homeseer automatisch opstarten

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

homeseer automatisch opstarten

Post by walberg »

Homeseer snelkoppeling
Homeseer snelkoppeling
Schermafbeelding 2015-08-06 om 19.41.03.png (35.15 KiB) Viewed 6245 times
Ik heb mijn Homeseer 3 op een netboekje lopen dat in mijn rack staat. Vanuit het netboekje loopt een usbkabel het rack uit en deze kan net boven het rack verbonden worden met een klein hubje waar de zwave en rfxtrx inzitten. Allemaal dus heel krap maar ja zie maar eens een verlengkabel voor usb te krijgen.
Zodra ik na een onderbreking mijn netboekje tevoorschijn moet pakken moet ik dus mijn zwave en Rfxcom loskoppelen en deze dingen starten niet meer opnieuw op die moet ik dus weer helemaal configureren. Voor de rfxcom moet ik dat weer helemaal gaan uitzoeken.

Daarom wilde ik de machine zo instellen dat deze automatisch opstart. Dus met zowel Teamviewer als Homeseer3. Ook in windows is er net als in de Mac een optie om dat in te stellen, een opstarten folder.
Ik heb dus de shortcuts van zowel Homeseer als Teamviewer in de opstartfolder gezet.
Daarnaast heb ik dus ook omdat dat vervelende windows steeds met een schild komt bij eigenschappen van de lnk bestanden > geavanceerd > als administrator uitvoeren gekozen.
Desondanks als ik opnieuw opstart wordt wel Teamviewer opgestart maar Homeseer 3 dus niet. Zolang ik thuis ben is dat nog geen ramp want ik kan dankzijn Teamviewer alsnog Homeseer opstarten maar je zal net zien (is mij al een paar keer gebeurd) dat het systeem uitvalt als ik niet thuis ben. Het is de bedoeling dat dan ook Homeseer weer opstart.
Zie attachment, wat vergeet ik hier dan?
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: homeseer automatisch opstarten

Post by vincenttor »

snelkoppeling in de opstarten / startup folder plaatsen.
Mocht dit niet werken, op de start menu knop drukken, Task scheduler zoeken / openen en daarin de items toevoegen.
Wat wel kan gebeuren is dat ze opstarten als SYSTEM, en dan zie je ze niet draaien dus omdat een andere user ze opdracht heeft gegeven te starten.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: homeseer automatisch opstarten

Post by Akatar »

die usb verlengkabel lijkt me toch geen probleem
https://www.alternate.nl/html/search.ht ... ng&x=0&y=0

dx.com heeft ze ook wel
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: homeseer automatisch opstarten

Post by Rutger »

Ik gebruik Startup Delayer (1e hit in Google), waarbij je kan aangeven in welke volgorde de programma's opstarten, evt. met een delay of dat een volgend programma mag pas starten als de vorige is opgestart. Opstarten van een programma kan ook ingesteld worden met Admin rechten.
Werkt prima, geen omkijken meer naar de server als deze reboot.
My home automation blog: https://rutg3r.com
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: homeseer automatisch opstarten

Post by vincenttor »

Dat is ook handig, zelfde eigenlijk als Task Scheduler wat in windows gebakken zit, kwam het toevallig ook tegen op board.homeseer.com nadat ik zocht in google.. op homeseer as service.
Vreemde is dat voorheen de snelkoppeling in de map opstarten wel werkte maar van de 1 op andere dag niet meer :S
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

Re: homeseer automatisch opstarten

Post by walberg »

In eerste instantie hielp deze ook niets, heeft te maken met bestandsrechten. Uiteindelijk heb ik de schuif voor de bestandsrechten maar helemaal omlaag gezet. Niet elegant maar anders houd ik dat gezeur. Homeseer start nu ook op. Zat ook een hspi-xbmc opstart fout in dus nu ben ik bezig met het updaten van cnet. Gaat ook trouwens heel traag.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”