Zwave

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Zwave

Post by TANE »

je hebt gelijk...sorry..ik bedoel Z-troller
Hometroller is inderdaad een Windows XP machine.
dwang
Starting Member
Starting Member
Posts: 9
Joined: Tue Jul 29, 2008 7:54 pm
Location: Netherlands

Zwave

Post by dwang »

met de light manager van JB kun infrarood signalen omzetten naar Rf signalen.

http://cms.jbmedia.de/index.php

kun je met je Harmony toch je verlichting schakelen.
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

Zwave

Post by Willem4ever »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by dwang</i>
<br />met de light manager van JB kun infrarood signalen omzetten naar Rf signalen.
http://cms.jbmedia.de/index.php
kun je met je Harmony toch je verlichting schakelen.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">wat heeft dat met zwave te maken ?
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

Zwave

Post by Esteban »

Ik weet dat dit al een oude thread is maar aangezien ik nu ongeveer al twee jaar Z-wave gebruik geef ik maar eens wat feedback. Ik ben over het algemeen best tevreden ermee moet ik zeggen. Ik heb zelf nooit signaal of bereikbaarheidsproblemen gehad. Het is een mesh netwerk dus dat zou ook geen probleem moeten zijn wanneer je netwerk een goede verdeling heeft door je huis heen.

Heb af en toe een klein opstootje met de oude USB Z-Wave Homepro controller die op de server aangesloten zit. (controller geeft dan geen piep meer) Maar dat komt niet vaak voor en een cold reboot lost dat altijd weer op. Dit ligt niet zozeer aan Z-wave maar aan dit specifieke model controller. Elekhomica verkoopt een nieuwe interface tegenwordig, mocht je er eentje willen aanschaffen koop de echte RS232 versie niet de USB. Trouwens, als ik me niet vergis heb je met die nieuwe interface geen afstandsbediening meer nodig voor het aanmelden van modules, maar dat zou je even na moeten kijken.

Wat een hele handige feature is aan de Z-wave modules is dat ze allemaal een aan/uit knop hebben. Zelfs al zou de hele server eruit klappen, alles is nog steeds met de hand te bedienen.

Een van de dingen waar ik met Z-wave af en toe wel een beetje moe van werd was dat er niet een hele grote gamma aan verschillende modules was, een UM7206-achtig module zou fijn zijn om te hebben. Maar de gamma is al wat gegroeid. Tot nu toe heeft maar een module de geest gegeven. (niet echt kapot, alleen het doet een beetje raar)

Ik neem aan dat jullie het met RF signalen over X10 RF hebben, de Z-wave modules kun je namelijk niet zomaar van buitenaf besturen, vandaar dat aanmeldproces etc... een beetje zoals pairen met bluetooth.

Ciao,
Esteban
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”