Hs vs x.x.x.....

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by AshaiRey »

Zo hé, zoveel werk aan een bericht verdient toch wel een antwoord.
Dylantje wrote:Pffff.
Het licentieverhaal van HS snap ik niet, maar ik zie regelmatig licenties te koop, vandaar mijn licentie gedachte. sorry
Als ik dan kijk naar de prijs van een HS pakket, was ik wel erg benieuwd wat er allemaal echt mogelijk is met die pakketen.
Het is vrij eenvoudg en niet meer dan dat op hun site staat. Je betaal eenmalig voor hun pakket en niet meer. Wil je plugins dan kies je wat je wilt en die koop je ook eenmalig. Het is zo'n beetje het verkoopmodel van 90% van de software op het internet en de appstore(s). Niet bijzonders dus.
Ik weet ook zeker wel dat de software zeker niet het duurste is, maar ik had verwacht dat ik met betaald ALLES kon schakelen, wat ik wil.
Deze opmerking is toch niet serieus, toch? Dat had je toch niet echt gedacht..?
Is dat wel zo dan is dat wel erg naief en heb je die gedachten ook als je bijvoorbeeld een app koopt voor een ePad en dan verwacht dat die op alle ander OS-en draait incl. desktops en PLC's?
Homeseer alleen op windows? terwijl er leuke linux creditcad pctjes zijn, die veel mooie dingen kunnen.
Graag jezelf eerst beter informeren voordat je dit soort uitspraken doe. HS3 draait ook op Linux en dus ook bijvoorbeeld op een RPi
minder stroom verbruiken.
Dit meer een een hardware kwestie.
Ook ben ik me echt wel bewust dat het ontwikkelen van x niet altijd op y kan passen, maar alleen windows of alleen linux, is toch zonde?
Een pakket draait altijd maar op 1 OS. Dat kan niet anders. Iets voor windows draait niet op Linux. Er moeten dus meerdere versie van het pakket gemaakt worden. Nu kan je wel een windows versie op een Linux OS laten draaien maar dan moet je er een een laag tussen zetten die dat OS simuleer en visa versa. Hetzelfde geld bijvoorbeeld als de applicatie in java draait. Dan kan het in een java schil op een ander OS werken. Snap je? Dat kost ook allemaal tijd, investeringen in test platforms en uitbreiding van je sourcebase onderhoud.
Het zou toch erg mooi zijn dat je in de opensource gedachte een HUE kunt schakelen met HE en een KAKU schakelaar....
Of zelfs de actionschakelaars, met de openzwave switches, via een online weersaplicatie.
En dat op meerdere platformen, zoals linux windows en ios.
Nogmaals als je hier een beetje in verdiept begrijp je dat dit onmogelijk is om direct te doen. Een hond kan ook niet met een dolfijn praten. Zelfs niet als die hond zo lang onderwater kan blijfen in de omgeving waarin de dolfijn leeft.
Icm hardware zoals een openzwave usb en de rfxcom, waardoor de samenwerking van meerdere developers misschien nog wel meer hardware kan werken.
zwave is een protocol waarop een licentie rust. Om die te implenteren in je apparaten kost geld. Wil je het als ontwikelaar (van hardware) dan ook goed doen dan moet je die aanschaffen. Sommige opensource groepen doen dan de boel reverse engineren en maken dan een net iets andere versie. Heb je gelijk weer een compatibiliteits probleem erbij en weer iets wat net niet samenwerkt met de ander.
Pratende Domotica zal best al kunnen, maar is dat wat ik wil? [ er zijn er die het werkend hebben ]
Ja dat wil je want zoals je eerder aangaf verwacht je wel dat als je voor iets betaal je ALLES kan schakelen dus ook via je stem. Dit even terzijde van de benodigde hardware in infrastructuur.
Als het zo simpel is dat een kind kan progameren, voel ik me echt alleen nog maar dommer, met mijn 50 jaar. [ die ik ben er 1 die niet onder de digitale generatie valt ]
Helaas ben ik ouder en ik heb programmeren mezelf eigen gemaakt en ik programmeer werkelijk alles tot en met een Nintendo DS.
Dat is dus niet een echt excuus. Kies een taal die je ligt en begin eraan. Het kost je wat tijd en je moet er zin in hebben.
C+ is dan niet een voor de hand liggende optie.
Wat wint "open" of closed, jullie zeggen het maar.
Dat ligt meer aan je behoeft. Als bedrijf heb ik liever niet te maken met open source omdat je daarmee geen afspraken kan maken over onderhoud, continuiteit en support. Je kan ze ook niet verantwoordelijk houden. Als bedrijf dus lastig. Maar wat is er op tegen eem open en closed als een groep te zien. Je weet wel zo iets als een groep is meer dan een eenling. :0)
Ik weet in iedergeval welk systeem ik ga draaien.
Het is dus prima dat jij er nu ook uit ben wat je neem.
Het is dus uiteindelijk weer een persoonlijke keuze geworden die pas bij je eigen situatie en voorkeuren.
Bram
Dylantje
Member
Member
Posts: 180
Joined: Sat Jan 05, 2013 9:46 pm

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Dylantje »

Code: Select all

    Het zou toch erg mooi zijn dat je in de opensource gedachte een HUE kunt schakelen met HE en een KAKU schakelaar....
    Of zelfs de actionschakelaars, met de openzwave switches, via een online weersaplicatie.
    En dat op meerdere platformen, zoals linux windows en ios.

Nogmaals als je hier een beetje in verdiept begrijp je dat dit onmogelijk is om direct te doen. Een hond kan ook niet met een dolfijn praten. Zelfs niet als die hond zo lang onderwater kan blijfen in de omgeving waarin de dolfijn leeft.
Dit kan dus al wel...En net als een pratende domotica

Sorry, HS2 zag ik vaak langskomen in de verkoop die werkt alleen op windows.

Openzwave werkt, nog merk type onafhankelijk ook, en dan misschien iets vaker met opensource, waarom zou dat nou zo zijn.?

En tsja een bedrijf of voor de hobby thuis, waar hebben we het over?.

Maar een weerplugin voor $40 zou die beter werken dan een api van Weather underground?
En $30 voor dit en $40 voor dat.
Ik mag aannemen dat het dan feilloos werkt.
Maar als dan de Zwave neem, zie ik vaak staan wel niet ondersteund door Hs, dus ook niet alles werkt dan.

Ik kan me ook best indenken dat het 1 niet op het ander werkt.
Maar 1 gedachte uitgewerkt door meerdere groepen, verdeeld over de os..

Ik kan me ook een reden voor stellen dat HS 1 van de eerst mooi werkende domotica software was.
En waar moeilijk van af te stappen is.

Maar als ik een plugin voor skins moet kopen, terwijl je in opensource hem zelf aan kunt passen?
Waar zou je meer vrijheid hebben, als je de bron hebt, of als je betaald voor een klein closed stukje.

Maar helaas ben ik zelf ook erg standvastig.
Want ik zit nog steeds met een windooos.
Terwijl ik al verschllende malen ubuntu hebt gedraaid.

Alleen het woordje drivers en Linux....
Maakt me helaas verdrietig, aangezien Linux vele maen mooier beter enz enz enz .

Dus nogmaals sorry voor mijn hardop denken fantaseren...
Maar wie weet.
vanisher

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by vanisher »

Euh... Homeseer 3 met de 3.0.0.179 z-wave beta plugin steekt met kop en schouders uit boven welke openzwave variant dan ook. Mijn netwerk is grotendeels Z-wave met van allerlei soorten en merken en functionaliteiten.

Maargoed, bottomline is dat iedereen gelukkig een keuze heeft.. Ik probeer nog wel eens wat tussendoor.. en dan met name openhab en domotiga. Bij voorkeur zou ik ook alles zelf maken.. helaas heb ik daar geen tijd voor.. en de WAF factor gaat behoorlijk achteruit als je wel allemaal spul hebt geïnstalleerd en het werkt niet.
Last edited by vanisher on Thu Oct 30, 2014 10:50 pm, edited 1 time in total.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Akatar »

Dylantje wrote:

Code: Select all

   


Alleen het woordje drivers en Linux....
Maakt me helaas verdrietig, aangezien Linux vele maen mooier beter enz enz enz .

[/quote]

ik heb werkelijk geen idee wat je nu iedereen duidelijk wilt maken?
Dylantje
Member
Member
Posts: 180
Joined: Sat Jan 05, 2013 9:46 pm

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Dylantje »

Akatar wrote:
Dylantje wrote:

Code: Select all

   


Alleen het woordje drivers en Linux....
Maakt me helaas verdrietig, aangezien Linux vele malen mooier beter enz enz enz .

[/quote]

ik heb werkelijk geen idee wat je nu iedereen duidelijk wilt maken?[/quote]


Dat ik eigenlijk liever met linux zou willen werken.
Maar als je altijd en overal met de duur betaalde software van MS wordt geconfroteerd, en dat er voor sommige hardware geen of slechte linux drivers te vinden zijn.
Daarnaast een koppeling tussen MS en Linux zeker niet vlekkeloos zijn zal.
Ik uit gemakzucht toch maar de beste geldmachine ooit ondersteun.
Terwijl ik liever misschien wel......
vanisher

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by vanisher »

Euh.. download virtualbox installeer het op je windows doos.. maak een vmmetje, installeer ubuntu.. and have fun! ;)
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by AshaiRey »

Dylantje wrote:Dat ik eigenlijk liever met linux zou willen werken.
Maar als je altijd en overal met de duur betaalde software van MS wordt geconfroteerd, en dat er voor sommige hardware geen of slechte linux drivers te vinden zijn.
Daarnaast een koppeling tussen MS en Linux zeker niet vlekkeloos zijn zal.
Ik uit gemakzucht toch maar de beste geldmachine ooit ondersteun.
Terwijl ik liever misschien wel......
Nou ben je gewoon hersenloos aan het afzeiken vanwege het afzeiken en je begin behoorlijk op een forum troll te lijken.
Ten eerste, ja je moet weleens voor MS software betalen maar dat moet je bij ieder andere ook. Ten tweede de gratis beschikbare software base van MS is dusdanig groot dat daar vrijwel geen ander aan kan tippen. Je kan een hele ontwikkelomgeving inrichten voor niets en noppes, alle offices applicaties die je denkt nodig te hebben kan je legaal en gratis vinden. En het leuke is het werkt ook nog eens zonder dat je je kernal daarvoor moet her-compileren. En dat er voor sommige hardware geen of slechte linux drivers te vinden zijn was toch geen probleem...Het is toch open source. Maak je ze toch zelf? En wat die koppeling betreft tussen MS en Linux. Als je zo graag met Linux werk moet veel systeem kennis hebben. Zodra je dat heb weet je ook dat koppelingen naar andere OS-en geen probleem zijn zolang je maat het juiste hereedschap en protocol gebruikt. Ik weet waar ik het over heb. Ik heb 15 jaar voor werelds grootste olie maatschappij gewerkt in een multi OS omgeving (meer dan MS en Unix) Als zat aan ales gekoppelt en het werkte onderling ook nog eens.
Dus, in plaats van hier een beetje te trollen zou je je spaarzame tijd beter kunnen besteden aan het jezelf kennis eigen te maken en niet anderen na brullen omdat Pietje dat ook roept en Pietje toevallig niets van VMS (een oud industrieël OS) weet en daarom slecht is.
Bram
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Phaeton »

Amen!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
groeten,
Harry
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by RdP »

Misschien moeten we het hier maar mee afsluiten en een slotje erop, voordat het uit de hand loopt.

Gelukkig is er veel keuze in domotica oplossingen en voor iedereen is er wel iets te vinden waar men zich prettig bij voelt. Er is geen goed of fout !!!
Rien
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hs vs x.x.x.....

Post by Digit »

Dat had ik gisteren al. Bij deze.
Locked

Return to “Homeseer algemeen Forum”