Nummerherkenning in HS

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by RdP »

Ik ben met een Amerikaan bezig om zijn script voor callerID geschikt te maken voor de Nederlandse (europese) gebruikers.
Zie http://board.homeseer.com/showthread.ph ... post853895
Dit is een gratis tool wat goed samenwerkt met HS.
Ik heb zelf telefoon via de (Casema, nu Ziggo) kabel en het enige modem wat daar mee samenwerkt is de Tornado modem SFM-56.0-E voor zover als ik weet. Ik gebruik hiervoor tot voor kort een simpel script, maar dit was niet erg handig (zie daarover dit forum ook)
Omdat die amerikanen meestal werken met en HSphone of zo'n callerID box, die naast een nummer ook nog 1 of andere naam ontvangt, werken de plug-ins en scripts meestal niet bij ons. Zoals zoveel HS developers was deze heer ook zeer behulpzaam en zat tot 3 uur vannacht(zijn tijd) nog updates te sturen.
Hij is het nu custom made voor mijn type modem aan het maken, maar vroeg me of er meer mensen in Nederland/europa behoefte hebben aan deze functies. Zo ja, dan wilde hij het nog wat generieker gaan maken. Bij mij werkt inmiddels het script wat het nummer detecteerd en in de database zet. Ik heb alleen nog een probleem met de callers aspx page. dit heeft te maken met mijn Nederlandse regional settings (heb ik wel vaker last van).

Dus als er meer interesse is, laat het me dan even weten en geef even door wat voor modem je gebruikt.
Zie onder de mogelijkheden

----------------------
Overview of Features
Interfaces Homeseer to the NetCallerID device, generally considered the best / most reliable Caller ID (CID) option for Homeseer.
Operates either with or without Homeseer Phone. With Homeseer Phone, the package provides lots of additional features (see the *)
Support for up to three telephone lines / NetCallerID boxes
o Calls from each line can be announced and logged distinctly
The Name and Number of callers are optionally placed into Homeseer Devices on each call, and an event is triggered. This allows you to customize what to do in Homeseer on incoming calls (e.g., displaying the Caller ID on a Betabrite via LEDAM).
Callers can be designated as blocked either by Caller ID name or Caller ID number (*With Homeseer Phone, blocked calls will be answered on the first ring, and the callers will be read a specific message and/or a WAV file, and hung up on. Without Homeseer Phone, the call is simply not announced.)
Integrated Phonebook web page and database
o Allows recognized callers to have specific announcements (over the speakers) and logging (in the caller log) rather than just what came in on the Caller ID.
o Full edit / sort / filter capabilities on phonebook.
o Phonebook is integrated with the call log, and new callers can be automatically added to the phonebook.
Integrated Call Log web page and web page
o Allows review of calls for specified period of time
o Call log can be sorted by date/time, caller, or number
o Log displays the # of times each caller has called during the specified period.
o Push-button addition of callers to phonebook
Call Waiting Caller ID (CWCID) support: Call waiting caller ID calls are announced and logged. (*If you have Homeseer Phone, you can have CWCID calls announced either over your Homeseer speakers or over the phone).
Phone Company Voicemail: If you have voicemail via your phone company, separate events will be triggered when new voicemail is received or when there are no longer any messages available. (NOTE: This is highly dependent on your phone company, as the standards are not really standard. However, it should work with most phone companies.)
Optionally, emails on each new call can be transmitted.
For those with Maestro, the Caller ID announcement can also be posted on the Maestro screen.
Allows announcements to be directed to specific Homeseer Speaker Apps based on the line the call comes in on. For example, you may want calls on your Home line to be announced over the whole house speakers. But for calls on your Business line you want them only announced on the HS Speaker App on your office computer.
Text messages can be sent to your cell phone for incoming messages, and a different cell phone can be sent to for each phone line. The mechanism is an email, so your cell provider needs to have an email address for cell phones. For example, ATT uses 8005551234@txt.att.net.
Web page for configuration set-up and edits.
100% ASP.NET and VB.NET (requires Homeseer 2.1 or later).
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Nummerherkenning in HS

Post by Noel »

Leuk idee.
Werkt dit ook in met Asterisk?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by RdP »

Ik voel me heel dom, maar wat is Asterisk ???
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Nummerherkenning in HS

Post by Snelvuur »

asterisk draait onder linux.. dus ik denk nee (asterisk is een voip server , en meer)

// Erik (binkey.nl)
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by RdP »

Ik denk het niet dan, want het werk met modems die een CID opvangen en die deze via een com poort 'binnen' krijgen..
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by Antoon »

Ik gebruik ook een tornado modem op mijn UPC kabel aansluiting.
Deze is overigens ook de enige die ik hier werkend kreeg.
Ik gebruik deze ism YAC in HomeSeer.
Wat zou dit script extra kunnen toevoegen?


- Antoon
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by RdP »

Ik ken YACSEER niet zo goed, maar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Behalve dan dat dit gratis is en geen aparte tool (YAC) hoeft te draaien om het werkend te krijgen. De integratie is daardoor wat beter denk ik. Ik ben nu aan het kijken hoe goed en makkelijk het met HStouch samenwerkt.

Gr,

Rien
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by Antoon »

Ik gebruik YACSeer al een tijdje en naar volle tevredenheid.
Dit was destijds een mooie oplossing voor mij omdat ik me modem niet in de HomeSeer PC heb zitten maar in me Windows Homeserver.
Deze stuurt de info via YAC naar Homeseer en andere pc's in huis.
Succes en bedankt voor de toelichting.


- Antoon
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by RdP »

User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by RdP »

De final versie is beschikbaar !!! Zie http://board.homeseer.com/showthread.php?t=133636

Steve is erg behulpzaam, dus schroom niet om bugs of feature requests aan hem door te geven. Bij mij werkt het naar volle tevredenheid inmiddels.....

Succes,
Herbus
Member
Member
Posts: 363
Joined: Mon Mar 27, 2006 12:28 pm
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by Herbus »

Dat ziet er veelbelovend uit! Heb je enig idee welke modems geschikt zijn voor deze toepassing? Ik las dat jijzelf de Tornado modem SFM-56.0-E gebruikt. Ik moet voor deze toepassing nog een modem kopen (analoog of ISDN) dus ik ben benieuwd of er speciale spec's nodig zijn.

Gr.
Herbus
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by RdP »

Je kan zelf je init string opgeven, dus het is eigenlijk wel zeker dat alle analoge modems, die nummerherkenning ondersteunen ook door deze versie worden ondersteund !!! ISDN wordt zeker niet ondersteund!!
User avatar
esschenk
Member
Member
Posts: 426
Joined: Sun Feb 17, 2008 10:34 pm
Location: Netherlands
Contact:

Nummerherkenning in HS

Post by esschenk »

Hallo,

Ik heb inmiddels dit script ook werkend met een goedkoop inbouw modem (15,-)
van eminent de EM5016 met als kabel provider ziggo.
steve is erg behulpzaam geweest met het aanpassen van zijn script
mijn modem gaf 2 spatie's extra ,hij heeft dit opgelost en alles werkt perfect nu.

ed

<font size="1">
Maarten
Member
Member
Posts: 123
Joined: Tue Mar 04, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by Maarten »

Ik weet dat dit een oud topick is maar ik vroeg mij af hoe ik het moet aansluiten. ik heb een kaart voor in mijn pc besteld van Eminent een EM5016. kan ik deze gewoon op de 2 lijn zetten van mijn modem en logt hij dan alles of werkt het niet zo?
Maarten
Member
Member
Posts: 123
Joined: Tue Mar 04, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by Maarten »

Ik weet dat dit een oud topick is maar ik vroeg mij af hoe ik het moet aansluiten. ik heb een kaart voor in mijn pc besteld van Eminent een EM5016. kan ik deze gewoon op de 2 lijn zetten van mijn modem en logt hij dan alles of werkt het niet zo?
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”