Drivexone Gps tracker

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Karell
Member
Member
Posts: 143
Joined: Sun Aug 30, 2015 5:11 pm

Drivexone Gps tracker

Post by Karell »

Beste mensen , ik kreeg dus een tijd geleden een mail en toen zag ik dit (drivexone) dit apparaat is een gps tracker / statistic reader .
je kunt er mee kijken waar jou auto is , je motor uitlezen , km bekijken , en diefstal functie , voor 3 euro per maand en opzegbaar , hij kost 40 euro .
Ik heb contact gehad met hun en er komt een api uit binnenkort , daar zouden ze mij over mailen.

je kunt er in nederland en in het buitenland gebruik van maken zonder extra kosten.
het apparaat werkt via de obd poort vanaf 2000

ik heb al contact gehad met de maker van phlocation , zodra de api er is zal hij erna kijken en als mogelijk toevoegen.

link is hier :
https://xone.vodafone.com/nl/product/drivexone/
Donaties altijd welkom https://goo.gl/Fii2mo
gjniewenhuijse
Member
Member
Posts: 140
Joined: Thu Jul 16, 2009 12:04 pm
Location: Netherlands

Re: Drivexone Gps tracker

Post by gjniewenhuijse »

klinkt zeer interessant..
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Drivexone Gps tracker

Post by RdP »

Gaaf !!
Rien
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Drivexone Gps tracker

Post by vincenttor »

Dat is inderdaad niet verkeerd
Doe het zelfde alleen qua gps locatie door middel van zo een goedkoop chinees TK103 ? gps tracker geval.
Sms sturen en je krijgt de klikbare maps link en wat data.
Maar niet de obd uitlezen, op zich valt het mee 3eu per maand maar goed voor een "Speeltje" is het iets wat zonde om zoiets te betalen.
Wat het mooiste zou zijn is als die op een wifi netwerk kan verbinden, al ben je dan wel de gps tracker functie kwijt zodra die gestolen is.

De dief zal wel niet zijn wifi open zetten haha :)
Toch leuk apparaatje, helemaal leuk als je ook functies kan bedienen op afstand zoals deuren open dicht.
Alleen zal dat wel niet gaan werken aangezien hij alleen uitleest, of je moet zo een apparaat hebben wat een dealer gebruikt om te kunnen schrijven.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Drivexone Gps tracker

Post by Bwired »

En al je data gaat naar de cloud :(
@karel: svp volgende keer in ander (Engels) hardware topic plaatsen, heeft niets met homeseer te maken
Karell
Member
Member
Posts: 143
Joined: Sun Aug 30, 2015 5:11 pm

Re: Drivexone Gps tracker

Post by Karell »

ja klopt , mijn fout :oops:
maar er is support voor homeseer :D



Bwired wrote:En al je data gaat naar de cloud :(
@karel: svp volgende keer in ander (Engels) hardware topic plaatsen, heeft niets met homeseer te maken
Donaties altijd welkom https://goo.gl/Fii2mo
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Drivexone Gps tracker

Post by vincenttor »

Ja , de cloud...
Dat is het einde tegenwoordig, al moet ik zeggen dat het best handig is dat je je files ergens kan oproepen waar en wanneer je maar wilt.
Toch word inderdaad je patroon verstuurd waar , hoe hard je rijd etc etc.
Liever rechtstreeks naar een poortje op me eigen server.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Drivexone Gps tracker

Post by Bwired »

precies, ze weten bijna alles van je, en erger ze zullen je data zeker weer verkopen.
Er zijn zoveel andere opties ook.
Ook binnen een afzienbare tijd zal het Lora netwerk dekkend worden in nederland die al dit soort solutions om zeep gaat helpen :)
Karell
Member
Member
Posts: 143
Joined: Sun Aug 30, 2015 5:11 pm

Re: Drivexone Gps tracker

Post by Karell »

Ik zal eens kijken wat ik uit de voorwaarden kan halen , en het is wettelijk niet toegestaan als ze jou niet in kennis stellen via de voorwaarden dat het ergens op een cloud word gezet, en misschien word verkocht , ik ga het eens uitpluizen aangezien ik veel kennis heb van de wetgeving kom ik er nog op terug .

De enige bedrijven wat daarvoor zijn bemachtigd tot nu toe : verzekeringen ,taxi bedrijven , grote werkgevers(lease auto) , die leveren hun data aan statistieken bureau's
Verkopen van locatie data van werknemers is illegaal op dit moment.

Al zou jou gps locatie etc op de cloud komen , de overheid kan overal aankomen als ze willen , maar de privacy wet hier in Nederland is de beste qua andere landen, dus er komt eerst heel wat bij kijken voordat ze er aan mogen komen....



Sended from far far away
Donaties altijd welkom https://goo.gl/Fii2mo
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Drivexone Gps tracker

Post by Bwired »

klopt, de wetgeving is wel goed, echter sites worden gehacked en je moet eens weten wat wij hier op het forum al hebben gezien dat bedrijven zelfs stiekem je data aftappen :)
Er zijn zoveel oplossingen, ik wacht nu op de Mialink, prepaid sim, kost je 5 cent per dag
of wachten heel even tot het Lora netwerk actief is

check also this one http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.p ... 479#p78703
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Drivexone Gps tracker

Post by vincenttor »

Ik hoop maar voor je dat het item gaat komen, als ik de berichten zo lees lijkt er weinig goed uit te komen.
Ze hebben geen vertrouwen er meer in dat er nog een product komt.
Verder wel een leuk ding ja, helemaal met die extra functies dat je in de obd tapt en dan de ramen etc en zelfs bij sommige modellen de auto kan starten.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Drivexone Gps tracker

Post by Snelvuur »

Heb een volvo, kan ik gps uitlezen via een app, verwarming aan zetten, deuren open en dicht doen. Ook rit regsitratie, opzich allemaal leuk maar mist 1 ding, een api. Eigenlijk onzin dat dat er niet is, en het is ook nog best traag ook dat spul. Goed verwarming aanzetten in de winter is wel lekker :)
// Erik (binkey.nl)
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Drivexone Gps tracker

Post by Snelvuur »

Ow never mind eigenlijk, via via wat tips gevonden. Kan nu de api uitlezen van volvo, is een json call die terug komt met de long/lat en ook status van de auto, ramen open/dicht hoeveel benzine er nog in zit, op slot of niet etc etc. Kan ook via de api de verwarming aanzetten. Altijd handig zo'n "pre productie" omgeving.. https://preproduction-voc.wirelesscar.n ... /vehicles/
// Erik (binkey.nl)
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Drivexone Gps tracker

Post by vincenttor »

Geinig :)
Moet je wel een volvo hebben haha.
Ach wil zoveel, eerst maar mn huis als prioriteit om af te maken.
Herbus
Member
Member
Posts: 363
Joined: Mon Mar 27, 2006 12:28 pm
Location: Netherlands

Re: Drivexone Gps tracker

Post by Herbus »

Ow never mind eigenlijk, via via wat tips gevonden. Kan nu de api uitlezen van volvo, is een json call die terug komt met de long/lat en ook status van de auto, ramen open/dicht hoeveel benzine er nog in zit, op slot of niet etc etc. Kan ook via de api de verwarming aanzetten. Altijd handig zo'n "pre productie" omgeving.. https://preproduction-voc.wirelesscar.n ... /vehicles/
Hé dat is cool! Kan je wat meer info delen, heb namelijk ook zo'n Volvo met superhadige app :D
Herbus (Jos)
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”