Qubino flush 2 relays z-wave plus

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

yoja
Starting Member
Starting Member
Posts: 44
Joined: Wed Feb 24, 2010 12:00 pm

Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by yoja »

Hoi,

Iemand ervaring met deze module met homeseer?
Lees op forums dat er wat problemen mee waren in het verleden, opgelost?

yoja
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by stefxx »

Ik heb een paar Qubino Flush 2 relay en Flush dimmers in gebruik (de non-Plus versie). Werken prima, behalve de extra inputs die doen helaas helemaal niks in HS3. En ik heb de indruk dat het totale stroomverbruik bij elkaar geteld word, maar daar moet ik nog eens goed naar kijken. Belangrijk is wel om de association te zetten naar de laatste group om realtime status updates te ontvangen in HS3. Standaard zet HS3 de association naar de eerste groep maar dat is makkelijk aan te passen.

Gisteren heb ik 5 stuks Flush 2 relay (de met-Plus versie) binnengekregen. Eentje heb ik even kort aangesloten en ook hier werkt de basisfunctionaliteit prima. Ik ga ze de komende dagen inbouwen dus als je meer info wilt, herinner me er over een paar dagen nog eens aan.

Ik ga wel nog wat Bugzilla tickets en mailtjes naar HomeSeer sturen om in ieder geval de extra inputs te laten werken, want dat zou wel heel mooi zijn om ook andere dingen mee te regelen. Ik ben wel fan van die Qubino's dus hopelijk gaat HS3 ze (nog) beter ondersteunen in de toekomst!
yoja
Starting Member
Starting Member
Posts: 44
Joined: Wed Feb 24, 2010 12:00 pm

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by yoja »

Ben overtuigd :-) Net 2 besteld. Ga ik ook maar eens het z-wave avontuur aan.

Laat mijn bevindingen wel weten.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by stefxx »

Mmm... ik heb er nu twee ingebouwd, maar het werkt nog niet zoals ik graag zou zien. Zoals ook op het homeseer forum al gepost:

- Additional inputs (for instance, on the Flush Dimmer) do not work at all in HS3. (dit heb ik alleen op de non-Plus versie getest)
- Power measurements on the second relay do not work for the Flush 2 Relay Zwave Plus switches (only see power updates on the first relay)
- On/Off status for both devices is only reflected on the first device (so if I switch on relay 1 or relay 2, the "Binary Switch 1" in HS3 switches on) (dit lijkt een specifiek probleem met de Plus versie)
- Default association for the non-Plus devices is always set to 1 (but should be the last group to have instant status shown in HS3). Fortunately, this can be easily resolved manually. (dit is alleen voor de non-plus versie).

Grappig is wel dat als ik het device poll wel alle goede statussen en waardes binnenkomen. Alleen bij de "realtime" updates gaat het niet helemaal goed...
yoja
Starting Member
Starting Member
Posts: 44
Joined: Wed Feb 24, 2010 12:00 pm

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by yoja »

Net klaar met inbouwen :-) Ik gebruik 1 module als 2x hotel schakeling, werkt naar verwachting.

Het toevoegen in Homeseer ging niet volgens verwachting, heb het een paar keer opnieuw moeten proberen.
Uiteindelijk is de module toegevoegd in Homeseer.

Ik zie een beetje dezelfde problemen als stefxx (status update gaat niet goed).
Voor nu is het functioneel genoeg, hoop wel dat Homeseer snel een update krijgt om de volledige potentie van deze module te kunnen gebruiken.
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by raymonvdm »

Volgens mij is dit hetzelfde probleem als met de nieuwe fibaro modules (HomeSeer heeft dus nog wat huiswerk te doen)
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Paul H te O
Member
Member
Posts: 102
Joined: Mon Jan 07, 2008 2:58 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by Paul H te O »

Helaas met de laatste update van de z-wave plug-in nog steeds geen verbetering.
Het vreemde is dat de Fibaro FGS-222 V2-1 wel goed werkt en V2-2 weer niet goed :(

Hopelijk komt er snel een oplossing.
HS4 Windows 10 Pro
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by stefxx »

Je kunt het beter melden op het homeseer forum en in homeseer Bugzilla. Dan gebeurd er misschien eens wat... want inderdaad, het werkt nog steeds niet goed.
Paul H te O
Member
Member
Posts: 102
Joined: Mon Jan 07, 2008 2:58 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by Paul H te O »

Ga ik meteen doen :)
Al komt er op bugzilla weinig respons van HomeSeer :(
HS4 Windows 10 Pro
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by stefxx »

Ook daar ben ik het helaas mee eens. Toch zie ik de laatste tijd veel fixes voorbij komen, met name nu voor hstouch maar ook wel andere dingen. Het lijkt alsof ze nu weer prioriteit geven aan fixen, dus misschien is dit het moment om het weer onder de aandacht te brengen... of het is just wishfull thinking :)
Paul H te O
Member
Member
Posts: 102
Joined: Mon Jan 07, 2008 2:58 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by Paul H te O »

Heb mijn fibaro FGS-222 V2-2 nu ook goed werkend door Association group 3 te verwijderen :)
Nu de qubino nog...
HS4 Windows 10 Pro
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by Bastiaan »

Met de laatste HS-zwave beta 1.74 werkt de Qubino + switch helemaal goed, incl verbruik. Lukt inmiddels ook met de dimmer versie.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by stefxx »

Bastiaan wrote:Met de laatste HS-zwave beta 1.74 werkt de Qubino + switch helemaal goed, incl verbruik. Lukt inmiddels ook met de dimmer versie.
Heb je het over de Plus of de non-Plus versie? Want ik krijg het met mijn Relay 2 Plus devices nog niet voor elkaar. Versie 74 en 76 geprobeerd.
John
Member
Member
Posts: 145
Joined: Mon Aug 02, 2010 5:00 pm

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by John »

Ik had een persoonlijke e-mail naar Rich gestuurd.

Bastiaan kan je bevestigen dat het de double relais is. Die heb ik namelijk niet en kan ik dus niet testen.

---
John


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Qubino flush 2 relays z-wave plus

Post by Bastiaan »

Ja alles bij mij is plus versie.

Heb nu getest, de 2 relay versie, de 1D versie met enkel (potentiaal gescheiden) relay waarvan de ingang wel extreem gevoelig is en de dimmer.
Tot nu lijkt alles goed te werken. Begin langzaam weer wat vertrouwen in Zwave te krijgen :-)

Wel paar dingen nog: Ik heb nog geen totaal KWH telling gezien van gisteren maar misschien was het nog wat te weinig dus zal morgen nog eens checken.
De dimmer heeft een aan/uit en een dimmer slider die niet lijken te koppelen. Je kunt de dimmer dus aan zetten terwijl de slider DOWN blijft.
Dimmer krijgt ook niet de normaal toegewezen status images, die moest ik nu handmatig toevoegen dus het wordt beter maar nog niet perfect.

Paar screenshots:
Screen Shot 2016-05-04 at 08.00.09.png
Screen Shot 2016-05-04 at 08.00.09.png (89.69 KiB) Viewed 17933 times
Screen Shot 2016-05-04 at 08.00.52.png
Screen Shot 2016-05-04 at 08.00.52.png (95.32 KiB) Viewed 17933 times
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”