Welke hardware ?

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Imbrium
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Tue Oct 19, 2010 10:03 am

Welke hardware ?

Post by Imbrium »

Hallo,

Na de trial te hebben getest wil ik HS gaan aankopen. (incl. HStouch)
Mijn verlanglijstje :

Een alarmsysteem dat ik vanuit HS kan bedienen.
Sensors die niet alleen het alarm activeren maar ook verlichting kunnen bedienen.
Een bewakingscamera voor buiten.
Een aardgassensor.
Een touchscreen. (liefst eentje voor tegen de muur te plaatsen)

Welke touchscreen raden jullie me aan ?

Ook een idee welke hardware ik nodig heb voor het aansturen van dit alles ?
RFXcom receiver misschien met een mini atom pc'tje ?

De afstand tussen het pc'tje en het touchscreen zou een tiental meter zijn. Kan dit ?

Met vriendelijke groeten,
Lode.
Last edited by Bwired on Wed Nov 03, 2010 2:07 am, edited 1 time in total.
Reason: Volgende keer aub in ander Engels forum, homeseer is een software forum, dit is overwegend hardware
Imbrium
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Tue Oct 19, 2010 10:03 am

Re: Welke hardware ?

Post by Imbrium »

Niemand ?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Welke hardware ?

Post by Digit »

OK dan...

Je wilt niet weten hoe vaak er op dit forum dit soort verzoekjes worden gedaan; kun je je voorstellen dat het op een gegeven moment niet meer leuk is, wetende dat alle informatie die je nodig hebt om een weloverwogen besluit te nemen op dit forum aanwezig is, om voor de zoveelste keer een heel verhaal op te hangen?

Het is sowieso moeilijk om advies te geven als van jouw niet meer bekend is dan je naam en je wensen.
"Ik ben Piet en ik wil een PC. Welke moet ik kopen?" Probeer die maar eens :-)

Dit alles moet je niet persoonlijk opvatten hoor!

Een tip: wil niet alles in 1 keer gerealiseerd zien; begin klein, neem 1 punt van je lijstje (bv. de aardgassensor), werk dat uit en ga ermee aan de slag. De ervaring en kennis die je daarmee opdoet kun je dan weer gebruiken bij je volgende sub-projectje. Enzovoorts...

Dan kom je er vast wel, maar dan op een manier waar je er zelf ook van bent overtuigd dat jouw keuze voor jou ook inderdaad de beste is en niet omdat "iemand op dat forum zei dat xyz het beste was". Snap je?
Imbrium
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Tue Oct 19, 2010 10:03 am

Re: Welke hardware ?

Post by Imbrium »

Dag Robert,

Ik begrijp goed wat je bedoelt hoor maar ik speur al heel lang alle forums af en toch kom ik er niet uit.
Het zal er zeker ook aan liggen dat ik een newbie ben in de domoticawereld.
Misschien is het ook wel door de enorme grote hoeveelheid informatie dat ik het bos door de bomen niet meer zie.
Ok, ik kom er wel uit.
En het was ook zeker niet de bedoeling om alles in één keer te realiseren maar zoals jij zegt, in stapjes.

Toch bedankt voor je reactie.
We speuren verder........

Groetjes,
Lode.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Welke hardware ?

Post by Bwired »

Ik ben het eens met Robert en stond op het punt soortgelijk te melden.
Probleem is inderdaad dat dit soort zaken al heel vaak gevraagd zijn en ergens in veelvoud wel op het forum te vinden is :)
Ander probleem is dat het toch wel moeilijk te vinden is en er vaak een hoop verschillende meningen zijn waar iemand als "newbie" uit moet zien te komen.
Niet zo eenvoudig dus!

Mogelijk dat je hier wel e.a. kunt vinden en daar vandaan gerichtere vragen kunt sturen.
domoticaforum.eu/viewforum.php?f=37&amp ... a89a0a06dc

PS: hardware zaken niet in Homeseerforum aub, thanks
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: Welke hardware ?

Post by b_weijenberg »

Lode,

kijk hier ook eens http://www.domoticaworld.com/wiki/Domotica/HomePage
Een mooie site die eea helder uitlegt
Imbrium
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Tue Oct 19, 2010 10:03 am

Re: Welke hardware ?

Post by Imbrium »

Ik begrijp jullie volledig en zal zeker mijn best doen eerst zoveel mogelijk uit te pluizen/zoeken op het forum.
En dan ook nog op de juiste plaats op het forum :oops: , sorry jongens.
De links hebben mij al op juiste spoor gezet nu.
Dank aan jullie allemaal.

mvg,
Lode.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Welke hardware ?

Post by Bwired »

No problem!
we horen het wel :)
Imbrium
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Tue Oct 19, 2010 10:03 am

Re: Welke hardware ?

Post by Imbrium »

Hallo,

Na een tijdje grondig onderzoek te hebben gedaan heb ik besloten volledig te gaan voor z wave.
Mijn eerste deur/raam sensor dank zij jullie mooi aan de praat gekregen en werkt inmiddels prima.
Deze ga ik nog een sensor bestellen.
Nu wil ik ook overgaan tot het aankopen van een touchscreen.
Ik had een Archos met windows 7 in gedachten maar is dit voldoenden om HS en HStouch op te draaien ?
Dus voor alle duidelijkheid, geen aparte server maar alles werkend op het touchscreen zelf.

Greetzz !!
Verkenner
Member
Member
Posts: 338
Joined: Tue May 27, 2008 6:14 pm
Location: Netherlands

Re: Welke hardware ?

Post by Verkenner »

Hi Lode,

Het nadeel van Homeseer is dat er 24/7 een PC moet draaien. Dat kost stroom en je bent de rest van je leven je eigen systeembeheerder. ;-)

Het voordeel van HomeSeer is dat je altijd een PC hebt draaien en daar kun je veel mee.
Neem je kleine hardware (bijvoorbeeld een Atom-bordje met een opgebakken Z510) dan kost dat ergens tussen de 20 en 40 watt. Dat is bescheiden.
Je moet rekening houden met aanvullende funtionaliteit (meer software en meer hardware-aansluitingen).
Bijvoorbeeld: Videocamera's, bellen via internet, persoonsdetectie, inbraakalarm, temperatuurmetingen, mediaserver, downloadmachine, backupserver/NAS, voiceherkenning, toegangscontrole, webhosting, etc.
Dan moet je niet al te kleine processorkracht hebben (is een Archos wel krachtig genoeg?).

Domotica is een virus, dat gaat nooit meer over.
Suc6, Verkenner
Best regards, Verkenner
Imbrium
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Tue Oct 19, 2010 10:03 am

Re: Welke hardware ?

Post by Imbrium »

Hoi Verkenner,

Ja, inderdaad ben ik ook gebeten door het domoticavirus en het is een prettige ziekte :wink:
Over zo'n klein pc'tje heb ik ook gedacht en je hebt gelijk met het oog op uitbreidingen dat een Archos niet krachtig genoeg gaat zijn.
Bovendien zit je ik dan met een z wave stick die altijd aan dat ding hangt, geen leuk gezicht.
Ik ga het houden op een servertje en een Archos touchscreen.
Als ik dan een Archos neem met Android (= goedkoper) kan ik dan via mijn servertje mijn eigen HStouch schermen blijven gebruiken ?
Dan heb je toch geen Android plug-in nodig denk of zie ik dat verkeerd ?

Greetzz !
Lode.
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Re: Welke hardware ?

Post by DJF3 »

Als je een server hebt draaien met HomeSeer en HS Touch, dan kan je zowel OP die server (als dat nodig is) als op een Archos Android device de HS Touch client draaien. Voor de Android HST client heb je wel een extra (ik meen) $40 license nodig. Op de server zelf kan je bijv de Windows client draaien. Hiervoor is naast de HST server license geen extra licentie nodig.

Heb zelf HS draaien op een klein servertje (Asrock) in een Virtual Machine van VMWare. Hierdoor kan ik op ieder moment een FULL backup maken en indien nodig binnen 10 minuten HS weer laten draaien op andere hardware. Maar dit kan je altijd nog doen ;-)

DJ
Imbrium
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Tue Oct 19, 2010 10:03 am

Re: Welke hardware ?

Post by Imbrium »

Weer een goed idee !

Bedankt DJ !
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”