New release: iPhone/iPod HomeSeer GUI

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

New release: iPhone/iPod HomeSeer GUI

Post by Rene »

@Julian: Ik zal er vanavond naar kijken.

Rene.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

New release: iPhone/iPod HomeSeer GUI

Post by Rene »

@Julian: Version 1.1 as posted in this topic works OK when I test it. It does not return any javascript errors. Are you testing on the iPhone or on your PC? I known it works using Firefox also but it could trigger some errors when using Internet Explorer.

(Ik was zo gewend om in het Engels te schrijven)
Rene.
Julian
Starting Member
Starting Member
Posts: 38
Joined: Wed Feb 25, 2009 10:28 pm
Location: Netherlands

New release: iPhone/iPod HomeSeer GUI

Post by Julian »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rklootwijk</i>
<br />@Julian: Version 1.1 as posted in this topic works OK when I test it. It does not return any javascript errors. Are you testing on the iPhone or on your PC? I known it works using Firefox also but it could trigger some errors when using Internet Explorer.

(Ik was zo gewend om in het Engels te schrijven)
Rene.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

THX Rene, i "installed" for fourth time now, and now it works :D
patrick.heinrichs
Starting Member
Starting Member
Posts: 15
Joined: Mon Nov 03, 2008 2:17 pm
Location: Netherlands

New release: iPhone/iPod HomeSeer GUI

Post by patrick.heinrichs »

DJ,

In de versie die ik gedownload had, was ADMIN al vervangen door GUEST. Na toevoegen van de de juiste code voor 1 device in het standaard aangeleverde ASP bestand, kan ik de pagina op mijn iPhone laden. Klik ik vervolgens op het OFF symbool, dan zie ik dat er heel kort traffic is op de iPhone, maar vervolgens gebeurt er niets. Ook in de log file van HS zie ik (behalve mijn aanmelding via de iPhone) niets terug. Hetzelfde gebeurt ook als ik het ASP file aanpas aan mijn eigen HS omgeving of als ik slechts 1 device in het ASP file plaats.

Groet,

Patrick
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

New release: iPhone/iPod HomeSeer GUI

Post by Rene »

@Julian: Wat heb je veranderd dan dat het nu ineens wel werkt?

Rene.
I-1
Member
Member
Posts: 201
Joined: Wed Jan 24, 2007 11:41 am
Location: Netherlands

New release: iPhone/iPod HomeSeer GUI

Post by I-1 »

Hoi,

Ik wil dit ook gaan gebruiken ...
Op het moment heb ik eigenlijk alleen een Harrison gordijnrails wat ik kan gebruiken maar die is volgens mij niet standaard terug te vinden in deze interface ...

Heb je enige tips hoe ik te werk ga om dit erin te zetten?
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

New release: iPhone/iPod HomeSeer GUI

Post by DJF3 »

Ik weet niet hoe eeh harrison gordijnrails er uit ziet in HS, maar als je kan het waarschijnlijk als dimbare lamp aansturen

DJ
I-1
Member
Member
Posts: 201
Joined: Wed Jan 24, 2007 11:41 am
Location: Netherlands

New release: iPhone/iPod HomeSeer GUI

Post by I-1 »

Hoi,

Nou ik ga een poging wagen om het te programmeren ...
Ik heb de handleiding doorgenomen en het lijkt niet zo moelijk ... op de gordijnen na natuurlijk omdat dat nog niet geprogrammeerd is.

Ik ga het uitleggen en stel er een paar vragen bij misschien kan je me op weg helpen...

De Harrison gordijnen hebben in totaal 3 knoppen binnen homeseer.

OPEN - STOP - CLOSE

In homeseer worden de gordijnen aangestuurd met de RFXmitter i.c.m. de plugin en RF. ze hebben op dit moment het adres 1A ( of A1).

Nu is de vraag:
- hoe maak ik een schuifje in ASP met 3 standen (OPEN - STOP - CLOSE) voor die Iphone intenface ...
- en hoe kom ik achter die commando's die gebruikt worden in Homeseer (als je daadwerkelijk op de knop/link klikt)

Ik denk dat het de bedoeling is dat je die hyperlinks onder de 3 knoppen moet zetten en dan gaat het werken ...

Maar ik weet even niet zo snel waar ik wat moet opzoeken ...

Alvast dank voor je hulp.
I-1
Member
Member
Posts: 201
Joined: Wed Jan 24, 2007 11:41 am
Location: Netherlands

New release: iPhone/iPod HomeSeer GUI

Post by I-1 »

niemand?
Louis
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Sep 28, 2009 9:42 pm
Location: Netherlands

RfxCom alarm panel bedienen vanaf iPhone/iPod

Post by Louis »

Vandaag heb ik aan de .asp files van DJ (versie 15, en bijbehorende hscom.asp) het een en ander toegevoegd/aangepast om vanaf de iPhone een event te kunnen starten. Leerzaam en leuk om te doen, en... [trots]het werkt.[/trots]

Mijn eigenlijke doel was om rfxcom armAway/armHome/disarm te kunnen bedienen. Ik heb geen idee of hs daar een script interface voor heeft. Vergelijkbaar met de situatie van I-1 hierboven dus...
Na even puzzelen heb ik het via een omweg met manual events gemaakt. Ik heb 3 events aangemaakt in homeseer (bijvoorbeeld event "iPhoneArmHome", trigger=manual, action="System security Alarm Panel Control Value Set set to Arm Home - Min"), en zo'n event kan ik nu dus starten vanaf het iPhone menu.
Het principe is generiek, dus elk event kan nu aan het iPhone menu worden toegevoegd.
Na het laden van de pagina staat op een regel de naam van het event en plaatje "button_run.gif" er achter, als je daarop drukt wordt het event gestart en de button vervangen door "led_orange.gif". daarna kun je het event best nog een keer starten door er op te drukken, maar de oranje led bijft dan staan. Na reload van de hele pagina staan de button_run.gif plaatjes er weer.

Ik vind het resultaat nu zo handig, dat ik me afvraag of er iemand anders is die zoiets al eerder gemaakt heeft...
Of is er zelfs al iemand die direct het rfxcom alarm panel kan bedienen vanaf de iPhone (zonder HStouch en ook niet 'gewoon via safari'), dat zou helemaal mooi wezen...

Ik ben benieuwd...
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”