Afspraak is afspraak (te koop)

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by Ruud »

Misschien bijhouden wat men doet op de site. serieus meedoen aan discussie s of allen verkopen.

gr Ruud
Ruud (rualblas)
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by Digit »

Dan opteer ik toch liever voor Phaetons idee, x posts voordat je toegang krijgt tot dit deel van het forum.
Alleen weet ik niet of dat technisch mogelijk is (als in: te automatiseren is).
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by Akatar »

of: indien dit mogelijk is
een waardering per persoon, + of -
dan weet je dat je met iemand die minnetjes heeft: geen zaken mee doen
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by r_255 »

Ja dan filter je dus ook de goed bedoelende mensen er uit die je voor een prikkie aan dat ene apparaat helpen.
Nee, we houden allemaal van opensource, openhardware en dus als het forum ook een open karakter kan houden ben ik daar zeer erkentelijk mee.

Verder kan je zelf prima aan het aantal posts zien wat voor vlees je in de kuip heb, wat dat betreft heb ik hier ook wel eens naast de pot gepist
en dat kan soms best zuur zijn, maar denk dan ook vooral even aan alle dingen die je wel ooit voor een leuk prijsje heb ver/gekocht... Dat verzacht het leed.
en verder vooral niet zeuren....! :shock:

pek en veren zijn helaas niet meer van deze tijd, anders had dat natuurlijk de beste oplossing geweest :D
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by Digit »

Hoe zorgen we ervoor dat we dit forum verschoond blijft van types die zich niets aantrekken van normale fatsoensnormen, daar gaat het hier om toch?
En dan in dit geval bij het kopen/verkopen.

Je verhaal klopt dan niet helemaal; hoe kan ik nou een 1st time poster in "for sale" beoordelen op zijn posts? Inderdaad, niet dus. Dus wat doe je als moderator? Goedkeuren, want je hebt geen historie om op terug te grijpen. En je probeert dan niet te filteren op content die wordt gepost (vzv deze niet commercieel is of andere dingen die we hier liever niet zien (jullie ook niet!!)). Dus, hij/zij heeft net 1 post in moderatie staan en moet worden beoordeeld. Vertrouwen op zijn blauwe ogen dan maar? Zo werkt het nu wel ja. Blijkbaar gebeurt het vaak dat de verkeerde personen er dan toch doorheen glippen. Dus als een moderator dan echt alles maar klakkeloos moet toelaten, dan blijft het zoals het nu is. Dat willen we blijkbaar niet en daarom mijn stuen aan Phaetons voorstel.

Trouwens, opensource en openhardware is een keuze die de maker in zekere zin zelf maakt; wat hier op het forum wordt toegelaten heeft daar niets mee te maken. Iets uit eigen wil openbaren is wat anders dan deelnemen aan een forum, ook al mag dat soms hetzelfde lijken. Alles wat dit forum te bieden heeft is openbaar, denk daar maar eens over na, want dat is her en der nog wel eens anders. Mogen "we" dan minimaal bepalen wat het forum te bieden heeft?

Daarom mijn idee om verkopen, net als PM-en, pas toe te staan na x posts. En die x mag dan best lager zijn dan voor PM-en, als we dan maar op basis van die x posts kunnen bepalen wat voor vlees het is...
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by Bwired »

Ik zie goede voorstellen, maar ben het ook wel met Ro(R255) eens. Maar heb niet zoveel moeite met een evt aanpassing van de regels
de meeste weten niet hoeveel postings we moeten bannen en wat voor bagger er allemaal binnenkomt.
de spammers knippen en plakken oude postings zelfs tot een geheel om er door te komen :)
Daarom ben ik heel blij dat de eerste 10 postings door de moderating heen moeten.
Veel van de eendag verkopers hebben hun spul vaak ook al op MP staan.
We zouden een tijdje kunnen proberen om niet full leden (<10 postings) niet te laten plaatsen in for sale?
maar mogen wel reageren op een for sale? of total block?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by Digit »

Wel mogen reageren op een for sale zou dan denk ik het meest logische zijn, als ik nog eens terug denk aan mijn eigen "early days" in Domotica: alles uitproberen! :wink:
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by r_255 »

@ Digit,

Ik lees hier eigenlijk alleen maar teleurstellingen van mensen. Nou niet echt problematiek of dingen waar een mens van wakker zou moeten liggen. Ja vervelend hoor, dat zeker niet meer dan dat

Een verkoop/aankoop op internet is wat dat betreft altijd op basis van vertrouwen en dus blauwe ogen werk.... Er zijn hier maar weinig verkopers die het pakje verzenden zonder dat ze geld hebben gezien, dus betaal je in vertrouwen vooraf.
Dat is verder de verantwoordelijkheid van de koper/verkoper niet van het forum of een moderator.

Verder vind je zelf dus ook dat dit forum wel degelijk een open karakter heeft, net als open source e.d.
en uit eigen wil openbaren is wat mij betreft in deze het zelfde als wat posten op een forum. Zeker als je wat koopt/verkoopt!
Waarom de goedwillende massa beperken ?

Het gaat verder niet over mensen die niet leveren, of dingen die niet betaald zijn....
Het zijn niet nagekomen afspraken niets meer en niets minder.

Dan denk ik, dat doet Thinkpad toch echt beter..... !
http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=13&t=6166
Wat dat betreft is er voor mij geen verschil tussen een bedrijf en een persoon die iets verkoopt.
Dan spreek ik je daar openbaar op aan! kan de ander zich netjes verweren ook.

Gewoon openbaar aan de schandpaal en dan toch maar pek en veren...

PS: Gratis weg geven is natuurlijk ook een oplossing ! Eigenlijk de beste.... :D
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by AshaiRey »

Ik vind het waardering systeem dat eerder geopperd werd eigenlijk helemaal niet zo verkeerd. De goeie krijgen meer plusjes dan degene met wangedrag. Je ziet dit systeem op veel sites terugkomen. Ik begrijp dat het niet helemaal waterdicht is maar het is volgens mij wel een stap vooruit. Of het technisch ook realiseerbaar is op dit forum is een andere zaak, daar heb ik weinig kijk op.
Bram
rances
Member
Member
Posts: 53
Joined: Thu Nov 18, 2010 9:08 pm

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by rances »

is er geen wall-of-shame plugin ofzo :D
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by Akatar »

jawel, maar dat was een betaalde plugin
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by r_255 »

Ja.... Dat krijg je natuurlijk als je hier zo hard loopt te roepen :O)

Opgelicht op marktplaats voor 375,- eu voor HUE lampen.

- aanbod was NIET te mooi om waar te zijn
- Iban nummer en gebruiker stonden NIET in de politie database
- 6 jaar aktief op marktplaats
- Kon het ophalen, maar slim genoeg is de woonplaats altijd net even te ver.

Ja tis zuur, maar dan maar even terug denken aan alle leuke dingen die ik heb gescoord op mp.
Niemand die wat voor je kan doen, ondanks dat het van ABN naar ABN rekening is en je aangifte heb gedaan bij de politie.

Rekening was van een katvangster, jong meisje ergens in de omgeving van Arnhem... de rekening is specifiek geopend voor marktplaats fraude en in de 20 dagen dat de rekening aktief is geweest
zijn er 40 mensen de dupe geworden.

Aangezien ik nog steeds geen HUE uitbreiding heb kijk ik nog altijd op Marktplaats en in de HUE sectie zie je met regelmaat zeer verdachte advertenties voorbij komen. Wees dus gewaarschuwd!
Oplichters weten dat in het er in het weekend en op feestdagen er geen marktplaats toezicht is en maken daar handig gebruik van.
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by abl »

Dit lijkt wel heel erg op de uitzending van 'Opgelicht' van vorige week of zo. Ook omgeving Arnhem via jonge katvangsters.
labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

Re: Afspraak is afspraak (te koop)

Post by labium »

Hue is een van de producten op marktplaats waar het meest mee opgelicht wordt. ik heb ook wel eens Hue op marktplaats gekocht ging goed gelukkig dat was in de tijd dat de Philips tv met hue lampen verkocht werd. Scheelde 5 euro.
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”