Touchscreen VB interface

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

Touchscreen VB interface

Post by Esteban »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />dit is de error die ik krijg als ik het opstart.
ik heb het wel anders genoemd kan dat de oorzaak zijn?

extensie .vb ipv vbs
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Over die error melding kan ik je helaas weinig vertellen, maar je probeert het script waarschijnlijk intern te laten runnen door Homeseer? En dat geeft waarschijnlijk problemen met VBscript vs VB.net oid.



Het is de bedoeling dat je een scriptje als deze ongeveer op de volgende manier gebruikt:

- Noem de file .vbs en zet 'm op de desktop van je HS server. (hoeft niet in de HS dir)
- Maak een new event aan in HS.
- Als 'Action' kies je 'Launch Application'.
- Voer het volledige pad naar test.vbs in (bijv: C:\Documents and Settings\jeusername\Desktop\test.vbs
- klik update en save.

Nu run de event en het zou moeten werken. [:)]

Alternatively als je het perse in Homeseer wilt doen dan zou je 'hs.keys' in Homeseer zelf kunnen gebruiken dat zou hetzelfde moeten opleveren. Maar ik herinner me vaag dat ik daar wat slechte (aka frustrerende) aanvaringen mee heb gehad. Maar dat zou men ook werkbaar moeten kunnen krijgen in HS.

Esteban
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Touchscreen VB interface

Post by TANE »

Esteban,
bedankt voor de uitleg.
Ik ben inderdaad ook eerst met hs.keys bezig geweest maar helaas zonder succes.
zal later op de avond beide opties proberen.
bij HS keys is de actie window belangrijk om deze aan te geven..en dat is lastig met firefox..ieder pagina heeft een andere naam.

volgende commando werkt dus niet
&hs.keys "{F11}","Mozilla Firefox"
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Touchscreen VB interface

Post by b_weijenberg »

Chak, is dit iets voor je? http://www.lakefolks.org/cnt/
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

Touchscreen VB interface

Post by Esteban »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />
bij HS keys is de actie window belangrijk om deze aan te geven..en dat is lastig met firefox..ieder pagina heeft een andere naam.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Dat blijf je houden, ook met het VBScriptje. Je moet namelijk altijd het venster actief maken zodat het de keystroke ontvangt. Wat je daaraan kan doen is bijvoorbeeld al je pagina's geen titel geven of allemaal dezelfde titel geven.

Of, wanneer je maar 1 instance van firefox hebt kun je gewoon referencen naar "firefox"

Code: Select all

WshShell.AppActivate "firefox"
Dan werkt het ook en hoef je de titel niet bij te houden, of je nu google.nl of domoticaforum.eu open hebt.

Ciao,
Esteban
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Touchscreen VB interface

Post by TANE »

Bert,
In Windows zit een keyboard die goed werkt
maar is wel een goede tip om via een key deze oproepen..dat is de meest eenvoudige optie.

Esteban
bedankt zal nog even verder moeten zoeken voor de juiste opties..
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

Touchscreen VB interface

Post by Esteban »

Ik weet nu vrij zeker dat ik voorlopig niet naar HStouch zal overstappen. Ik heb het
inmiddels ook een een test run gegeven en het is een aardige applicatie (doch
nogmaals: veel te duur) met aardig wat mogelijkheden.

Maar het gros van de mogelijkheden had ik al. Het enige wat ik zelf miste waren 'dim
sliders' en integratie met winamp of wmp/i-tunes. Dat laatste betekende onder
HStouch dat er nog 40$ bovenop moest voor de Windows Media Player plugin aangezien
je die of de iTunes versie nodig hebt om muziek te kunnen afspelen.

Deze tekortkomingen aan mijn interface heb ik inmiddels bijna opgelost. Dikke
(touchscreen vriendelijke) sliders zijn nu aanwezig. Wat muziek bediening betreft is
Winamp (ik heb eigenlijk een hekel aan itunes en wmp) integratie ook aanwezig en bijna klaar. Ik moet het nog even in mn interface integreren voor touch vriendelijke
bediening.

Een paar kiekjes van de alpha:
Image Image

Ik heb de weerpagina maar eens onder handen genomen en wat van de spullen die jullie
gepost hebben toegevoegd. De design laat te wensen over, maar het gaat op dit moment
enkel om de functionaliteit. De webcams van de snelwegen worden om de minuut geupdate
en de weerkaartjes worden geupdate wanneer je dit scherm binnenkomt, de temperaturen
links komen vanuit Homeseer.

Image
Chiel
Member
Member
Posts: 71
Joined: Mon Nov 17, 2008 11:57 pm
Location: Netherlands

Touchscreen VB interface

Post by Chiel »

It's hot in the bedroom ;)
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

Touchscreen VB interface

Post by Esteban »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chiel</i>
<br />It's hot in the bedroom ;)
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Haha ik zat er op te wachten [:p]
Francois
Member
Member
Posts: 255
Joined: Mon Apr 21, 2008 3:16 pm
Location: Netherlands

Touchscreen VB interface

Post by Francois »

Esteban,

ik ben toch gezwicht. Hoewel de eigen ontwikkeling toch redelijk voorspoedig ging merkte ik dat met name de interessante zaken zoals RSS, video feeds e.d. me toch wel veel moeite kosten. Nu is de moeite het probleem niet, de tijd echter wel. Ook zag ik dat de snelheid van het scherm wisselen langzaam een probleem ging worden. HSTouch is wat dat betreft een stuk sneller.

Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding en $150 neer geteld. Inmiddels draait de HS Touch client alweer twee weken, stabiel en zonder al te veel nukken. Als ze nu nog een aantal verbeteringen door voeren, dan blijf ik blij en vergeet ik het forse aankoop bedrag.

Binnen kort hopenlijk een Y-cam en dan gaan we eens kijken of de video functionaliteit net zo goed is als Enver zegt :)

Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

Touchscreen VB interface

Post by Esteban »

Hey Francois,

Ik kan je geen ongelijk geven, HStouch is redelijk compleet en makkelijk in gebruik. Voor het geld vs tijd hoef je het zeker niet te laten, helemaal met die korting. Voor mijzelf was het meer het zelf doen en onafhankelijk zijn waar het om ging, plus ik had de interface al. De veranderingen die ik nog wilde hebben me weinig tijd gekost. Het probleem met het langzaam wisselen van schermen heb ik echter niet ondervonden, de paginas wisselen vlot heen en weer.

Het is tijd voor een 'HStouch screenshot'-thread net als op het Homeseer forum waar iedereen zijn interface showt. Misschien kunnen we dan nog wat ideen opdoen wat design betreft. ;-)

Ciao,
Esteban
Francois
Member
Member
Posts: 255
Joined: Mon Apr 21, 2008 3:16 pm
Location: Netherlands

Touchscreen VB interface

Post by Francois »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Esteban</i>
<br />Het is tijd voor een 'HStouch screenshot'-thread<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Volgens mij was Enver ons voor, hij is er!

Francois
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Touchscreen VB interface

Post by TANE »

Ik was niet voor...had hier gelezen..:)
Esteban ga je ook HStouch gebruiken
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

Touchscreen VB interface

Post by Esteban »

Hoi Chak, nee ik stap voorlopig niet over. Mijn eigen interface doet nu alles wat ik nodig heb. HStouch zou weinig voor me doen dat ik nu niet al kan. De screenshot thread helpt alleen wel bij het opdoen van design ideas. Ik ben al +/-twee jaar bezig met het ontwerpen van mijn ideale touch-interface maar het einde is nog steeds niet in zicht [:D]
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Touchscreen VB interface

Post by TANE »

Belangrijkste reden voor mij is camera support ook buiten je eigen netwerk om.
Om dit via VB mogelijk te maken zou je zelf een soort van stream server moeten bouwen.
Als ik naar je schermen kijk zou ik ook niet zo snel overstappen..je mist niks..:)
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: Touchscreen VB interface

Post by Edwin2008 »

tis al wat ouder maar iemand ook gelukt om deze link http://gratisweerdata.buienradar.nl/radar.php te voorzien van een loopje met de wolkjes?
** edwin **
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”