USB Hub

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

USB Hub

Post by labtec »

Hi,

Graag jullie advies, gezien het vele aantal USB devices ben ik op zoek naar een USB hub om deze te gebruiken op mijn domotica PC met HS2 en/of HS3.

Onderstaand de USB devices die ik wil aansluiten via de hub, kan natuurlijk ook een aantal direct doen en de rest via de hub;

1. Z-wave AEON labs stick
2. Plugwise source stick
3. P1 smartmeter Interface
4. Visonic interface via RS232 to USB cable

Welke USB hub is hier het meest voor geschikt? moet ik nog ergens anders rekening mee houden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Greetz
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: USB Hub

Post by Edwin2008 »

Heb je een te kort aan usb aansluitingen?
** edwin **
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: USB Hub

Post by stefxx »

Ik hen recentelijk deze gekocht: http://azerty.nl/36-906-39071/trust-eas ... usb2-.html

Daar zit de Plugwise stick op, de Xanura PMIX35, de P1 kabel, en een USB-naar-RS485 voor de aansluiting naar de zonnepanelen omvormer. Eigenlijk allemaal USB to serial devices dus en het werkt prima. Zit aangesloten op mijn Synology 415+ nas waar ik sinds een paar maanden HS3 op draai (en vraag niet hoe want dat was verre van eenvoudig...)
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: USB Hub

Post by raymonvdm »

Waar het om gaat is dat je een hub kiest met een eigen voeding om je usb poort niet teveel te belasten. Ik gebruik er zelf een van het MyCom huismerk en een Dlink
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: USB Hub

Post by stefxx »

Alleen indien de usb devices veel stroom vragen. Anders vind ik zonder eigen voeding juist makkelijk...

Al is de optie tot het aansluiten van een eigen voeding natuurlijk altijd goed is.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”