HSPhone

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
martinisoft
Member
Member
Posts: 98
Joined: Fri May 07, 2010 10:39 am
Location: The Netherlands

HSPhone

Post by martinisoft »

Beste mede forumleden,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die HSPhone gebruiken en zo ja met welk modem dan.
Voor zover ik na kan gaan zou je hier een way2call voor nodig hebben.
Ik zoek eigenlijk een manier waarop ik HS mij kan laten bellen (liefst over een analoge lijn) bij een bepaalt event.
Inbellen en events kunnen starten via een keuzemenu zou ook erg handig zijn.
Iemand hier ooit iets dergelijks gebouwd?

dank voor het meedenken..

Martijn.
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: HSPhone

Post by raymonvdm »

Ik denk dat er weinig mensen zijn die HSPhone gebruiken, er is volgens mij wel een SIP tool geweest om te bellen maar die was niet stabiel. Ik heb er daarom maar voor gekozen om bij veel events PushOver te gebruiken. En mocht er geen internet verbinding zijn dan kies ik voor SMS (bij stroomuitval bijvoorbeeld) Het SMSen kan met een Nokia 6320 of een Siemens MC35i (of klonen daarvan) en ik bedenk met nu net dat met die dingen ook gewoon te bellen is.


http://www.smsco.it/tomcat/en/modem/siemens_mc35i.jsp
http://wiki.gnokii.org/index.php/Windows
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: HSPhone

Post by bartbakels »

heren,

ik gebruik al een tijdje hsphone, met een way2call modem van ebay (50 dollar ofzo). werkt best goed, echter alleen wat issues met usb over ip ivm latencys, dit aagezien ik op een ESXI servertje draai en het modem via virtualhere deel, neemt hij voicemails af en toe niet op (zonder spraak) echter uitbellen, nummerherkenning en acties detecteren wel. Dit werkte overigens wel goed, mits via usb geconnecteerd aan een fysieke pc.

Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
martinisoft
Member
Member
Posts: 98
Joined: Fri May 07, 2010 10:39 am
Location: The Netherlands

Re: HSPhone

Post by martinisoft »

Dank voor jullie reacties.

@Bart, is het mogelijk om middels de toetsen op de telefoon bij inbellen bepaalde events af te trappen of is het puur voicemail bij niet aannemen?
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: HSPhone

Post by bartbakels »

dat zou moeten kunnen, ik zie ze in t log langskomen. echter 1 jaar geleden getest en toen werkte t niet helemaal.

moet hier nog eens naar kijken. Je zou in pricipe ook voice commands moeten kunnen geven maar dankzij mijn virtual usb setup werkt dit niet volgens mij.

ik gebruik t nu voor nummerherkenning en announcing, en het bellen bij high prio events, en dan TTS boodschappen, dit werkt prima.
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”