Danfoss Lc-13 onder hs3?

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Momomx3v6
Starting Member
Starting Member
Posts: 15
Joined: Mon May 26, 2014 2:19 am

Danfoss Lc-13 onder hs3?

Post by Momomx3v6 »

Werken de danfoss Lc-13 onder hs3 met een aeon labs zwave stick?


En weet iemand of je de temperatuur voeler ook extern kan maken, ivm radiator covers?
Momomx3v6
Starting Member
Starting Member
Posts: 15
Joined: Mon May 26, 2014 2:19 am

Re: Danfoss Lc-13 onder hs3?

Post by Momomx3v6 »

Getest, en werkt tot nu toe prima.
Alleen de ingestelde temperatuur loopt in homeseer 1 "wake up" achter
marcelr
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1153
Joined: Thu May 10, 2012 10:58 pm
Location: Ehv

Re: Danfoss Lc-13 onder hs3?

Post by marcelr »

En weet iemand of je de temperatuur voeler ook extern kan maken, ivm radiator covers?
Beetje late respons, maar goed.

Ja dat kan (nu nog uitzoeken hoe ik hier plaatjes kan uploaden, dan verduidelijkt het wat makkelijker):

Open de thermostaatknop (kapje batterijhouder eraf, batterijen eruit, dan de kap aan weerskanten uit zijn "weerhaakjes" lichten --nagels ertussen, geen gereedschap nodig--. Je kunt nu de kap makkelijk eraf halen).

Lokaliseer de sensor op de ronde print. (het is de druppelvormige component tegen het displayhuis aan, in gemonteerde toestand op 12 uur op de print).
Buig de sensor voorzichtig weg van het display.
Verwijder het display door de clips waarmee het op de print zit geklikt terug te duwen, en til het display voorzichtig op en duw het naar boven weg, zodat het los komt van de print.
Soldeer de sensor los van de print.
Soldeer een kabeltje aan de onderkant (dus de radiatorzijde) van de print, aan de verbindingspunten van de sensor. Ik heb een tweelingsnoertje uit een oude PC gebruikt (met tweepolige female header plug eraan).
Monteer het display weer (in omgekeerde volgorde van demontage).

Leid de kabel onder de print door naar het batterijcompartiment, langs de zijkant. Je kunt de kabel (mits dun genoeg) door een van de gaten in de behuizing naar buiten leiden.
Sluit de thermostaatknop door de kap er terug op te klikken. Let daarbij op dat de kabel onder de print niet tussen de print en het driehoekig plastic drukstuk onder de print komt te liggen, maar min of meer vrij kan bewegen.

Soldeer de sensor vast aan een kabeltje van de gewenste lengte, en pak hem goed in. (ik heb daarvoor een stukje krimpkous gebruikt). Soldeer of krimp aan het andere einde een tweepolige male header connector, en isoleer goed.

Steek de male header in de female header aan de thermostaatknop.

(Ipv twee stukken kabel kun je ook een (1) kabel gebruiken, maar het voordeel van een gesplitst systeem is dat je niet een heel stuk opgerolde kabel hebt als je de knop weer op de radiatorkraan draait).

Monteer de thermostaatknop, en hang de sensor op een plek waar-ie zinvol temperatuur kan meten.

Klaar.

grtz,

marcelr
Meden199
Starting Member
Starting Member
Posts: 13
Joined: Fri Mar 22, 2013 11:25 pm

Re: Danfoss Lc-13 onder hs3?

Post by Meden199 »

Ik heb sinds enkele dagen de LC13 in huis liggen.
Op een of andere manier herkent Homeseer de knop niet als ik hem wil toevoegen in mijn Zwave Netwerk.

Ik heb de knop al terug gezet naar Factory reset.
Start de add node functie in homeseer en zet de LC13 in "activate" mode, maar HS3 vindt hem niet.

Ik heb een AEON Labs Gen 5 stick

Ik zal ongetwijfeld iets verkkerd eon, maar wat??
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Danfoss Lc-13 onder hs3?

Post by raymonvdm »

Ik heb hem gewoon werkend met een UZB Interface. Wellicht eens testen met nieuwe batterijen en fysiek naast de Aeon Labs stick en ook includen via de HS3 software en niet met de losse stick (Ik neem aan dat deze stick ook batterij power is ?
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Meden199
Starting Member
Starting Member
Posts: 13
Joined: Fri Mar 22, 2013 11:25 pm

Re: Danfoss Lc-13 onder hs3?

Post by Meden199 »

Ik krijg de LC13 niet goed werkend onder HS3.
Het lijkt erop dat de LC13 steeds de verbinding met het Zwave netwerk verliest.

Verbinden gaat goed, temperatuur en batterij status komen ook goed in HS3, maar na verloop van tijd (binnen dag) blijft de "Läst Seen" vast staan en verandert de data ook niet mee alsik de LC13 met de hand verhoog of verlaag.

Factory reset van de LC13 en opnieuw aanmelden in het netwerk lost het probleem voor een paar uurtjes op.

Ik ben het even kwijt.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”