Beacons

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: Beacons

Post by kriz83 »

Ik had inderdaad net hetzelfde idee...
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
pklijnjan
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Aug 31, 2009 11:49 am
Location: Netherlands

Re: Beacons

Post by pklijnjan »

Er zijn inderdaad apps waarmee je van je telefoon een ibeacon kan maken. Ik heb alleen zelf nog geen goede kunnen vinden. De app van bv radiusnetworks zou dit moeten kunnen maar die loopt steeds vast op mijn S6 :(
Mijn ervaring met de beacons zelf zijn tot op heden goed genoeg voor een betrouwbare detectie.
Maar de tijd zal het leren ook wat batterij betreft. De fabrikant is daarover altijd nog al optimistich.
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Beacons

Post by Phaeton »

Net via eBay ook gekocht. Niet duur, PayPal betaald en nu al tracking gekregen. Supersnel. Nu hopen dat shipping ook snel gaat. Maar daar reken ik niet op. ;)

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk
groeten,
Harry
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Beacons

Post by vincenttor »

Nee op het moment is het al een rommeltje met het Chinese nieuwe jaar, of je hebt geluk maar reken maar erop dat het ergens eind Feb misschien aan komt of later.
pklijnjan
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Aug 31, 2009 11:49 am
Location: Netherlands

Re: Beacons

Post by pklijnjan »

als je ze met DHL heb laten versturen gaat het echt snel. Ik had alles binnen 3 dagen! Kost wel 32 euro maar dan heb je ook wat.
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Beacons

Post by Phaeton »

Hahaha, ik ben bang dat ik ze via Singapore post krijg. Vond 36,- niet in verhouding tot de prijs van het device ($56,-). Maar heb geen haast. Ga wel leuke dingen proberen: auto's op oprit, containers buiten, fietsen in schuur. Als het werkt zijn er opties te over. Ben benieuwd wat jullie allemaal doen of in gedachten hebben.

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk
groeten,
Harry
pklijnjan
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Aug 31, 2009 11:49 am
Location: Netherlands

Re: Beacons

Post by pklijnjan »

De eerste uitdaging heeft zich al aangediend. Op de een of andere manier stop de reciever het zenden naar de MQTT broker. Ben er nog niet uit waarom. Uit en aanzetten geeft voor even een oplossing.

Ik heb tussendoor de ferq van doorzetten van 10 sec terug gezet naar 1 sec en later 5. Nu weer terug op 10 sec geen idee of het daarmee is begonnen. Ik hou jullie op de hoogte.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Beacons

Post by Bwired »

Misschien handig om te melden aan de aprbrothers, kunnen ze checken en updaten :)
gjniewenhuijse
Member
Member
Posts: 140
Joined: Thu Jul 16, 2009 12:04 pm
Location: Netherlands

Re: Beacons

Post by gjniewenhuijse »

Zou je de ontvanger ook kunnen gebruiken icm de IBeacon scanner app voor IOS? Daar kan je namelijk kiezen voor: Turn this device into iBeacon.

Kan gebruik je je iPhone als iBeacon om bijvoorbeeld te melden wie er thuis zijn.
pklijnjan
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Aug 31, 2009 11:49 am
Location: Netherlands

Re: Beacons

Post by pklijnjan »

Met 2 nieuwe beacon recievers werkt het nu al maanden prima.
Nog slechts 1 beacon met lege batterij gehad. Rest doet het dus al een paar maanden:)

Met een reciever voor in het huis een een achter wordt je binnen een halve minuut gezien en het alarm gaat er
dan ook netjes op tijd van af.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”