kunt bellen ;-)
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”