Homeseer--> voor jullie duidelijk voor mij....

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Denistuff
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Fri Apr 13, 2007 9:59 pm

Homeseer--> voor jullie duidelijk voor mij....

Post by Denistuff »

Hallo beste mensen,

mijn naam is Edwin en sinds kort op dit forum. In mijn huis bevinden zich verschillende modules van het merk KLIKAAN KLIKUIT. Nu zou ik deze graag vanaf de PC aan gaan sturen. Ik dacht dat ik daarvoor nodig had: Een transmitter van RFXCOM en de juiste software.

En wat vindt ik: juist , homeseer alleen ik snap er de ballen van! Wat ik eigenlijk wil is een mooie'overzichtelijke layout, werkend als een website. Dit is volgens mij mogelijk met homeseer maar hoe krijg ik dit hierin, en de ontvanger hieraan. Kortom wie heeft voor mij een korte omschrijving hoe het ongeveer werkt, ofwel een duwtje in de juiste richting.

alvast hartelijk dank!!

gr
Edwin Denissen
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Homeseer--> voor jullie duidelijk voor mij....

Post by b_weijenberg »

Edwin,

Homeseer heeft een web interface. zie de bijlage.
Je definieert een lamp in Homeseer,
je maakt een event trigger aan in Homeseer die geactiveerd wordt als de lamp geschakeld wordt,
de event start dan een scriptje dat het aan of uit commando naar de RFXCOM zender stuurt en de zender stuurt dan het KlikAan-KlikUit signaal (en eventueel X10, Harrison en Flamingo) de lucht in en je KAKU module wordt geschakeld.

Bert

<b>Download Attachment:</b> [img]images/icon_paperclip.gif[/img] hs.jpg<br />44.01 KB
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Homeseer--> voor jullie duidelijk voor mij....

Post by Snelvuur »

Homeseer is misschien wat overkill, als je alleen maar klikaan klikuit in je huis hebt kan je ook de klikaan klikuit interface halen. Uiteindelijk is dat goedkoper dan een rfxcom + homeseer.

Maar wil je via homeseer, dan moet je die via een plugin aansturen (zie het rfxcom gedeelte in het forum). De layout kan je weer veranderen met b.v. visual basic en dan je eigen frontend maken.

Weet niet of je dezelfde hebt als de mensen hier: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1077675 maar dan kan je zelf wat pruttelen misschien.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”