HSPhone

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

HSPhone

Postby martinisoft » Sun Feb 21, 2016 11:55 pm

Beste mede forumleden,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die HSPhone gebruiken en zo ja met welk modem dan.
Voor zover ik na kan gaan zou je hier een way2call voor nodig hebben.
Ik zoek eigenlijk een manier waarop ik HS mij kan laten bellen (liefst over een analoge lijn) bij een bepaalt event.
Inbellen en events kunnen starten via een keuzemenu zou ook erg handig zijn.
Iemand hier ooit iets dergelijks gebouwd?

dank voor het meedenken..

Martijn.
martinisoft
Member
Member

Re: HSPhone

Postby raymonvdm » Mon Feb 22, 2016 9:54 am

Ik denk dat er weinig mensen zijn die HSPhone gebruiken, er is volgens mij wel een SIP tool geweest om te bellen maar die was niet stabiel. Ik heb er daarom maar voor gekozen om bij veel events PushOver te gebruiken. En mocht er geen internet verbinding zijn dan kies ik voor SMS (bij stroomuitval bijvoorbeeld) Het SMSen kan met een Nokia 6320 of een Siemens MC35i (of klonen daarvan) en ik bedenk met nu net dat met die dingen ook gewoon te bellen is.

http://www.smsco.it/tomcat/en/modem/siemens_mc35i.jsp
http://wiki.gnokii.org/index.php/Windows
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
raymonvdm
Senior Member
Senior Member

Postby bartbakels » Mon Feb 22, 2016 11:20 am

heren,

ik gebruik al een tijdje hsphone, met een way2call modem van ebay (50 dollar ofzo). werkt best goed, echter alleen wat issues met usb over ip ivm latencys, dit aagezien ik op een ESXI servertje draai en het modem via virtualhere deel, neemt hij voicemails af en toe niet op (zonder spraak) echter uitbellen, nummerherkenning en acties detecteren wel. Dit werkte overigens wel goed, mits via usb geconnecteerd aan een fysieke pc.

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
bartbakels
Member
Member

Postby martinisoft » Mon Feb 22, 2016 12:39 pm

Dank voor jullie reacties.

@Bart, is het mogelijk om middels de toetsen op de telefoon bij inbellen bepaalde events af te trappen of is het puur voicemail bij niet aannemen?
martinisoft
Member
Member

Postby bartbakels » Mon Feb 22, 2016 3:57 pm

dat zou moeten kunnen, ik zie ze in t log langskomen. echter 1 jaar geleden getest en toen werkte t niet helemaal.

moet hier nog eens naar kijken. Je zou in pricipe ook voice commands moeten kunnen geven maar dankzij mijn virtual usb setup werkt dit niet volgens mij.

ik gebruik t nu voor nummerherkenning en announcing, en het bellen bij high prio events, en dan TTS boodschappen, dit werkt prima.
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
bartbakels
Member
Member

Return to Homeseer algemeen Forum