Hs vs x.x.x.....

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Dylantje
Member
Member
Posts: 180
Joined: Sat Jan 05, 2013 9:46 pm

Hs vs x.x.x.....

Post by Dylantje »

Zonder te zeuren, dus echt serieus.
Wat zijn nu de echte voordelen van Hs tov bijv. Openhab,Domoticz, of welk opensource project dan ook?

Ik kan niet helmaal vatten waarom jullie naast een opensource toch nog gaan ontwikkelen aan een licentie versie?

Bundel al jullie krachten in een mooi groot opensource project, zou ik zeggen...

Waarin alle Domotica mogelijk is.... Uiteindelijk willen jullie toch allemaal het zelfde: Total controll?

Je Hs licentie of welke andere licentie van een closed systeem, is dan toch zonde van al je geld en tijd?

Of is het dat geld echt waard dan?
vanisher

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by vanisher »

Heb je wel eens om het homeseer forum gekeken?

Ik heb het meeste wel geprobeerd, van de opensource varianten was ik zelf het meest gecharmeerd van Openhab. Waarom? Daarin kun je echt alles zelf regelen zonder beperkingen.
Grote nadeel is dat er bv voor z-wave maar 1 echte ontwikkelaar is die zelf ook heel druk is. Dus vaak bugs, zaken die niet meer werken.

Homeseer 3 gebruik ik nu al een poos en het wordt steeds werkzamer. Hele grote community met gebruikers / plugin developers. Ik wil gewoon iets wat werkt en stabiel is en dat valt met de opensource varianten wel eens tegen.
Dylantje
Member
Member
Posts: 180
Joined: Sat Jan 05, 2013 9:46 pm

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Dylantje »

Ik heb heel lang gezocht voordat ik met een project ben gestart.
Sommige zijn helamaal linux en voor een windows user onhaalbaar. [ toen domotiga]
Sommige zijn erg beperkt [ nodo ]
Sommige duur ivm licenties per jaar.
Sommige closed en dus erg beperkt in mogelijkheden.

Dus als er een project is, Zwave, 433, webbased apps, opensource, ondersteund Openzwave, multiple platforms, apps, enz enz.

Terwijl Hs ook niet eens full Zwave heeft...???
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Digit »

Sommige zijn helamaal linux en voor een windows user onhaalbaar. [ toen domotiga]
Het is maar waar je mee bent opgegroeid; een nieuw OS leren kun je zien als onhaalbaar maar ook als een uitdaging.
Sommige zijn erg beperkt [ nodo ]
Mee eens, daar red je het niet mee als je "meer" wilt
Sommige duur ivm licenties per jaar.
Die ken ik niet.
Sommige closed en dus erg beperkt in mogelijkheden.
Dat ligt er maar aan. Ook closed kan een mogelijkheid bieden voor Plugins zoals Homeseer.En ook Fibaro (HC2) begint wat in die richting te doen maar is nog een foetus vgl. met Homeseer v.w.b. Plugin functionaliteit.
Je koopt hiermee dus eigenlijk een "basis" en breidt dat uit met Plugins die voor jouw situatie bruikbaar danwel nodig zijn.
Enige probleem is, dat de Plugins die jij denkt nodig te hebben dan wel moeten bestaan.
Daar is heel weinig aan te doen, anders dan voor jezelf "het ontwikkelen van een Plugin" als uitdaging te zien.
Zwave, 433, webbased apps, opensource, ondersteund Openzwave, multiple platforms, apps, enz enz....
Je zit dus eigenlijk in de situatie waar ik een jaar of 8 ook in zat - nl. dat niets wat ik zag me kon bekoren.
Ik besloot toen dus om zelf maar wat te maken, from scratch zogezegd en dat is me wonderwel gelukt en er zijn alleen al op dit forum meer van dat soort homebrew verhalen te vertellen.

Maar laten we eerlijk wezen, programmeren draait om logica. Oftewel iets dat begrijpbaar moet zijn.
Wat mij betreft moet iedereen dat kunnen, uiteraard de een met meer inspanning dan de ander.

Maar als ik gistermiddag mijn 13-jarige (voornamelijk gamende) zoon, die de term Linux vast wel eens heeft gehoord of gelezen maar zich niet kan voorstellen wat het nou werkelijk is, na een uurtje of 2-3 een eenvoudige PIR aan de GPIO van een Raspberry zie verbinden, tools als Putty en WinSCP zie bedienen alsof hij er al weken mee werkt, een Python script zie aanpassen en mij zonder hulp kan uitleggen wat een "while True:" loop volgens hem doet, of wat een time.sleep() voor effect heeft en dat een GPIO.output(RED_LED, *) iets zou "doen" met de rode LED op zijn breadboard, dan snap ik het probleem opeens niet meer zo.

Want welke "bagage" heeft hij die ieder ander zich niet eigen kan maken? Hij had praktisch 0.0 bagage. En ga me nou niet vertellen van "ze groeien er mee op" want dat is BS, ze groeien op met het bedienen van buttons, meer niet. Ik wist ook niks van assembly toen ik er mee begon. Jij wist ook niks van auto rijden tot je 1e rijles.

Domotica is nou eenmaal een veel-vergende hobby; hetzij door voor geld investeren, of veel tijd investeren.
En die tijd zal voornamelijk gaan zitten in (willen!) leren van nieuwe dingen, in de breedste zin.

Wil je dat niet? Dan moet je helaas geduldig afwachten totdat dat allesomvattende domotica systeem op de markt komt.

Helaas, een andere oplossing zie ik niet.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by RdP »

Wijze woorden, van een man met ervaring......

En het klopt, ik ben zelf plug-in gaan maken voor HomeSeer terwijl ik helemaal niet kon programmeren (en nog niet echt goed trouwens) Maar ik heb inderdaad wel heel veel geleerd en kom elke keer weer een stukje verder.

Er is dus geen goed of fout, je kiest ergens voor waar je je goed bij voelt en soms kan je er jaren mee vooruit en soms denk je al snel dat je het anders ga doen.
Rien
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by AshaiRey »

Voor mij is het hete hangijzer gewoon tijd. Ik kom zeeën van tijd te kort. Dus dan maar een voorsprong nemen door een bestaand pakket te nemen, HS in mijn geval en dat verder uitbreiden met zaken die ik belangrijk vind. Het kompleet zelf ontwikkelen van een pakket kost je zo enorm veel tijd dat je het moet benaderen als hobby, dat je het leuk vind, dat je wat wilt leren, geen sociaal leven heb of omdat je helemaal niets omhanden heb.
Bram
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Phaeton »

Leuk topic, mijn verhaal:

Ik ben denk ik zo'n drie jaar geleden begonnen met het "automatiseren" van mijn huis. En heb inmiddels een hoop geleerd. In het begin wist ik niet veel van automatiseren, programmeren, protocollen en het electriciteitsnetwerk (blauwe, bruine en zwarte draadjes). En daarom heb ik gekozen voor Homeseer. Omdat Homeseer een windows programma is (kan nu ook op Linux) hoefde ik mij niet op het leren omgaan met Linux te richten. Homeseer is snel geinstalleerd en eenvoudig geconfigureerd, in een korte tijd. Daardoor kon ik mij als eerste bezighouden met het daadwerkelijk automatiseren van bijvoorbeeld lampen. Het snel halen van het eerste resultaat motiveert mij, zeker als ik aan iets nieuws begin. Juist daarom heb ik de eerste periode veel met 'out of the box' oplossingen gewerkt. Ik gebruikte plugins binnen Homeseer en HS Touch om de boel aan te sturen. En dat heeft mij een jaar of twee bezig gehouden.

En dan... dan merk je dat je 'meer' wil. Dingen zoals mooie grafieken voor electriciteitsverbruik, HS touch mooier maken of vervangen, data opslaan, apparaten gebruiken die niet ondersteund worden door Homeseer. En toen begon de echt leuke periode, ik stal/schreef een eerste script, bouwde mijn responsive webinterface ipv HS touch. Daarna nam ik de eerste stappen om niet-ondersteunde hardware te koppelen aan Homeseer of aan mijn webinterface.

Inmiddels ben ik op een punt gekomen dat ik een goed bruikbare interface heb, de primaire onderdelen van mijn huis hebben sensoren en/of zijn geautomatiseerd. Alles werkt zoals ik wil. Dit kostte mij drie jaar vol leren, frustratie en plezier. Alle drie de onderdelen vaak gecombineerd. En dat is leuk! Ik zie home automation namelijk als hobby en daarin wil ik uitgedaagd worden en resultaat zien. Dat heb ik nu. Voor mij is dit dus geen eindpunt, maar meer een punt waarop ik nog leukere dingen kan gaan doen. Mijn volgende stap is om gecompliceerdere scripts en plugins te gaan schrijven voor hardware die niet wordt ondersteund.

Maar waarom nu niet Homeseer uitfaseren, over gaan naar Linux en/of eigen software schrijven? Het kan toch ook 'gratis' via open source software?
Ik denk dat ik dit voorlopig niet ga doen. Ik wil mijn systeem, stabiliteit en mogelijkheden behouden en langzaam omvormen naar een meer 'eigen systeem'. Ik ben best tevreden met HS3 en ik vind het niet erg om (eenmalig) te betalen voor een mooie basis of uitbreiding dmv een plugin. De ondersteuning van Homeseer is best okay, veel pluginmakers ondersteunen beter dan Homeseer op hun plugin en er is een grote gebruikersgroep met veel behulpzame mensen. Daar leer ik enorm veel van. Het homeseerpakket is in beweging en HS3 is voor mij nu meer stabiel dan HS2 ooit was. Er zit nog voldoende uitdaging in Homeseer om nog drie jaar bezig te blijven.
groeten,
Harry
Dylantje
Member
Member
Posts: 180
Joined: Sat Jan 05, 2013 9:46 pm

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Dylantje »

Ok....

Interesante verhalen
Tijd investeren, en natuurlijk geld is een ding.
Zelf ontwerpen ook leuk, mar niet voor iedereen te doen.

Maar zonder echt te promoten, Domoticz heeft bijna alles in huis wat jullie zochten.
Op meerdere platforms.
Afstappen van je homebrew is note done, zou ik ook wel snappen.

Maar als HS of welke andere je dan x per jaar kost.
En ook nog niet eens echt compleet zijn.
Is het dan zoveel waardt om er zelf echt aan te blijven sleutelen?
OF zijn jullie nog steeds aan het [ ver] bouwen.
Ik kan me toch ook voorstellen dat je domotica een keer "klaar" is...

Als alle plugins van welke domotica variant eens opensource zouden zijn...
Heb je een bizar sterk ontwikkelleger.
Terwijl nu telkens het wiel opnieuw....


Is er ergens een demo login oid te vinden van Hs ?
vanisher

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by vanisher »

Vraagje, probeer je nu alleen maar Domoticz te promoten? Of ben je serieus geïnteresseerd hoe andere de keuze gemaakt hebben voor een bepaald systeem?
We rijden ook niet allemaal in dezelfde auto met de zelfde accessoires, of wonen in het zelfde huis met een andere kleur voordeur.

Misschien zou je eens moeten kijken wat Homeseer kost.. en of dat ook een jaarlijks terugkerend bedrag is..
Gebruik je zelf Z-wave? Plugwise? Zigbee? X10 etc etc. of bouw je zelf je modules? De investering in software is maar een klein % van de totale investering in domotica...
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Akatar »

Dylantje wrote:Zonder te zeuren, dus echt serieus.
Wat zijn nu de echte voordelen van Hs tov bijv. Openhab,Domoticz, of welk opensource project dan ook?

Ik kan niet helmaal vatten waarom jullie naast een opensource toch nog gaan ontwikkelen aan een licentie versie?

Bundel al jullie krachten in een mooi groot opensource project, zou ik zeggen...

Waarin alle Domotica mogelijk is.... Uiteindelijk willen jullie toch allemaal het zelfde: Total controll?

Je Hs licentie of welke andere licentie van een closed systeem, is dan toch zonde van al je geld en tijd?

Of is het dat geld echt waard dan?
dat jij dingen niet kan vatten, daar kan niemand meer iets aan doen, ben ik bang voor.

wees blij dat er zoveel mensen belangeloos bezig zijn met plugins voor diverse software pakketten, zowel betaald als onbetaald.
om dit een beetje zinloos te gaan noemen is wel heel ondankbaar, sommigen hebben daar maanden tijd inzitten en denk niet dat ze blij zijn met dit soort opmerkingen, misschien wel als je zelf ook iets bijdraagt aan plugins etc?

deze post in ook een beetje een reactie op een soortgelijke post die je elders op dit forum hebt gepost
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Digit »

Vanisher had het niet beter kunnen zeggen. Maar toch maar even mijn mening weer geven..
Maar als HS of welke andere je dan x per jaar kost.
Dat is toch niet zo? Eerst checken voor je wat beweert.
Het maakt je ook geloofwaardiger in de rest van wat je zegt.
En ook nog niet eens echt compleet zijn.
Dat is logisch, je krijgt een "basis" en kunt dat naar behoeven uitbreiden.
Bijvoorbeeld: niet iedereen heeft Somfy spullen, dus waarom voor die functionaliteit betalen...
De kans is namelijk groot dat je dan daar weer over gaat klagen.
Is het dan zoveel waardt om er zelf echt aan te blijven sleutelen?
Blijkbaar meer dan jij het waard vindt om er voor te betalen.
OF zijn jullie nog steeds aan het [ ver] bouwen.
Ik kan me toch ook voorstellen dat je domotica een keer "klaar" is...
Denk je dat werkelijk? "We" zijn net begonnen! Of heb jij je Voice control al "klaar"?
Ik moet helaas toegeven dat dat bij nog niet geregeld is...
Als alle plugins van welke domotica variant eens opensource zouden zijn...
Heb je een bizar sterk ontwikkelleger.
Terwijl nu telkens het wiel opnieuw...
.

Tsja, zo werkt het helaas te vaak nog niet, dat je alles zonder problemen aan elkaar kunt knopen. Maar waar wel?
Heb je wel eens geprobeerd een buitenspiegel van een Opel Astra op een Ford Focus te monteren?
Potdomme zeg, het zijn toch allebei auto's met 4 wielen, een motor, een stuur, een achterbank en gordels... waarom kan dat niet?

Ik ben nu de laaste dagen een beetje met Indigo (voor Apple platform) aan het spelen. Wat ik voor dat systeem aan het maken ben kan never-nooit-niet samenwerken met Homeseer, Domoticz en alle anderen. Waarom niet? Omdat ik dan 2 'bruggen' zou moeten bouwen - 1 richting Indigo (mijn target HA systeem) en nog een 2e, universele, alles-omvattende, door ieder systeem te 'handlen' protocol/transport/memory footprint/enz. Ga ik dat op voorhand doen als ik niet eens weet of het ooit gebruikt zal gaan worden? Ik ben gekke henkie niet... :wink:
Koppelingen ontstaan door behoefte, niks anders.
Is er ergens een demo login oid te vinden van Hs ?
Vroeger heb ik ze wel eens bekeken, waar je dan met guest/guest kon inloggen.
Ik weet niet of je daar nou zoveel wijzer van wordt. Je zit weer te kijken naar een inrichting waar die ene persoon vast heel blij mee is, maar jij misschien weer niet. En ik zou ze ook niet meer weten te vinden.
pepijn
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Tue Feb 15, 2011 9:15 pm

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by pepijn »

Digit wrote: Ik ben nu de laaste dagen een beetje met Indigo (voor Apple platform) aan het spelen. Wat ik voor dat systeem aan het maken ben kan never-nooit-niet samenwerken met Homeseer, Domoticz en alle anderen. Waarom niet? Omdat ik dan 2 'bruggen' zou moeten bouwen - 1 richting Indigo (mijn target HA systeem) en nog een 2e, universele, alles-omvattende, door ieder systeem te 'handlen' protocol/transport/memory footprint/enz. Ga ik dat op voorhand doen als ik niet eens weet of het ooit gebruikt zal gaan worden? Ik ben gekke henkie niet... :wink:
Koppelingen ontstaan door behoefte, niks anders.
Nu ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig wat je aan het bouwen bent. Zelf draai ik met Domoticz op OSX om o.a. gebruik te kunnen maken van Apple Script
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by AshaiRey »

Dylantje wrote:Ok....
Is er ergens een demo login oid te vinden van Hs ?
Er zijn meerder HS systemen online waarop je gewoon als gast (guest) kan inloggen en dan rondstruinen. Bij sommige kan je zelfs schakelen en events aftrappen. Net wat de eigenaar je beschikbaar wilt stellen. Jon00 heeft als ik het goed heb zo'n site.
Bram
Dylantje
Member
Member
Posts: 180
Joined: Sat Jan 05, 2013 9:46 pm

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Dylantje »

Pffff.

Voor mij mag hij al weer op slot.

Veel dingen die je hier aankaart worden wel heel erg snel de pan in gehakt, helaas...
En ja verderop/in het verleden in het forum ben ik al vaker in de pan gehakt, vandaar dat ik niet veel meer hier zit.

Maar goed.

Ik ben toevallig een tevreden gebruiker van een Domoticasyteem zonder dat er heel veel kosten aan zitten.
Het licentieverhaal van HS snap ik niet, maar ik zie regelmatig licenties te koop, vandaar mijn licentie gedachte. sorry
Als ik dan kijk naar de prijs van een HS pakket, was ik wel erg benieuwd wat er allemaal echt mogelijk is met die pakketen.
Maar ik ben een dombo, dus sorry voor mijn topic Hs vs x.x.xx.....

Ik weet ook zeker wel dat de software zeker niet het duurste is, maar ik had verwacht dat ik met betaald ALLES kon schakelen, wat ik wil.
Wat me opvalt is dat er veel homebrew versies zijn, maar dat is toch niet voor iedereen weggelegd.
En als je dan toch iets moois maakt, is het krijgen van compilimenten van de gebruikser toch ook leuk?

Ik heb wel eens pilight gestoeid, maar dat is/was echt hard to get.
Domotiga was echt linux, dus niet te snappen binnen een leuke tijd.
Homeseer alleen op windows? terwijl er leuke linux creditcad pctjes zijn, die veel mooie dingen kunnen.
En minder stroom verbruiken.
Nog wel wat andere geprobeerd maar zocht toch een redelijk kant en klaar starterspakket.

Ook ben ik me echt wel bewust dat het ontwikkelen van x niet altijd op y kan passen, maar alleen windows of alleen linux, is toch zonde?

Het zou toch erg mooi zijn dat je in de opensource gedachte een HUE kunt schakelen met HE en een KAKU schakelaar....
Of zelfs de actionschakelaars, met de openzwave switches, via een online weersaplicatie.
En dat op meerdere platformen, zoals linux windows en ios.
Icm hardware zoals een openzwave usb en de rfxcom, waardoor de samenwerking van meerdere developers misschien nog wel meer hardware kan werken.
Mijn linux tv/radio box aan als ik thuis kom, of als er iemand om mijn huis loopt.
Pratende Domotica zal best al kunnen, maar is dat wat ik wil? [ er zijn er die het werkend hebben ]
Somfy zit in mijn RFXcomE en zou ik kunnen draaien zonder extra licentie, maar ik kan wel goedkoop een somfymotor vinden, als ik dat zou willen zonder extra te betalen. [ Waar klaag ik over? ]
Mijn x10 sensor die een mailtje stuurd naar mijn telefoon met een foto.
Of de p1 meter wanneer die terugleverd, mijn zwave aanzet voor mijn coocker, zodat mijn stroom van mijn zonnepanelen goed benut wordt.
De wifi ping die me waarschuwt als mijn schoonzus er weer is. Of de lampen aandoet als ik in de nacht thuis kom, of uit als we allemaal van huis zijn.
Mijn waterverbruik inzichtelijk, evenals mijn gas en zonnepanelen.
Incl, Grafieken en log bestanden.
En dan nog de dingen die ik niet eens werkend heb...
XBMC,voip, enz enz enz
En het gaat maar door.

Maar een promotie van een merk/type was zeker niet mijn opzet, maar er zijn mensen die last hebben van een vpn tunnel..

En koppelingen ontstaan door de behoefte??
Of ontstaan juist omdat het kan/zou kunnen?
Of misschien een combnatie, als je iets verder zou kunnen denken...

Als het zo simpel is dat een kind kan progameren, voel ik me echt alleen nog maar dommer, met mijn 50 jaar. [ die ik ben er 1 die niet onder de digitale generatie valt ]
Ik denk dat in de vrije tijd die ik eigenlijk toch al niet heb met een drukke baan en 2 kinderen en vrouw, maar eens aan programeren voor dummys ga beginnen.
En dan maar even de openzwave community ga verbeteren, door alle Zwave die daar nog niet werkt, maar even werkend te maken.
Daarna maak ik een app voor IOS en android, die responsive is.
En aangezien C+ me ook wel leuk lijkt koop ik dat boek ook, maar meteen.
Een plattegrond waar ik al mijn domtica op een plaast kan zetten zodat ik een mooi overzicht krijg is maar een avondje werk, voor 1 persoon.
Ben ik ieder geval iets meer dan de simpele gebruiker die af en toe doneert aan de cores.[ en die erg gelukkig is met alle ontwikkelingen ]
Zodat die cores hardware kunnen kopen en hun hobby levendig kunnen houden.
En natuurlijk zien zij dan ook geen uitdaging meer, want iedereen kan dit zo simpel zelf doen.
Iedereen maakt het wiel iets breder en dikker om het alleen maar zelf te kunnen gebruiken, echt slim en mooi toch?
Net zoals de eigma2 decoders, waarop je bizar veel mooie dingen kunt doen.
Een samenwerkende groep is sterker dan een einzelganger, heeft iemand mij ooit verteld.

En tsja, als je maar blijft vergelijken met autos enz enz enz.
Ik lijk wel dom, maar weet echt dat er zoveel mensen zoveel wensen enz enz.
En een automerk ontwikkeld steeds meer naar de vraag van de markt, dus wat bedoel je met het vergelijk naar Auto's.
Ik zie voor een telefoontje tegenwoordig 2 besturingssystemen.
Terwijl dat eerst een totaal andere gigant was, die nu bijna/ eigenlijk dood is.
Eén Versie is aan de winnende hand van de andere miljarden firma..
Terwijl de winnende vershillende auto's heeft, met mooie spiegels enz enz enz
De andere bizar goede hardware maar zo dicht als een deur is, en de rols royce is, dus de hoofdprijs berekend.

Wat wint "open" of closed, jullie zeggen het maar.
En zo kan ik nog wel wat meer vegelijken maken tov auto's.

Voor de liefhebbers die een kijkje willen nemen in mijn ook nog steeds niet "klaar" systeem, aangezien de ontwikkelingen zo snel gaan, dat het bijna niet bij te benen is.:
http://77.109.109.141:8080
Domotica
Domotica

Ik hoor graag wat je er van vind...
En dan ook nog de mogelijkheden die je niet kunt zien.
Zoals: als dit dan dat.
De lua scripts.

Waar ik op had gehoopt is de echte verschillen helder te krijgen maar dat lukt hier helaas niet.
Dus bedankt voor al jullie positieve input.
Ik weet in iedergeval welk systeem ik ga draaien.

Dus Closed?
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Akatar »

misschien heb ik je post iets te snel gelezen,
ik had de indruk dat jij je verwacht dat iedereen voor domotiga moet programmeren (omdat jij een tevreden gebruiker bent?)

als je homeseer wilt testen, gewoon downloaden, alle plugins downloaden en je kan 30 dagen lang alles testen wat je wilt.
ik kan wel zeggen dat ik tevreden ben maar daar heb je niet zo heel veel aan, voor iedere tevreden gebruiker is er ook wel een ontevreden gebruiker te vinden.
oftewel downloaden, zelf testen en zelf een oordeel vellen

ik ken persoonlijk geen domo software met een jaarlijks lidmaatschap

ik gebruik ook nog fibaro maar dat is zeer zeker niet om over naar huis te schrijven, is eigenlijk gewoon beta software wat je krijgt
(en de fouten krijg je er gratis bij, zie fibaro forum)
Locked

Return to “Homeseer algemeen Forum”