Homeseer 2.5 Beschikbaar

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Homeseer 2.5 Beschikbaar

Post by TANE »

Homeseer versie 2.5 is beschikbaar (Nog niet via download)

http://www.homeseer.com/downloads/index.htm
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Homeseer 2.5 Beschikbaar

Post by Noel »

Hij staat er op bij mij :-)
--
Maak nu je eigen video bericht online.
Anyone interested in time travel meet me here last Thursday!!
ıɟ ʇ,uɐɔ noʎ buıɥʇʎuɐ ʇɹɐʇs ɹǝʌǝu
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Homeseer 2.5 Beschikbaar

Post by AshaiRey »

Is er ook ergens een lijstje met de verschillen tussen 2.5 en de vorige?
Bram
Verkenner
Member
Member
Posts: 338
Joined: Tue May 27, 2008 6:14 pm
Location: Netherlands

Re: Homeseer 2.5 Beschikbaar

Post by Verkenner »

Up and running.
No problems.

Thanks TANE !

Best regards, Verkenner
Best regards, Verkenner
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Homeseer 2.5 Beschikbaar

Post by TANE »

Afgelopen 24uur heeft het goed gedraaid.
Vorige versie was ook okay 2.4.72
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Homeseer 2.5 Beschikbaar

Post by Noel »

Ik weet niet 100% of het komt door de update, maar ik krijg nu opeens steeds deze fout melding.

Image

Na deze melding werken de RFXcom en AlphaTronics plugins niet meer. (krijg ook een vreemde error ** als ik naar de betreffende pagina(s) ga van de plugins.

HomeSeer staat als een virtuele server op een XenServer, en ga nu weer even terug naar de oude versie van HomeSeer.
Eens kijken of dan de error weg is.

**
Error RFXcom:

System.Runtime.InteropServices.COMException (0x80010007): De server (niet de servertoepassing) is niet beschikbaar en kan niet meer worden weergegeven. Alle verbindingen zijn ongeldig. Het kan zijn dat de aanroep is uitgevoerd. (Uitzondering van HRESULT: 0x80010007 (RPC_E_SERVER_DIED)) Server stack trace: bij System.RuntimeType.InvokeDispMethod(String name, BindingFlags invokeAttr, Object target, Object[] args, Boolean[] byrefModifiers, Int32 culture, String[] namedParameters) bij System.RuntimeType.InvokeMember(String name, BindingFlags bindingFlags, Binder binder, Object target, Object[] providedArgs, ParameterModifier[] modifiers, CultureInfo culture, String[] namedParams) bij Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.VBBinder.InvokeMember(String name, BindingFlags invokeAttr, Type objType, IReflect objIReflect, Object target, Object[] args, String[] namedParameters) bij Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.LateBinding.LateGet(Object o, Type objType, String name, Object[] args, String[] paramnames, Boolean[] CopyBack) bij Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.NewLateBinding.LateGet(Object Instance, Type Type, String MemberName, Object[] Arguments, String[] ArgumentNames, Type[] TypeArguments, Boolean[] CopyBack) bij Scheduler.hsapplication.Plugin(String pi_name) bij System.Runtime.Remoting.Messaging.StackBuilderSink._PrivateProcessMessage(IntPtr md, Object[] args, Object server, Int32 methodPtr, Boolean fExecuteInContext, Object[]& outArgs) bij System.Runtime.Remoting.Messaging.StackBuilderSink.PrivateProcessMessage(RuntimeMethodHandle md, Object[] args, Object server, Int32 methodPtr, Boolean fExecuteInContext, Object[]& outArgs) bij System.Runtime.Remoting.Messaging.StackBuilderSink.SyncProcessMessage(IMessage msg, Int32 methodPtr, Boolean fExecuteInContext) Exception rethrown at [0]: bij System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) bij System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) bij Scheduler.hsapplication.Plugin(String pi_name) bij RFXCOM.Page_Load(Object sender, EventArgs e)

Error AlphaTronics:


Serverfout in toepassing /.
--------------------------------------------------------------------------------

De server (niet de servertoepassing) is niet beschikbaar en kan niet meer worden weergegeven. Alle verbindingen zijn ongeldig. Het kan zijn dat de aanroep is uitgevoerd. (Uitzondering van HRESULT: 0x80010007 (RPC_E_SERVER_DIED))
Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code.

Details van uitzondering: System.Runtime.InteropServices.COMException: De server (niet de servertoepassing) is niet beschikbaar en kan niet meer worden weergegeven. Alle verbindingen zijn ongeldig. Het kan zijn dat de aanroep is uitgevoerd. (Uitzondering van HRESULT: 0x80010007 (RPC_E_SERVER_DIED))

Fout in bron:

Er is een onverwerkte uitzondering gegenereerd tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Aan de hand van de onderstaande tracering van de uitzonderingsstack kunt u meer informatie verkrijgen over de oorsprong en de locatie van de uitzondering.

Stacktracering:
[COMException (0x80010007): De server (niet de servertoepassing) is niet beschikbaar en kan niet meer worden weergegeven. Alle verbindingen zijn ongeldig. Het kan zijn dat de aanroep is uitgevoerd. (Uitzondering van HRESULT: 0x80010007 (RPC_E_SERVER_DIED))]
Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Container.InvokeMethod(Method TargetProcedure, Object[] Arguments, Boolean[] CopyBack, BindingFlags Flags) +201
Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.NewLateBinding.LateGet(Object Instance, Type Type, String MemberName, Object[] Arguments, String[] ArgumentNames, Type[] TypeArguments, Boolean[] CopyBack) +381
Aspx_Alphatronics.Alphatronics.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +736
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +73
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +52
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +2184

--
Maak nu je eigen video bericht online.
Anyone interested in time travel meet me here last Thursday!!
ıɟ ʇ,uɐɔ noʎ buıɥʇʎuɐ ʇɹɐʇs ɹǝʌǝu
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Homeseer 2.5 Beschikbaar

Post by Digit »

Vreemd. Vooral als ik er vanuit ga dat je 1e 24 uur zonder problemen hebt overleefd?
Zou het geen externe factor kunnen zijn?
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Homeseer 2.5 Beschikbaar

Post by Noel »

Nee dit is een nieuwe setup waar ik al een paar dagen aan werk.
De server heeft tot nu misschien 10 uur aan gestaan.
Ik ga morgen even wat verder testen.
--
Maak nu je eigen video bericht online.
Anyone interested in time travel meet me here last Thursday!!
ıɟ ʇ,uɐɔ noʎ buıɥʇʎuɐ ʇɹɐʇs ɹǝʌǝu
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Re: Homeseer 2.5 Beschikbaar

Post by DJF3 »

Bij mij werkt na de 2.5 upgade de RFXCOM plugin niet meer en nog wat andere zaken..

Denk dat ik weer terug ga.

Hoe kan je weer terug naar een vorige release? (in mijn geval 2.4.0.58)
Is dat gewoon de oudere release er overheen installeren?

DJ

UPDATE: zonder een roll-back maar met een paar restarts lijkt het meeste weer te werken ;-) Let's see what happens..
UPDATE2: toch een roll-back gedaan. Zit nu weer op 2.4.0.58. Wacht voorlopig nog even met upgraden tot ik de oorzaak van mijn problemen heb gevonden of een tijdje weer stabiel draai.
Last edited by DJF3 on Mon Dec 06, 2010 10:12 am, edited 2 times in total.
Francois
Member
Member
Posts: 255
Joined: Mon Apr 21, 2008 3:16 pm
Location: Netherlands

Re: Homeseer 2.5 Beschikbaar

Post by Francois »

Wellicht te laat, maar toch een tip voor de volgende keer. Voordat ik een update doe van HS maak ik ALTIJD een kopie van de volledige HomeSeer directory in Progam Files. Dan ga ik aan het updaten.

In geval van van een probleem kun je dan binnen 10 seconden terug naar de werkende versie:
1 Hernoem de Homeseer directory in Program Files naar Homeseer-kapot
2 hernoem de backup directory naar HomeSeer
3 Start HS

Dit heeft mij al een aantal maal gered (en me erg achterochtig gemaakt t.a.v. de verschillende HS versies), kleeft wel een nadeel aan, alle data die op enige manier is opgeslagen in de Homeseer directory sinds de update gaat verloren.

Er wordt tijdens de update overigens een backup gemaakt van de database (de grootste uitdaging, na een update wordt vaak bij de eerste start de database aangepast en kan deze niet meer gebruikt worden icm een eerdere versie) en de belangrijkste bestanden, als ik mij niet vergis staat deze directory in de root van de Homeseer directory.

Voor instructies om deze backup terug te zetten zou ik eens kijken op het HS forum.

Succes!
Francois
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Re: Homeseer 2.5 Beschikbaar

Post by DJF3 »

HS draait bij mij in VMWare en ik heb een snapshot gemaakt voor de upgrade..

Denk dat ik de 'roll-back' een keer ga testen ;-)

Zal eerst even wat DB's kopieren met data (eigen DB, RFXCOM db, etc)

DJ
Uriel
Member
Member
Posts: 96
Joined: Fri Sep 26, 2008 9:21 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Homeseer 2.5 Beschikbaar

Post by Uriel »

Vandaag ook de update gedaan, ook een update van HStouch. HS touch kon erna niet meer linken met HS Beetje gerommeld ( alles goed geupdate, alles opnieuw gestart incl. PC) daarna kwam alles weer bij. Verder met RFXcom, plugwise, bluetooth plugin etc geen problemen gehad, draait prima hier.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”