Nummerherkenning in HS

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

User avatar
esschenk
Member
Member
Posts: 426
Joined: Sun Feb 17, 2008 10:34 pm
Location: Netherlands
Contact:

Nummerherkenning in HS

Post by esschenk »

Hallo,

je kan dat modem inderdaad op en tweede lijn zetten in plugin kun je aangeven welke lijn je wil monitoren.

let op dit werkt met dit type modem alleen met dtmf.
als je dus ziggo gebruik gaat het niet werken (fsk)
ze hebben dit een poosje terug naar fsk omgezet was dtmf
het modem bleek achteraf geen fsk te ondersteunen
voor kpn enz werkt het nog wel

ed

<font size="1">
Maarten
Member
Member
Posts: 123
Joined: Tue Mar 04, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by Maarten »

Ik heb het geinstallerd maar ik zie mijn nummer niet hij herkent wel mijn kaart.
Wat zou ik nog kunnen doen iemand een idee?
User avatar
esschenk
Member
Member
Posts: 426
Joined: Sun Feb 17, 2008 10:34 pm
Location: Netherlands
Contact:

Nummerherkenning in HS

Post by esschenk »

Hallo Maarten.

Heb je wel eerst gekeken met bv Hyperterminal of je een nummer binnen ziet komen op dit modem.
vergeet niet het modem eerst op nummer herkenning te zetten
atz
at#cid=1


ed

<font size="1">
Maarten
Member
Member
Posts: 123
Joined: Tue Mar 04, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Nummerherkenning in HS

Post by Maarten »

Met hyperterminal zie ik geen nummer binnen komen. en callerID zecht alleen maar nummer onbekend.
Hoe moet je de modem op nummer herkening zetten? bedoel je daar de 56k mee of mijn eigen modem want mijn telefoon geeft wel nummer weer!
User avatar
Fantic
Member
Member
Posts: 201
Joined: Sat Feb 21, 2009 2:11 pm
Location: Loenen, UT, Netherlands
Contact:

Nummerherkenning in HS

Post by Fantic »

Maarten, Je moet met Hypeeterminal een verbinding maken met het modem en dan daarin de volgende commando's intikken die Ed had doorgegeven:
atz
at#cid=1
als je het volgende erachter zet slaat hij het ook op:
at&w
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Nummerherkenning in HS

Post by bartbakels »

hallo,


Ik ben al een tijd bezig de nummerherkenning ism alles in een van ziggo aan de praat te krijgen via een usb modem. ik gebruik een zoom 3095, welke als het goed is nr herkenning ondersteund. Echter dit werkt niet voor zowel hyperterminal als bijgeleverde software en caller id software. Tevens al een fsk naar dtmf converter geprobeert maar ook dit functioneert niet. Iemand een idee?


mvg

B bakels
Last edited by bartbakels on Wed Feb 22, 2012 9:48 am, edited 1 time in total.
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Nummerherkenning in HS

Post by bartbakels »

Probleem is opgelost, door het gebruik van een fritzbox, ism de fritzbox plugin van digit. 8)

MVG

Bart bakels
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Nummerherkenning in HS

Post by raymonvdm »

Ik heb ook een FritzBox gebruikt icm met HS2 maar soms crashte HomeSeer hierdoor. Nu is dat mogelijk wel op te lossen maar eigenlijk wil ik van de fritzbox af. Ik heb deze namelijk niet nodig voor mijn internet verbinding en ik vind het zonde om hem te laten staan alleen voor nummer weergave.

Is er een manier waarop ik de nummer weergave uit mijn Asterisk server kan halen zonder gebruik te maken van een SIP connect plugin. Ik vind deze plugin namelijk veel te uitgebreid (en daardoor te duur) omdat ik alleen gebruik wil maken van CallerID
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”