Status On

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Status On

Post by Antoon »

Het is mij de laatste tijd opgevallen dat ik in het log bestand van HS het volgende zie staan:

E Status On
of
D Status On

Ik heb ook gemerkt dat de lampen die op die huiscode en in de buurt zitten soms spontaan aan gaan.
Iemand enig idee waar dit vandaan komt?

Antoon
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Status On

Post by b_weijenberg »

Antoon,

Het kan zijn dat je stoorpulsen ontvangt. Zet daarom ook alleen die ontvangst modes in je RFXCOM ontvanger aan die je nodig hebt.
De RFXCOM ontvanger heeft in versie 20 een verbetering ondergaan in het ontvangstdeel voor KlikAan-KlikUit waardoor een groot deel van de spookcommando's onderdrukt worden.

Het kan natuurlijk ook zijn dat één van je buren een afstandbediening in gebruik heeft genomen op die adressen. Kijk eens of je bepaalde commando's steeds rond dezelfde tijd ontvangt.

Bert
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Status On

Post by Antoon »

Bert wat bedoel je precies met de ontvangst modus in de RFXcom?
Moet ik voor die versie 20 dan een nieuwe receiver kopen, ik heb overigens geen kaku spul hier in huis.

Ik ben inmiddels wel iets verder.
Ik heb een MS13 geprogrammeerd op K1.
Deze schakeld een lamp aan op code J1.
Als er constant beweging is in het gebied van de sensor dan krijg ik ook constant een J Status On melding binnen.
Het lijkt dus van de SAIX (J1) af te komen.

Antoon
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Status On

Post by b_weijenberg »

De 433 ontvanger heeft diverse ontvangstmodes zoals: X10, KAKU, Oregon en ATI. Je kunt met RFreceiver de niet gebruikte modes uitzetten. Zet in ieder geval KAKU en ATI uit als je ze niet gebruikt.

Je zou de ontvanger voor een update naar RFXCOM op kunnen sturen maar daar zijn uiteraard wel kosten aan verbonden.

Het kan overigens ook zijn dat een sensor rommel staat te spuwen als gevolg van een lege batterij. Dit komt wel eens voor met de MS10, MS90 of MS13. Dus als je die sensors hebt en al lange tijd geen batterijen in die sensors vervangen dan moet je daar ook maar eens naar kijken. En als het kouder wordt presteert zo'n batterij minder dus als de storing dan vaker voorkomt dan zijn buitensensors of sensors in onverwarmde ruimtes verdacht.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Status On

Post by Antoon »

Bert bedankt voor de tips,ik zal die zaken eens nalopen.
Dat van die ontvangstmodus dat wist ik niet dus dat ga ik in ieder geval eerst maar eens goed zetten.
Batterijen vervang ik standaard gewoon ieder jaar dus dat zit denk ik wel goed.Heb ze namelijk een maand geleden nog allemaal vervangen.

groeten,
Antoon
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Status On

Post by Antoon »

Ik heb op de ontvanger alles uitgezet wat ik niet gebruik.
Hierna had ik nog steeds het probleem.
Toen heb ik de SAXI die ik verdacht van het probleem opnieuw geprogrameerd en het probleem was opgelost.
Echter dit moest wel met auto Acknowledge uit anders zie ik de melding Status On weer verschijnen.

Antoon
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”