Homeseer reboot

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

snowboarder
Member
Member
Posts: 50
Joined: Sat Oct 06, 2007 8:59 pm
Location: Groningen

Homeseer reboot

Post by snowboarder »

Bedankt voor de uitleg
ik ga dit ook even toepassen


www.myhomecontrol.nl
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

Homeseer reboot

Post by Willem4ever »

Het lijkt er dus op dat HS geen controle doet of Sentry "corrupt" is. Je kan dan waarschijnlijk ook een dummy programmaatje met dezelfde naam maken ....
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Homeseer reboot

Post by TANE »

Bedankt
Voordeel van deze versie is dat je nog in de log kan zien of er problemen zijn geweest.
Sinds taskmanger kill geen problemen meer gehad...

Ik heb wel de oorzaak van mijn probleem kunnen achterhalen.
Vorige week had ik Adito genstalleerd
Deze gebruikt poort 443 en standaard ook poort 80 voor redirect.
deze had ik na even aangepast maar blijkbaar ergens een spoor achter gebleven van poort 80 die ook door HS wordt gebruik.
volledige uninstall van Adito heeft blijkbaar ook niet geholpen.
mocht iemand een idee hebben hoe je dit kan herstellen hoor ik graag. Anders zit er niks anders dan een nieuwe installatie op.



<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
Twitter http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... tane.nl/wp</font id="size1">
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Homeseer reboot

Post by Alexander »

Een poort kan maar door 1 applicatie gebruikt worden, tenzij je meerdere ipadressen hebt. Als je in cmd een netstat -ano doet, zie je ook de listening poorts en daarbij ook de PID (process id). Die kun je weer in bijv je taskmanager bekijken welke applicatie nu daadwerkelijk op luistert.

Alexander
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Homeseer reboot

Post by TANE »

klopt...maar blijkbaar is er iets van tijd tot tijd actief wat gebruik maakt van poort 80.
Ik zie het nu niet en geheel werkt ook goed.


Mogelijk dat er een andere probleem is maar dat het door reboot niet zichtbaar wordt.

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
Twitter http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... tane.nl/wp</font id="size1">
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Homeseer reboot

Post by TANE »

Probleem is gevonden.
het was een beta DLL van een plugin wat voor de problemen zorgde...mogelijke oorzaak is combinatie van plugins. Ontwikkelaar zelf heeft dit probleem niet.
Er was een duidelijke melding op het scherm maar doordat HSSentry iedere keer mij voor was met een restart kon ik de error niet zien.

@ darwusch
nogmaals bedankt voor de hack.
Ik kon in de log van HSSentry zien dat die een restart aan het voorbereid was ..maar dat is dus niet gelukt dankzij de hack



<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
Twitter http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... tane.nl/wp</font id="size1">
Darwusch
Member
Member
Posts: 164
Joined: Sun Dec 21, 2008 10:25 pm
Location: Netherlands

Homeseer reboot

Post by Darwusch »

Graag gedaan.
Ik liep een tijd geleden tegen soortgelijke problemen op, vandaar dat ik de code heb zitten uitpluizen.
Darwusch
Member
Member
Posts: 164
Joined: Sun Dec 21, 2008 10:25 pm
Location: Netherlands

Re: Homeseer reboot

Post by Darwusch »

Hebben jullie al ervaren of dit reboot-probleem zich ook voordoet bij versie 2.5.0.1?
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”