Eerste HS4 ervaring

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Keessie
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Wed Dec 09, 2009 2:38 pm
Location: Netherlands

Eerste HS4 ervaring

Post by Keessie »

Hallo allemaal,

Iemand al HS4 uitgeprobeerd?
Ik heb eergisteren de linux versie geïnstalleerd op de RPI waar ook mn HS3 op draait.

Tot nu toe zonder succes, ik kan geen zwave plugin vinden, alleen zwave parameter plugin maar die loopt vast tijdens installeren.

Dan maar de Hue plugin proberen, deze wordt met succes geinstalleerd maar zodra de plugin mn bridge gaat zoeken loopt deze ook vast.

Ik krijg homeseer dan niet meer gestart dus verwijderd en opnieuw installeren...

Dit keer de chromecast plugin geinstalleerd, deze werkt gelukkig wel :) ik kan vanuit een event een spraakopdracht naar mn nest mini sturen.

Nu maar weer HS3 opgestart want zonder zwave of hue devices valt er weinig te doen in hs4.

Fijn weekend,
Kees
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Eerste HS4 ervaring

Post by Bastiaan »

Ja hier ook even een windows server VM opgezet met de windows versie. Meeste oude plugins waaronder Zwave werken gewoon en er schijnt gewerkt te worden aan een nieuwe.
Verder is het wat mij betreft tot nu toe een teleurstellende update. Iets meer responsive interface maar ben geen fan van de blokkendoos interface.
Weet niet precies wat de onderhuidse verbeteringen zijn. Er is wat aan de camera pagina 's gesleuteld maar geen reden om Blue-iris te laten vallen. Gezien de staat nu zal het nog wel een half of heel jaar nodig hebben om compleet te zijn.
Ik heb zowel voor mijn HS3Pro als mijn backup Raspberry een nieuwe licensie maar zie die voorlopig niet gebruikt worden.
Wel positief was dat ik de hele HS3 setup kon gebruiken in HS4 maar ongeveer de helft van de plugins werkte niet. Wel alle devices en events overgezet maar nog niet getest of al mijn scripts ook nog werken.
Had gehoopt op VOIP indersteuning zodat ik naar de Linux versie over kan maar helaas zie geen tekenen. Wel schijint Zigbee er standaard in te komen.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”