apparaat om AV te besturen

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

apparaat om AV te besturen

Post by walberg »

Er is een apparaat op de markt (of misschien nu al geweest) waarmee je vanuit het netwerk je audio en video apparatuur kan versturen. Ik meen dat het van Soundblaster is maar dat weet ik niet zeker. Misschien zijn er ook wel andere oplossingen. Dus een apparaat dat je voor je apparatuur zet en dus via een infrarood oog je apparatuur in en uit schakelt / bestuurt. Aan de andere kant zit dan natuurlijk een lan verbinding dat in contact staat met je Homeseer.
Wie heeft er een idee van zo een apparaat, en natuurlijk een beschikbare plug voor Homeseer?
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: apparaat om AV te besturen

Post by vincenttor »

Logitech Harmony hub, of als je een samsung tv hebt mediacontroller plugin die kan een smarttv besturen
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

Re: apparaat om AV te besturen

Post by walberg »

Bedankt.
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: apparaat om AV te besturen

Post by vincenttor »

en je hebt ook not IRtrans , infrarood
vanisher

Re: apparaat om AV te besturen

Post by vanisher »

abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: apparaat om AV te besturen

Post by abl »

En globalcache apparaten. Werken met seriele poorten, infrarode oogjes en infrarode emitters. Er is een global cache plugin voor HS2 en HS3 beschikbaar; zelf gebruik ik dit via een andere plugin, waarmee ik flexibel ben om diverse zaken in een plugin aan te sturen (Samsung smart tv via infrarood emitter maar ook via ip en multi room audio via de seriele poort).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: apparaat om AV te besturen

Post by vincenttor »

Dat is een mooie remote control , alleen er is nog geen plugin voor HS beschikbaar, toch vind ik het overbodig want als je hstouch gebruikt icm. homeseer heb je een beetje hetzelfde idee.
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: apparaat om AV te besturen

Post by abl »

Weet niet zeker of je op mijn bericht antwoordt, maar de plugin die ik gebruik is de serial/ip plugin van Drule (zie board.homeseer.com).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”