Spreekt Homeseer Nederlands?

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: Spreekt Homeseer Nederlands?

Post by abl »

Het heeft eventjes gewerkt, maar nu is het probleem van de echo weer terug. Volgens mij heeft het probleem te maken met remote logins. Als ik eenmaal van een andere pc heb ingelogd (remote desktop / interne webserver / via internet) dan doet het probleem zich vaker voor.

[EDIT] Heb net een keer via remote desktop login de audio instellingen op de homeserver gelaten en dit lijkt beter te werken. Enige nadeel is dat ik dan geen homeseer kan zien (heb hierover eerder een post geplaatst en toen werd me geadviseerd via MSTSC /admin /v:<IPnr> te werken).
Kan ik op de een of andere manier (google hielp me hier niet verder en de help functie bij MSTSC ook niet) via MSTSC inloggen, maar dan met de optie om de audio op de remote homeseer-pc te laten?
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: Spreekt Homeseer Nederlands?

Post by abl »

Voor diegenen met dezelfde echo problemen: de oplossing staat beschreven op board.homeseer.com/showthread.php?t=142 ... amp;page=3.
Het heeft te maken met het draaien van hstouch en homeseer op dezelfde pc (of in ieder geval dezelfde speakers). Het beste is dan de speakers alleen voor DEFAULT te activeren, hierdoor verdwijnt de echo...
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Spreekt Homeseer Nederlands?

Post by Rutger »

Oude koeien uit de sloot..
Ik heb Textaloud icm een Nederlandse stem, Jasmijn. Was de beste in mijn ogen en heeft zeker geen computergeluid. Had bij de aanschaf een tijd terug gehoopt dat het een echte Windows stem zou worden, maar helaas. In ieder geval geen volwaardige stem met Windows 7.
Er bestaat een soort van api in Textaloud, in de vorm van een commandline opdracht. De trial werkt voor 30 dagen en werkt prima en snel. De licentie voor die api daarentegen kost maar liefst $250,-!!, dus ben ik op zoek gegaan naar adere mogelijkheden.
Textaloud kan ook je Windows clipboard in de gaten houden, dus ben ik op zoek gegaan naar een script.

Nu heb ik een script die met hulp van 2 parameters iets wegschrijft naar een tekstbestand. Een ander commando in een .bat bestand zorgt ervoor dat deze tekst naar het Windows clipboard gekopieerd wordt. Omslachtig, maar het werkt wel, met een vertraging van ca. 1,5 seconden.

TTS gebruik ik vooralsnog alleen voor announcements, zoals alarm in en uitschakelen, caller-id, of er nieuwe voicemailberichten zijn en of de wasmachine klaar is :D
My home automation blog: https://rutg3r.com
rwitkamp
Member
Member
Posts: 70
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:34 am
Location: Netherlands

Re: Spreekt Homeseer Nederlands?

Post by rwitkamp »

Hoe zit die script er uit waarmee je een tekst naar het clipboard kopieerd???
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Spreekt Homeseer Nederlands?

Post by Rutger »

Op mijn vorige post moet ik even terugkomen. Na een vraag te hebben gepost op het forum van Nextup, bleek dat de API voor particulier gebruik gratis is en alleen voor commerceel gebruik het $ 250,- kost. Met de API is het o.a. mogelijk om het clipboard te omzeilen. De praktijk heeft uitgewezen dat de API bij mij een snelheidswinst oplevert.
Ik heb nu een script dat de gegenereerde tekst in een txt-bestand zet. Hierna wordt de API van Textaloud aangeroepen, die vervolgens de inhoud van dit tekstbestand laat uitspreken.
Het is ook mogelijk om het tekstbestand om te laten zetten naar bijv een wav-bestand en dit dan weer via een HS event op je Airplay speaker te laten afspelen. Ik heb voor het txt-bestand optie gekozen omdat ik ook Airplay gebruik en afhankelijk van welke output geactiveerd is de output van Textaloud wil bepalen. Texaloud dient wel op de achtergrond actief te zijn, al start de API deze vanzelf op indien gesloten.

het txt-bestand wordt op de volgende manier gevuld (False = tekst wordt steeds overschreven):
"My.Computer.FileSystem.WriteAllText("D:\clipboard.txt", p1 & p2 & ControlChars.CrLf, False, System.Text.Encoding.Unicode)"

De tekst voor P1 en P2 worden in een script gegenereerd, zodat ik snel kan kiezen voor P1: alarm, temperatuur en P2 meestal als devicevalue.
Ik roep mijn script dus aan als: "Textaloud.vb("Main","temperatuur|woonkamer")"

Om op je vraag terug te komen: Ik gebruikte het freeware programma Nircmd om tekst naar het clipboard te kopieren. Textaloud hield het clipboard in de gaten, etc, etc.
My home automation blog: https://rutg3r.com
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”