SIP Plugin homeseer

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
I-1
Member
Member
Posts: 201
Joined: Wed Jan 24, 2007 11:41 am
Location: Netherlands

SIP Plugin homeseer

Post by I-1 »

Hoi,

Ik heb net de SIP plugin (trial) geinstalleerd op mijn homeseer machine ... Ik wil deze samen laten werken met mijn asterisk server.

Ik weet alleen even niet zo goed waat ik moet beginnen.
Ik heb de plugin geinstalleerd en heb em ge-enabled.
Na het enabelen komt er een knopje "config" tevoorschijn.
Als ik daarop klik gebeurt er helemaal niks de webpagina refresht en ik zie alleen maar dan een melding in de logging verschijnen met "Calling ConfigIO for SIP Connector"

Hoe moet ik dit configureren via een webinterface of moet ik mijn gewenste instellingen doen d.m.v. van de .vb scripts aan te passen?

Ik krijg trouwens bij het enabelen van de plugin een vage melding ...

Code: Select all

2-12-2009 10:49:29  - Plug-In - Interface SIP Connector is running as a trial, 30 days remaining.
2-12-2009 10:49:29  - SIP Connector - SIP Connector 2.55.2.4 Standard Edition Copyright 2006-2009 stipus@stipus.com
2-12-2009 10:49:29  - Plug-In - Initializing Plug-in: SIP Connector
2-12-2009 10:49:30  - Error - Initializing interface: SIP Connector->Unable to load DLL 'Stipus.SipXTapi.Core.dll': Kan opgegeven module niet vinden. (Exception from HRESULT: 0x8007007E)
2-12-2009 10:49:30  - Plug-In - Finished initializing plug-in SIP Connector
Maar goed hiervoor heb ik al een berichtje gepost op het forum van homeseer zelf...
http://forums.homeseer.com/showthread.php?t=138995

Mochten julle de oplossing hier hebben dan hoor ik het ook graag...
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

SIP Plugin homeseer

Post by Noel »

Bij mij duurt het ook altijd even nadat ik op knopje config klik (seconden of 10)
Als de "SIP Connector Configuration" open is moet je eerst even naar Settings gaan en daar alles invullen (o.a. IP adres van Astriks server)
Dan ga je naar SIP accounts > Add new account, en daar al de gegeves van de extension(s)

Ik heb geen probleem met Ineternet Explorer 8 en Mozilla Firefox.

--

Never start anything you can't fi
I-1
Member
Member
Posts: 201
Joined: Wed Jan 24, 2007 11:41 am
Location: Netherlands

SIP Plugin homeseer

Post by I-1 »

Ok het is al opgelost ...
De ontwikkelaar had een bestandje wat nodig was niet in de update package gezet ... deze heb ik nu en kan eindelijk de configuratie doen ...
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: SIP Plugin homeseer

Post by Alexander »

Wat zijn jullie ervaringen tot dusver? Ik heb de trial gisteren gestart ook omdat ik sinds een paar maandjes mijn 010 nummer geporteerd heb naar een voip provider hier in nederland en daar ben ik nu erg over te spreken. Icm met deze plugin kan ik dus veel meer gaan doen dan de plugin van digit voor de fritzbox. Op de fritzbox heb ik nu voip geconfigureerd zodat mijn dect telefoon netjes werkt en dat kan ik dadelijk loslaten (of niet) aangezien mijn dect telefoon ook sip telefoon is. Even kijken wat het beste werkt.
Asterisk heb ik niet draaiend, lijkt mij erg complex voor iemand die zijn werk uitvoert binnen de windows server infrastructure omgevingen. Ik denk nog wel dat ik het wil combineren met Exchange 2010 om UM te kunnen doen en wellicht OCS. Met het laatste wacht ik even totdat de 2010 variant uit is aangezien dat een volwaardig PBX zou moeten zijn.
Alexander
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: SIP Plugin homeseer

Post by Bastiaan »

Alexander, kijk even naar: http://www.3cx.com. Ik heb het al jaren draaien en werkt erg goed. (fritzbox ligt in de kast daardoor)

De SIP plugin vind ik erg gebruikers onvriendelijk. IK heb het script zelf aan gepast zodat ik nu van uit het incoming script meteen mijn events aanroep. Was voor mij de meest betrouwbare oplossing.
ALs je er even induikt is er best veel mee te doen dus zeker het proberen waard.

Bastiaan
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: SIP Plugin homeseer

Post by Alexander »

Briljant tnxs!
Alexander
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: SIP Plugin homeseer

Post by Alexander »

Bastiaan,

Heb je nog wel gebruikt gemaakt van de Fritzbox en de SIP plugin tegelijk? Ik ervaar problemen.
Momenteel:
sip provider -> fritzbox -> homeseer servertje met sip connector
-> dect toestel

Het dect toestel is dus aan de fritzbox gekoppeld en op de fritzbox heb ik zo'n internet telephony account aangemaakt welke bij mij sip provider geregistreerd staat. Met het toestel kan ik gewoon een gesprek voeren met de buitenwereld.
Ga ik nu mijn 010 nummer koppelen aan het account welke bij de sip provider geregistreerd is en geconfigureerd in de sip connector plugin, dan ontvang ik gewoon netjes de call (zie ik in de logging), maar ik hoor niets door mijn mobiele telefoon. Maak ik het script dat deze transfer moet doen naar mijn dect toestel, dan gaat netjes mijn dect toestel af, ik neem ik het gesprek aan en ik kan dan wel vanaf mijn mobiele telefoon praten dat aankomt bij het dect toestel, andersom weer niet.
Alexander
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: SIP Plugin homeseer

Post by Bastiaan »

Ik heb een WSRV2008R2 als router draaien en daar staat ook de 3cx server op.
Geen noodzaak meer voor Fritzboxen. Heb wel nog wat Lynksys kastjes om de analoge telefoons mee te laten doen maar het meest loopt gewoon via SIP, ook HS.
De Fritzbox kneep bovendien mijn download te veel af en daar heb ik met de (software)router geen last van.
Bastiaan
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: SIP Plugin homeseer

Post by Bastiaan »

PS heb je wel allemaal de juiste poorten en uitzonderingen in de firewall opgezet?
Bovendien is de Fritzbox volgens mijn vastgezet op 5060 voor VOIP en zul je dus daarachter andere poorten moeten gebruiken als je daar extern wil aankomen. Geen geluid is meestal een firewall/routing issue. Als je via 3CX werkt kun je ook in de extensie setting bepalen wie er zorgt voor het geluid, de server of the SIP client. Handig voor testen is ook de software phone die ze erbij leveren.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”