HomeSeer beveiliginsinstallatie

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

jorisdekloris
Member
Member
Posts: 50
Joined: Tue Dec 28, 2010 11:35 am

Re: HomeSeer beveiliginsinstallatie

Post by jorisdekloris »

Mdamen wrote:
jorisdekloris wrote:De RFXCOM kan toch ook Zwave aansturen/uitlezen? Dan zou ik ook voor een combi kunnen gaan van Zwave en KAKU.
Rfxcom kan geen zwave uitlezen, maar zoals Bram hierboven al aangeeft sluit het een het ander natuurlijk niet uit..
Dus om alles te kunnen bedienen vanaf mijn HomeSeer installatie zal ik nog een Zwave interface aan mijn pc moeten koppelen.

Dus om alles via Homeseer te kunnen besturen koppel ik aan mijn PC:
CM15 voor x10
RFXCOM voor x10 beveiliging
ZCU201 voor zwave

Dat moet volgens mij simpeler kunnen. Die CM15 moet ik blijven gebruiken aangezien mijn huidige lampen al op x10 zitten.
AshaiRey wrote:Uh, mijnsinziens is een beveiligingsinstallatie zonder battery backup geen beveiligingsinstallatie maar een gadget.
Wil je dit niet tegen mijn vriendin zeggen. Anders is mijn budget direct weg :)
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: HomeSeer beveiliginsinstallatie

Post by Alexander »

jorisdekloris wrote:Dus om alles via Homeseer te kunnen besturen koppel ik aan mijn PC:
CM15 voor x10
RFXCOM voor x10 beveiliging
ZCU201 voor zwave
Yep, per protocol heb je een device nodig. RFXCOM kan meerdere protocollen uitlezen of aansturen, maar daar is ZWave geen onderdeel van. Technieken zijn volledig anders.
Maar ik kan ook niet ontkennen dat Domotica in de vorm zoals velen van ons doen het een hobby is en jaarlijks geld kost omdat er weer bijv betere technieken zijn of modules. Ik heb al redelijk snel mijn Xanura modules de deur uit gedaan (omdat ik het zag aankomen dat meerdere mensen hier dat zouden gaan doen). Ik heb Plugwise al weer de deur uit gedaan, omdat er ongetwijfeld weer velen dat ook gaan doen ter vervanging van andere technieken (denk aan zwave of zigbee).
Ik gaf bij de workshop die ik aan het begin van het jaar gegeven heb al aan dat we ongetwijfeld dadelijk onze zwave schakelapparatuur de deur uitdoen, omdat ze niet kunnen werken met LED verlichting, etc. etc. etc.

Maar goed, je kunt het vergelijken met de hobby pc-en. Als je bij tijds wilt blijven moet je snel al weer spullen verkopen en nieuwe aanschaffen, om grote economische verliezen te voorkomen. Je kunt ook wachten totdat je een nieuwe pc nodig hebt, maar dan is de oude niets meer waard. Het is maar net wat je wilt. Die vergelijking kun je ook doortrekken naar auto's kopen en verkopen. De vraag is waar jij de lat legt (of waarschijnlijk je partner).
Alexander
jorisdekloris
Member
Member
Posts: 50
Joined: Tue Dec 28, 2010 11:35 am

Re: HomeSeer beveiliginsinstallatie

Post by jorisdekloris »

Ik wil voor de deursensoren de Zwave versie gebruiken. Vooral omdat deze de status terugkoppelen.
Deursensoren 3 x 60 = 180 euro
PC Interface = 60 euro

Voor de lampen ga ik ook voor Zwave. Zelfde reden als hierboven. Welke wandschakelaars ik moet gebruiken weet ik nog niet. 1 van de drie zit in een hotelschakeling de anderen zijn nu simpele wandinbouwschakelaars. Advies?

Optie
Als thermostaat pas de Digimax het beste. Hij kan zowel met RFXCOM als de CM15 geschakeld worden.
Digimax 2208 RTS10 inclusief ontvanger 80 euro

Om mijn huidige x10 te kunnen bedienen met HomeSeer kies is ik de CM15 = 70 euro

Het totaal zonder de thermostaat en de wandschakelaars is 310 euro
Mdamen
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 390
Joined: Sat Nov 22, 2008 6:58 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HomeSeer beveiliginsinstallatie

Post by Mdamen »

Welke z-wave deursensoren heb je gezien? Ik had zelf deze gezien (scheelt je toch weer wat geld): http://www.ezhome.nl/sensoren/raam-deur ... ensor.html
Bij PC interface zag ik je kiezen voor de ZCU201, de Aeon Labs stick lijkt meer gebruikt/beter ondersteund.
Voor een hotel schakeling weet ik het niet (geen ervaring mee). Ik heb zelf deze als normale schakelaars.. http://www.ezhome.nl/schakelaars/inbouw ... elaar.html
Let erop dat je een extra nul draad ergens vandaan moet halen (meestal centraaldoos), maar dit geldt volgens mij voor kaku ook..

Digimax is momenteel inderdaad de beste keus voor thermostaten (anders kom je aan duurdere IP gebaseerde thermostaten)
Begin 2011 zitten er wel wat z-wave thermostaten aan te komen (hier zit ik ook met smart op te wachten)
jorisdekloris
Member
Member
Posts: 50
Joined: Tue Dec 28, 2010 11:35 am

Re: HomeSeer beveiliginsinstallatie

Post by jorisdekloris »

Mdamen wrote:Welke z-wave deursensoren heb je gezien? Ik had zelf deze gezien (scheelt je toch weer wat geld): http://www.ezhome.nl/sensoren/raam-deur ... ensor.html
Bij PC interface zag ik je kiezen voor de ZCU201, de Aeon Labs stick lijkt meer gebruikt/beter ondersteund.
Voor een hotel schakeling weet ik het niet (geen ervaring mee). Ik heb zelf deze als normale schakelaars.. http://www.ezhome.nl/schakelaars/inbouw ... elaar.html
Let erop dat je een extra nul draad ergens vandaan moet halen (meestal centraaldoos), maar dit geldt volgens mij voor kaku ook..

Digimax is momenteel inderdaad de beste keus voor thermostaten (anders kom je aan duurdere IP gebaseerde thermostaten)
Begin 2011 zitten er wel wat z-wave thermostaten aan te komen (hier zit ik ook met smart op te wachten)
Thanks voor de tips!

Dan kom ik op:
3x Everspring Raam/Deur Sensor = 3 x 45 = 135 euro
PC Interface Zwave Aeon-Labs = 60 euro
3x Duwi Z-Wave Inbouw Schakelaar = 3 x 50 = 150 euro
PC Interface x10 CM15 = 70 euro

He totaal komt dan net boven de 400 euro.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”