Nummerherkenning?

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nummerherkenning?

Post by AshaiRey »

Die ziggo modems hebben een managementsite beschikbaar op hetzelfde adres als de gateway (zeggen ze)
Normaal zit die op 192.168.1.1, dat was bij mijn oude ubee modem. Bij deze zou het ook zo moeten zijn maar bij mij vind ik heb op 192.168.100.1
Ik kan daar trouwens niets vinden dat met telefonie heeft te maken. Een verbinding met telnet heb ik nog niet kunnen maken.
Bram
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Nummerherkenning?

Post by Rutger »

Ik heb ook sinds kort Ziggo alles in 1 pakket en een Cisco EPC3925 modem. In dit modem is 0,0 over telefonie terug te vinden en dus ook niets in te stellen. Aangezien mijn server ook een klein mini ITX geval is en alle poorten bezet zijn, heb ik een 2e hands Fritsbox op de kop getikt. vb: een 7170 heb je op Marktplaats voor max 50 euro. Deze verbind je met een telefoonkabel aan het Ziggo modem en je kunt alles perfect instellen en inzien, en met de Fritz!Box plugin die ook hier te vinden is kun je alles mooi in Homeseer zien.
Misschien is dit een oplossing voor je?
My home automation blog: https://rutg3r.com
Edwin
Member
Member
Posts: 447
Joined: Sat Oct 20, 2007 6:37 am
Location: Netherlands

Re: Nummerherkenning?

Post by Edwin »

Werkt dit ook met upc?

Bvd
Edwin
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nummerherkenning?

Post by AshaiRey »

@Rutger
Ik heb precies zo'n zelfde modem dus bedankt voor de info.
Ik ben niet bekend met de fritz!box. Kan je deze via het netwerk uitlezen?
Bram
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Nummerherkenning?

Post by bartbakels »

rutger,

bedankt voor je info, dan is dit de laatste die ik probeer(fritzbox) inmiddels 2 modems versleten allebei zonder succes zelfs met fsk naar dtmf converter. Moet ik ng speciale acties ondernemen in de configuratie van dit modem tbv ziggo? vind namelijk vreemd dat je een adsl modem gebruikt om tbv de nummerherkennning of mis ik iets? ik ga tevens eens opzoek naar de plugin

Thanks
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Nummerherkenning?

Post by Rutger »

In het modem van Ziggo hoef je verder niets in te stellen. Sinds 2 weken heb ik trouwens ook de vaste telefonie bij Ziggo opgezegd en mn nummer later porteren naar een voip-in nummer, bij BudgetPhone.
De telefoonkabel tussen het Ziggo modem (Cisco) en de Fritzbox is dus ook niet meer nodig in mijn geval.
De Fritzbox gebruik ik niet als modem, en ook ingebouwde router functie niet. Puur alleen voor de telefonie dus en hangt gewoon via utp aan de Cisco. Door de Fritzbox heb je geen gezeur met FSK en DTMF, het werkt gewoon. Er zit dacht ik een ingebouwde converter in die dat zelf regelt. Tevens kun je gewon je Dect basisstation aansluiten met een rj11 kabel. Net zoals je op elk ander modem of analoge aansluiting het geval is.

@Ashairey: sorry had je vraag van december niet gezien. Ik gebruik de Fritzbox plugin van forummember Digit om alles in Homeseer uit te lezen. Tevens kun je op je pc of ipad ook een app installeren die het telefoonboek en in/uitgaande calls monitort.
My home automation blog: https://rutg3r.com
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Nummerherkenning?

Post by bartbakels »

Rutger,

de fritzbox is besteld ;), echter qua aansluiten hoe dien ik dit te doen als het me puur om de belmogelijkheden te doen is (nummerherkenning in en uit). Waar dient de telefoonlijn van ziggo op aangesloten te worden op de fritzbox? volgens mij niet op de dsl input toch? moet deze op 1 van de phone aaansluitingen en de telefoon dan bijvoorbeeld op phone 2? Ik lees ook vanalles over y kabels en splitters. weet je nog toevallig hoe jou setup eruit ziet/zag?

Overigens ik bedoelde de settings van de fritzbox niet van het ziggo modem.die is zoals ziggo kennede kompleet dicht getimmerd

Bedankt!!
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Nummerherkenning?

Post by bartbakels »

Voor meer mensen met dezelfde vraag;

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=23239

Hier staat meer info over het aansluiten. Dus toch de dsl aansluiting via de Y Cable. echter alleen de pstn aansluitling op de Y kabel nodig.
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Nummerherkenning?

Post by Rutger »

Hallo Bart,

Ik had je net je post van 12:31 al beantwoord, maar hij is nog niet verschenen. Daar stond ook bovenstaande link in en nog wat tips om de FB in te stellen.
Bij mij was 't zo en dat gold voor zowel de FB 7170 als de 7360 dat ze op hetzelfde ipadres zitten als het Cisco modem, beide 192.168.178.1.
Dit kan voor problemen zorgen bij de eerste keer opstarten.

Een goeie tip is denk ik wel dat je de interne callmonitor van de FB moet aanzetten. Dit kan makkelijk door met je huistelefoon gewoon naar #96*5* te bellen. Zo kan bijv de FB plugin in homeseer de gegevens binnenhalen.

Check ook de post van 27-01 eens op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showth ... 239&page=2, wellicht kun je hier wat info uit halen.
My home automation blog: https://rutg3r.com
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Nummerherkenning?

Post by bartbakels »

Rutger,

Thanks, Het werkt als een zonnetje. Ben nog wat scriptjes aan het maken voor enkele functionaliteiten die ik nog mis in de plugin. Echter Digit is hier reeds druk mee bezig heb ik vernomen. Kortom, SSuper oplossing ;)

Bart Bakels
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Nummerherkenning?

Post by Rutger »

Hallo Bart,

Dat is mooi om te horen.
Ik ben zelf ook heel tevreden met de Fritzbox en de plugin van Digit.
My home automation blog: https://rutg3r.com
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”