Z-NET image

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Z-NET image

Post by stefxx »

Hi, ik zou graag wat meer flexibiliteit met mijn Z-Wave controller hebben. Dus ik dacht, iedereen heeft het steeds over een HomeSeer Z-Net maar na enig onderzoek kom ik tot de conclusie dat de EU versie niks meer is dan een Raspberry Pi met een UZB stick. En laat ik beide nu al in huis hebben :)

Klopt het wat ik zeg? En is het dan mogelijk de HomeSeer image daarop te laden? Ik zie nergens een plek waar ik die kan downloaden... nou wil ik zeker geen inbreuk doen op copyrighted software van HomeSeer, maar ook geen 200+ euro uitgeven aan een RPi en UZB die ik al heb plus nog een berg verzendkosten als dat niet nodig is!

Kloppen mijn aannames over een EU Z-Net? En is die image op de een of andere manier copyright protected en/of ergens te verkrijgen?
redleg
Starting Member
Starting Member
Posts: 33
Joined: Sun Sep 28, 2008 10:18 pm
Location: Netherlands

Re: Z-NET image

Post by redleg »

Hi,

Het is een RPI-3 met een ZME UZB Stick en SER2NET en wat configuratie scriptjes!

I'm f*cked... Omdat ik de image niet kon vinden heb ik hem gekocht. Laat ik nou 2 weken na ontvangst deze post zien..... DE IMAGE >> board.homeseer.com/showthread.php?p=127 ... ost1278299 Het is niet de laatste versie maar die kan je weer upgraden via de webinterface.

Succes ;) Ik heb nog pijn in mijn hoofd van...
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Z-NET image

Post by stefxx »

Dus mijn gevoel klopte... dank! En idd lullig dat jij hem net om die reden hebt gekocht zeg... :(
redleg
Starting Member
Starting Member
Posts: 33
Joined: Sun Sep 28, 2008 10:18 pm
Location: Netherlands

Re: Z-NET image

Post by redleg »

Het is inderdaad lullig... ik had verwacht dat er wel een licentiemodel op zou zitten, maar zit er niet op. Het werkt in ieder geval stabiel!

ps: vergeet niet het standaard pi account uit te zetten ;) user pi met ww raspberry werkt gewoon. verder is er een user homeseer aangemaakt met ww zneths16.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Z-NET image

Post by stefxx »

Thanks again. Maar als het "gewoon" een RPi 3 is met een ser2net interface, wat is dan het voordeel van de z-net? Ik had verwacht dat het een remote plugin zou zijn, en daarmee ook de processing power van HS3 naar de RPi zou gaan... als het alleen maar een andere manier van koppelen is van de UZB zie ik niet echt voordelen meer. Of zie ik iets over het hoofd?
redleg
Starting Member
Starting Member
Posts: 33
Joined: Sun Sep 28, 2008 10:18 pm
Location: Netherlands

Re: Z-NET image

Post by redleg »

Voordeel van een Z-Net is.

- Je kan hem vinden met find.homeseer.com mocht je het ip niet weten
- Via een webinterface te configureren (DNS, wifi, statisch ip)
- Hij herkent welk type module aanwezig is (opsteek print op GPIO of UZB via USB)
- Je kunt zien of er updates van homeseer beschikbaar zijn en deze pushen na de Z-Net.

Hier een linkje van de scripts die de z-net gebruikt. > homeseer.com/linux/z-netv2/var/www/Main ... /Z-NET.tar

Het is een product dat out of the box werkt. Met wat linux kennis kan je het ook zelf bouwen :)
Attachments
Z-NET interface
Z-NET interface
2017-01-12 09_53_56-Z-NET.png (33.97 KiB) Viewed 7523 times
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”