How to use recieved RF by AC-RF2 processor

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Uriel
Member
Member
Posts: 96
Joined: Fri Sep 26, 2008 9:21 am
Location: Netherlands
Contact:

How to use recieved RF by AC-RF2 processor

Post by Uriel »

Allen,

Hieronder even mijn vraag in het engels, heb ik net op het Homeseer forum gepost. Onderstaand probleem heb ik dus. Wellicht dat iemand hier me kan helpen.
Ik heb ook sinds kort een RFXcom receiver en Transmitter, alleen de RFXcom plugin nog niet. Toen ik deze had geinstalleerd als proef ben ik er ook al mee bezig geweest en ook via de RFXcom reciever kwamen de commando's binnen en kon ik ze ook niet verder verwerken zodat, ik mijn verlichting kon schakelen. Ik heb op dit moment X10, Zwave en plugwise. Ik wil helemaal overschakelen op zwave en plugwise. Echter ik heb diverse marmitek x10 RF afstandsbedieningen welke ik volgens mij nog prima kan gebruiken in combinatie met homeseer. Ik wil echter van de CM15 af ivm onbetrouwbare werking de laatste tijd.


I have the AC-RF2 processor currently installed and in use the a RF reciever to see the actions of my alarm SC-9000. That works fine, no problem there.
Now when I send a X10 RF command to switch for example a light on, this also works fine. I have a CM15 installed. When sending a RF signal on a X10 remote the following appears in my homeseer log:

3-11-2010 10:09:26 - AC-RF2 Processor - -->Processing Command from RF: X10 I 6 Off
3-11-2010 10:09:26 - X10 Received - I6 (Huis Begane grond Desk) I Off


The light in this example is turned of. This also works fine.

Now the problem, I would like to use the AC-RF2 processor only to switch the light on. So disable the CM15 and only use the RF processor in combination with the AC-RF2 processor. When I disable the CM15 my homeseer log gives the following:

3-11-2010 10:36:37 - AC-RF2 Processor - -->Processing Command from RF: X10 I 6 Off

Now the command is recieved by homeseer but nothing happends.
I have searched to do something with this signal either with a event of via the AC-RF2 config screen in homeseer but I can't seem to find how to make a connection.

I want to disable the CM15 because ever more often it doesn't respond anymore. I have to pull the plug and insert it again or pul the USB plug out an insert again to get it to work again. This is anoying. The RF reciever and AC-RF2 processor works always.

So I hope someone understands my problem and has a solution.

I don't think is difficult to solve but I can't find the answer.

Thanks in advance for you help.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: How to use recieved RF by AC-RF2 processor

Post by b_weijenberg »

Als je de CM15 verwijdert hoe had je dan gedacht dat het X10 commando het net opgestuurd wordt?

De ACRF2 plug-in ondersteunt alleen de RFXCOM receiver. Voor de RFXCOM transmitter heb je de RFXCOM plug-in sowieso nodig.
De ACRF2 plug-in heb je alleen nodig als je een W800 X10 ontvanger gebruikt. De RFXCOM 433.92MHz receiver die je hebt kan ook X10 ontvangen.
Uriel
Member
Member
Posts: 96
Joined: Fri Sep 26, 2008 9:21 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: How to use recieved RF by AC-RF2 processor

Post by Uriel »

Van het X10 wil ik af, dus er hoeft geen x10 meer het net op te worden gestuurd. Ik ben overgestapt op zwave. Ik heb nu een paar events aangemaakt waarme het x10 commando, wat via RF binnenkomt, via homeseer mijn Zwave modules RF aanstuurt. Ik wil dus het rf gedeelte van de x10 afstandsbedieningen blijven gebruiken om mijn zwave modules aan te sturen via Homeseer.

Volgens mij moet dat met de RFXcom reciever/transmitter bv kunnen of zie ik dat verkeerd?

Ik heb momenteel beide, de ACRF2 plugin en de W800 reciever. Laatst heb ik de RFXcom reciever/transmitter gekocht. Daar ben ik toen ook even mee aan het stoeien geweest wat niet lukte.
Ik ben wel van plan om de RFXcom plugin aan te schaffen.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: How to use recieved RF by AC-RF2 processor

Post by b_weijenberg »

Als je een X10 received I6-On Event maakt dan kan je in de action opgeven dat je Z-Wave module x On verstuurt. En als je dan ook een X10 received I6-Off Event maakt en daar Z-Wave x Off in opgeeft dan werkt het vast wel.

Op de RFXCOM CD die meegeleverd is met de receiver staat een RFXCOM Quick Start Guide voor Homeseer.
En in de Homeseer Docs\RFXCOM directory (folder) staat de RFXCOM User Guide.
Kom je er niet uit stuur dan even een email naar support rfxcom.com
Uriel
Member
Member
Posts: 96
Joined: Fri Sep 26, 2008 9:21 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: How to use recieved RF by AC-RF2 processor

Post by Uriel »

b_weijenberg wrote:Als je een X10 received I6-On Event maakt dan kan je in de action opgeven dat je Z-Wave module x On verstuurt. En als je dan ook een X10 received I6-Off Event maakt en daar Z-Wave x Off in opgeeft dan werkt het vast wel.
Zo als jij het omschrijft heb ik het exact nu lopen, dat werkt prima. Echter als ik dan de CM15 eruit trek en via RF een x10 commando ontvang, nu dus nog even via de W800, dan reageert Homeseer daar niet op. In de log wordt het ontvangen x10 commando netjes geregistreerd echter gebeurt er vervolgens niets.

3-11-2010 10:09:26 - AC-RF2 Processor - -->Processing Command from RF: X10 I 6 Off


Homeseer registreert het commando dus wel maar lijkt er niets mee te kunnen.
Het event wordt getriggert door "recieved x10" "I6-Off".

In eerste instantie dacht ik dat het zo ook zonder de CM15 zou moeten werken.
Op dezelfde manier heb ik ook met de RFXcom transmitter/recieverd te probeerd het werkend te krijgen maar dat werkte dus ook niet. Alles werd in de log geregistreerd en kwam binnen echter Homeseer doet er verder dan niets mee.
Uriel
Member
Member
Posts: 96
Joined: Fri Sep 26, 2008 9:21 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: How to use recieved RF by AC-RF2 processor

Post by Uriel »

In het licht van het RFXcom verhaal heb ik toch besloten om de plugin te kopen en het nogmaals te proberen. Dit was de goede set. Het verhaal werkt nu wel.
Bedankt Bert voor de adviezen. Soms zit de oplossing in een klein hoekje waar je net niet heb gezocht.

Topic gesloten.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”